Biznes

Grupa Adani: Planuje zainwestować 60 000 funtów w biznes lotniskowy w ciągu najbliższych 10 lat: Dyrektor naczelny Adani Ports

  • 11 marca, 2024
  • 4 min read
Grupa Adani: Planuje zainwestować 60 000 funtów w biznes lotniskowy w ciągu najbliższych 10 lat: Dyrektor naczelny Adani Ports


Grupa Adani planuje zainwestować 60 000 crore funtów w ciągu najbliższych 10 lat w działalność związaną z lotniskami, powiedział Karan Adani. Nie obejmuje to 18 000 crore funtów zainwestowanych w budowę pierwszego etapu lotniska Navi w Bombaju.

Pieniądze zostaną przeznaczone na pasy startowe, drogi kołowania, stanowiska postojowe i terminale dla samolotów, a także infrastrukturę miejską, taką jak hotele i centra handlowe, powiedział Adani, dyrektor zarządzający Adani Ports & SEZ Ltd. Inwestycja zostanie sfinansowana z wewnętrznych rozliczeń międzyokresowych, powiedział. ET.

Adani przewiduje zmianę wzorców ruchu. „Myślę, że sposób łączności lotniczej, w przypadku której podróże międzynarodowe odbywają się głównie przez węzły metra, zasadniczo się zmieni” – powiedział Adani. „Widzimy, że te lotniska staną się w przyszłości głównymi węzłami międzynarodowymi, w których liczba podróży międzynarodowych wzrośnie wykładniczo”.

„Wystawi spółkę, gdy będzie rentowna”
„Dzięki naszej sieci lotnisk będziemy mogli również bezproblemowo współpracować z liniami lotniczymi w celu stworzenia bardziej bezpośrednich połączeń krajowych” – powiedział.

Karan Adani jest synem przewodniczącego grupy Gautama Adaniego.

Adani powiedział, że grupa planuje umieścić na giełdzie swoją działalność związaną z lotniskami, gdy stanie się ona rentowna.

Warto przeczytać!  5 najlepszych innowacyjnych firm, które warto obserwować w 2024 r

Grupa Adani zdobyła prawa do obsługi sześciu lotnisk – Lucknow, Ahmedabad, Jaipur, Guwahati, Thiruvananthapuram i Mangalore – w 2019 r. W 2021 r. nabyła od Grupy GVK Mumbai i powstający port lotniczy Navi Mumbai Airport. Dysponując ośmioma lotniskami, grupa przygotowuje się do zbudowania przepustowości dla 250–300 milionów pasażerów do 2040 r., powiedział dyrektor generalny Adani Airport Holdings, Arun Bansal. To więcej w porównaniu z około 73 milionami obecnie działających siedmiu.

„Dzisiaj lata tylko około 300 milionów Hindusów z 1,4 miliarda populacji” – powiedział Bansal. „Zamówienia dotyczące floty złożone przez linie lotnicze wskazują, że liczba 700 samolotów znajdujących się we flocie indyjskiego lotnictwa cywilnego wzrośnie do 3000 do 2030 r.”

Będzie to oznaczało skokowy skok liczby osób podróżujących drogą lotniczą. „Te 300 milionów wkrótce przekształci się w ponad miliard pasażerów” – powiedział Bansal. „Nasze planowanie zawsze opiera się na tym, jak widzimy to w latach 2033–2035, a nie na przyszły rok, ponieważ od tego zależy cykl nakładów inwestycyjnych. Ta prognoza wydajności może na razie wydawać się duża, ale naszą filozofią jest tworzenie infrastruktury na przyszłość, więc nie nie dogonię.”

Warto przeczytać!  Kurs dolara (USD) podskoczył w okolice 4,40 złotego. Jeszcze gorzej z euro, kurs EURPLN jest najwyżej od listopada! Rozczarowujące dane pchnęły „złotówkę” niżej

Branża portów lotniczych jest uważnie obserwowana przez inwestorów, ponieważ Grupa Adani przedstawia ją jako twarz swojej działalności zorientowanej na konsumentów. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku budżetowego 24 przychody z portów lotniczych wzrosły o 35% w stosunku do roku poprzedniego, do 5748,7 crore funtów, podczas gdy ebitda wzrosła o 27% do 1774 crore funtów.

Dodatek pojemności

W niedzielę Grupa Adani zainaugurowała nowy terminal w Lucknow, zbudowany za 2400 crore rupii. Będzie w stanie obsłużyć 80 milionów pasażerów rocznie. „Następne w kolejności jest lotnisko Navi Mumbai i nowy terminal na lotnisku Guwahati. Będziemy w dalszym ciągu zwiększać przepustowość naszych lotnisk” – powiedział Bansal.

„W tej chwili zastanawiamy się nad zbudowaniem platformy dla działalności lotniskowej, budową infrastruktury i technologii na światowym poziomie” – powiedział Adani. „Kiedy to nastąpi, z pewnością wystawimy to osobno na giełdach”. Nie podał harmonogramu.

Firma zajmująca się doradztwem lotniczym CAPA stwierdziła, że ​​obecny plan zwiększania przepustowości portów lotniczych przez prywatnych operatorów, takich jak grupy Adani i GMR, a także państwowy Zarząd Lotnisk Indii (AAI), zapewni odpowiednią przepustowość w najbliższej i średnioterminowej perspektywie.

Warto przeczytać!  Grupa Orlen kupuje trzy farmy wiatrowe. "Jedna z największych transakcji na krajowym rynku"

„Indyjskie lotniska stały się aktywami światowej klasy. Obecnie, dzięki stabilnemu systemowi linii lotniczych dzięki silnym finansowo liniom lotniczym, takim jak IndiGo i Air India, porty lotnicze powinny korzystać z sprzyjającego otoczenia” – stwierdziła CAPA.


Źródło