Rozrywka

Greta Gerwig nazywa „Wielką przygodę Pee-Wee” „twardym klasykiem” – The Hollywood Reporter

  • 27 października, 2023
  • 5 min read
Greta Gerwig nazywa „Wielką przygodę Pee-Wee” „twardym klasykiem” – The Hollywood Reporter


Jest taka scena z Paulem Reubensem w roli głównej Wielka przygoda Pee-wee w którym jego tytułowy bohater wyrusza na przygodę włóczęgi. Wskakuje do pociągu, aby usiąść obok siwego, bezzębnego mężczyzny znanego jako Hobo Jack i śpiewają obozowe piosenki, aż Pee-Wee nagle się zgorzkniał. Wstręt promieniuje z jego twarzy i podejmuje pochopną decyzję, aby wyskoczyć z jadącego pociągu i runąć na ziemię poniżej. Scena trwa całe 53 sekundy.

„To tak oddany, niewiarygodnie krótki żart, który wymaga tyle wysiłku i myślę, że to głęboko we mnie zapadło” – wyjaśniła Greta Gerwig z podium w TCL Chinese Theatre w Hollywood w czwartkowy wieczór, zapowiadając pokaz filmu Tima Burtona „1985” film w ramach AFI Fest. Przebój kinowy lalka Barbie reżyserka pojawiła się w ramach swoich gościnnych obowiązków reżyserskich na festiwalu w Los Angeles, w ramach którego została wybrana jako kuratorka wybranych filmów wyświetlanych w tym roku.

Wśród tych pięciu filmów znajduje się film Boba Fosse’a Cały ten jazz z Royem Scheiderem, Jessicą Lange i Ann Reinking, Vincente Minnelli’s Amerykanin w Paryżu z Genem Kellym, Michaelem Powellem i Emericem Pressburgerem Sprawa życia i śmierciWima Wendersa Skrzydła pragnienia z Bruno Ganzem i Wielka przygoda Pee-Wee z Reubensem, który zmarł 31 lipca.

Warto przeczytać!  Bad Bunny Unika pytań o życie miłosne po rozstaniu Kendall Jenner

Gerwig przedstawił oba Sprawa życia i śmierci I Wielka przygoda Pee-Wee dziś wieczorem. Ubrana w czerwony aksamit z devoré od Gucciego, ozdobiony żakardowym nadrukiem z monogramem, Gerwig nazwała scenę w pociągu „genialną”, po czym ujawniła, że ​​jej stosunek do filmu jest osobisty. „Jako scenarzysta i reżyser, kiedy wracasz i patrzysz na rzeczy, które kochałeś, a potem zdajesz sobie sprawę, że zawsze było wspaniale. To tak zabawne, wyjątkowe i pomysłowe, że pozwala uwierzyć w komedię i kino oraz w to, jak głęboki jest ten rodzaj głupoty”.

Jej występ na festiwalu był dla niej powrotem do domu po pokazach jej poprzednich filmów Pani Ptak I Małe Kobiety tam w minionych latach. Gerwig zasiadała także w jury filmów krótkometrażowych w 2010 roku. Jednak jej tegoroczny występ ma szczególne znaczenie, ponieważ jest świadkiem ogromnego sukcesu filmu lalka Barbie z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem w rolach głównych. Premiera Warner Bros. stała się fenomenem kulturowym i zarobiła ponad 1,4 miliarda dolarów.

Wspomniała lalka Barbie w swoim wstępie, mówiąc, że podejmując się kręcenia filmu, myślała o „tych cudownych komediowych słodyczach” prezentowanych w Wielka przygoda Pee-Wee i jak umożliwia „dostęp do czegoś, co nie jest dostępne”. Powiedziała, że ​​jako dziecko uwielbiała ten film, nie rozumiejąc wszystkich powodów.

„Nie wiedziałam nic o tym, dlaczego to było takie genialne, dlaczego było takie piękne. Po prostu to uwielbiałam, dawało mi radość i poczucie wolności” – kontynuowała Gerwig. „I to było coś, co pozwoliło mi doświadczyć prawdy, do której można dotrzeć tylko wtedy, gdy wkroczysz w absurd, o czym Paul wiedział jako wykonawca. I wiedział to w taki sam sposób, w jaki wiedzieli to Charlie Chaplin i Buster Keaton.

Nazwała zarówno Reubensa, jak i Burtona „geniuszami”, a film „bezkompromisowym klasykiem”. Gerwig został powitany na podium przez prezesa i dyrektora generalnego AFI Boba Gazzale, który podkreślił znaczenie pokazania filmu w chińskiej siedzibie TCL, gdy kultowy teatr gościł Wielka przygoda Pee-Wee Światowa premiera odbyła się w 1985 r.

„A także sprawiamy, że ten wieczór będzie wyjątkowy” – kontynuował Gazzale, ujawniając, że w kinie było trzech członków zespołu kreatywnego filmu, w tym współscenarzysta Michael Varhol, aktor, który grał Dzieciaka nr 2 na rowerze, Brett Fellman i „ jedyna” Diane Salinger, która gra Simone. Otrzymała entuzjastyczne brawa, a po zakończeniu powiedziała, że ​​wie, że Reubens z góry spoglądał na dzisiejszą uroczystość.

Po jej uwagach Gerwig, przedstawiona przez prezesa i dyrektora generalnego AFI Boba Gazzale, udała się do innego teatru na terenie kompleksu, aby przedstawić Sprawa życia i śmierci. Film z 1946 roku, nakręcony przez zespół filmowy Powella i Pressburgera, koncentruje się na brytyjskim lotniku z czasów wojny, który oszukuje śmierć, a następnie musi walczyć o swoje życie przed niebiańskim sądem.

Komentarze Gerwiga w tym teatrze skupiały się mniej na śmieszności, a bardziej na sile kina. „Dają mi poczucie wolności” – powiedziała o uczuciu, jakie odczuwa, oglądając ich filmy. „Mam wrażenie, że za każdym razem, gdy oglądam film Powella i Pressburgera, jest to zastrzyk adrenaliny i przypomnienie, że filmy mogą być tym, czym chcesz, i że możesz zrobić, co chcesz. Kiedy gasną światła, wszystko jest możliwe.”




Źródło