Biznes

Grupa Adani planuje zainwestować 14 miliardów dolarów w swoje spółki portfelowe w roku finansowym 25 | Ludzie

  • 17 marca, 2024
  • 4 min read
Grupa Adani planuje zainwestować 14 miliardów dolarów w swoje spółki portfelowe w roku finansowym 25 |  Ludzie


Grupa Adani planuje zainwestować ponad 1,2 biliona rupii (około 14 miliardów dolarów) w swoje spółki portfelowe, od portów po energetykę, lotniska, towary, cement i media w roku finansowym rozpoczynającym się 1 kwietnia, w miarę podwajania swoich wytycznych inwestycyjnych wynoszących 100 miliardów dolarów źródła podają, że w ciągu najbliższych 7–10 lat będzie można rozwijać przedsiębiorstwa.

Przewidywane wydatki kapitałowe lub nakłady inwestycyjne na lata budżetowe 2024–2025 (od kwietnia 2024 r. do marca 2025 r.) są o 40% wyższe niż szacowane wydatki portfela w roku finansowym 2024.

Źródła podają, że inwestycje te przygotują grunt pod wykładniczy wzrost zysków.

Grupa wcześniej zarządzała nakładami inwestycyjnymi o wartości 100 miliardów dolarów w ciągu następnych 7–10 lat. Większość tych inwestycji trafi do szybko rozwijających się przedsiębiorstw grupy – zajmujących się odnawialnymi źródłami energii, ekologicznym wodorem i lotniskami.

Aż 70 procent planowanych nakładów inwestycyjnych trafi do zielonego portfela – przede wszystkim na energię odnawialną, ekologiczny wodór i ekologiczną ewakuację. Twierdzą, że z pozostałych 30 procent większość zostanie przeznaczona na lotniska i porty.

Warto przeczytać!  Sukhleen Aneja odchodzi z Good Glamm Group

W roku kalendarzowym 2023 portfel wygenerował EBITDA w wysokości 9,5 miliarda dolarów (wzrost o 34,4 procent rok do roku), a zadłużenie netto spadło o 4 procent od marca 2023 do września 2023 (dane bilansowe podawane są tylko raz na pół roku) .

W grudniowym kwartale portfel Adani odnotował rekordowy wzrost EBITDA o 63,6%, dzięki czemu jego 12-miesięczna EBITDA osiągnęła najwyższy w historii poziom 9,5 miliarda dolarów (78 823 crore rupii) w 2023 roku.

Źródła podają, że rosnące przepływy pieniężne wynikające z szybko rosnących zysków przygotowały grunt pod inwestycje na wielką skalę.

Jego dług netto do EBITDA na koniec września wyniósł 2,5x i według źródeł oczekuje się spadku do końca roku budżetowego 24.

W oświadczeniu medialnym opublikowanym w lutym grupa stwierdziła, że ​​rosnące przepływy pieniężne wynikające z silnego wzrostu i solidnego profilu kredytowego przygotowały grunt pod niezrównaną „zieloną inwestycję”.

Gautam Adani, który porzucił szkołę, prezes grupy zaczynał jako handlarz towarami i stał się najbogatszym człowiekiem w Azji, posiadającym imperium obejmujące porty, elektrownie, lotniska, górnictwo, odnawialne źródła energii, gaz, centra danych, media i cement.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Lotnisko Adani o wartości 2 miliardów dolarów w Bombaju ma na celu przekształcenie Indii w węzeł tranzytowy

Warto przeczytać!  Wybory mogą wywołać poruszenie na giełdzie. Roi się na niej od państwowych gigantów

Dziś Grupa Adani jest drugą co do wielkości firmą zajmującą się energią słoneczną na świecie, największym operatorem lotnisk z 25% ruchu pasażerskiego i 40% cargo lotniczego, największą firmą portowo-logistyczną z 30% udziałem w rynku krajowym, największą zintegrowany gracz energetyczny i drugi co do wielkości producent cementu w kraju.

Największy indyjski konglomerat infrastrukturalny z przykładowymi projektami, takimi jak lotnisko Navi w Bombaju, droga ekspresowa Ganga, największy na świecie park energii odnawialnej w Khavda w Gujarat i port Mundra zainwestuje 100 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 7–10 lat.

Inwestycja ta odegra kluczową rolę w transformacji indyjskiego krajobrazu energetycznego i transportowego.

Źródła podają, że kładąc duży nacisk na przejście na zieloną energię, ponad 70 procent z tych 100 miliardów dolarów przeznaczy na swoje ekologiczne przedsiębiorstwa, w tym na energię odnawialną, ekologiczny wodór i zielone linie przesyłowe ewakuacyjne.

Konglomerat buduje największy na świecie park odnawialny w Khavda w Gujarat, zajmujący powierzchnię ponad 530 kilometrów kwadratowych – czyli obszar pięć razy większy od miasta Paryż.

Duża część całkowitych inwestycji przeznaczona jest na ekspansję i rozwój szybko rozwijającej się działalności w zakresie portów lotniczych i portów, stwierdzili.

Warto przeczytać!  Ile samochodów elektrycznych i stacji ładowania jest już w Polsce? Mamy najnowsze dane. Są zaskoczenia

Dzięki portfolio obejmującemu osiem lotnisk, w tym przyszłe lotnisko Navi Mumbai i 14 portów krajowych, Adani chce jeszcze bardziej umocnić swoją obecność w tych sektorach.

Opublikowane po raz pierwszy: 17 marca 2024 | 16:48 IST


Źródło