Grupa Renault i Geely ogłaszają utworzenie wiodącej firmy zajmującej się technologią układów napędowych, „HORSE Powertrain Limited”
Hangzhou, Hongkong SRA, Chiny i Boulogne-Billancourt, Francja, 31 majaul2024 – W następstwie umowy joint venture podpisanej w dniu 11 lipca 2023 r. i po uzyskaniu zgody odpowiednich władz, Grupa Renault, Geely Holding Group (Geely Holding), Geely Automobile Holdings Limited (Geely Auto) (łącznie zwane powyżej „ Geely”) oficjalnie utworzyły firmę HORSE Powertrain Limited z siedzibą w Londynie w Wielkiej Brytanii.
– oświadczył Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault: “Dzisiaj stanowi ważny krok w sprostaniu największym wyzwaniom stojącym przed branżą motoryzacyjną: dekarbonizacji transportu drogowego. Współpraca z wiodącą firmą, taką jak Geely, w celu stworzenia nowego gracza posiadającego możliwości i wiedzę specjalistyczną w zakresie opracowywania silników spalinowych o ultraniskiej emisji i wysoce ekonomicznych technologii hybrydowych, ma kluczowe znaczenie dla przyszłości. Dzięki HORSE Powertrain Grupa Renault może osiągnąć światową pozycję lidera i skalę w sektorze reprezentującym ponad 80% jej działalności. Razem sprostamy wyzwaniu dekarbonizacji, stawiając innowacje na pierwszym miejscu w naszych działaniach.”
oświadczył Eric Li, prezes Geely Holding: “Aby branża mogła osiągnąć zerową emisję netto w ciągu najbliższych dziesięcioleci, kluczowe znaczenie mają globalne synergie, wiele technologii i dzielenie się wiedzą specjalistyczną. Dlatego cieszymy się, że nasza współpraca z Grupą Renault wchodzi dziś w rzeczywistość komercyjną. HORSE Powertrain Limited będzie dysponował portfolio, skalą i wydajnością, aby oferować rozwiązania niskoemisyjne, których będzie potrzebował przemysł motoryzacyjny jutra. Dzisiejsza premiera wyznacza nowy rozdział w zrównoważonej mobilności, a my w Geely jesteśmy dumni, że możemy odegrać w tym rolę.”
Grupy Renault i Geely uważają, że aby osiągnąć pomyślną dekarbonizację w świecie, w którym ponad połowa produkowanych pojazdów to ponad połowa produkowanych pojazdów, konieczne jest połączenie różnych technologii układów napędowych, w tym wysoce wydajnych silników spalinowych (ICE), paliw elektrycznych o niższej emisji dwutlenku węgla i wodoru. oczekuje się, że do 2040 r. nadal będą opierać się na silnikach spalinowych.
Nowy gracz, który zakłóci grę i utoruje drogę technologiom hybrydowym i spalinowym o ultraniskiej emisji
HORSE Powertrain Limited będzie projektować, opracowywać, produkować i sprzedawać wszystkie rozwiązania i systemy hybrydowych i spalinowych układów napędowych wykorzystujące najnowocześniejsze technologie, w tym silniki, skrzynie biegów, systemy hybrydowe i akumulatory.
Dzięki temu projektowi zarówno Grupa Renault, jak i Geely odniosą natychmiastowy efekt skali i zwiększenie pokrycia rynku. Dzięki wsparciu przeniesienia własności intelektualnej z Grupy Renault i Geely, HORSE Powertrain Limited jest obecnie w pełni autonomiczna w opracowywaniu przyszłych technologii układów napędowych, które są w stanie sprostać wszystkim oczekiwaniom rynku, zwłaszcza w dziedzinie paliw alternatywnych, takich jak ekologiczny metanol, etanol i wodór. Uzupełniający portfel produktów i zasięg regionalny spółki joint venture mogłyby zaoferować rozwiązania dla 80% rosnącego światowego rynku hybrydowych i spalinowych układów napędowych.
HORSE Powertrain będzie zaopatrywał wielu klientów przemysłowych, w tym Renault Group, Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan i Mitsubishi Motors Company. Firma jest gotowa nawiązać współpracę z klientami i partnerami na całym świecie, aby wspierać ich w zakresie kompleksowych rozwiązań w zakresie technologii układów napędowych, a także będzie przyjmować partnerów w celu dalszego wzmacniania łańcucha wartości.
Od pierwszego dnia swojego powstania HORSE Powertrain Limited jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań hybrydowych i spalinowych układów napędowych dzięki:
- 17 globalnych zakładów
- 9 klientów w 130 krajach
- 5 centrów badawczo-rozwojowych
- ok. 19 000 pracowników
- oczekiwany c. 15 miliardów euro rocznych przychodów
- oczekiwano około 5 milionów jednostek napędowych rocznie
- Uwzględniono wszystkie typy rozwiązań hybrydowych – hybrydy pełne i hybrydy typu plug-in dalekiego zasięgu, a także silniki spalinowe wykorzystujące paliwa alternatywne, takie jak etanol, metanol, LPG, CNG, H2 itp.
Struktura zarządzania
Grupa Renault i Geely, jako akcjonariusze finansujący firmę zajmującą się układami napędowymi, zatwierdzili globalny system zarządzania, a także strategiczne nominacje HORSE Powertrain Limited.
Matias Giannini zostaje mianowany dyrektorem generalnym HORSE Powertrain Limited.
Lee Mam I Juana Ferrerę zostali odpowiednio mianowani dyrektorem finansowym i dyrektorem ds. zasobów ludzkich HORSE Powertrain Limited.
Kierownictwo dwóch podgrup Aurobay i Horse, skupiających przemysłowe know-how i aktywa obu firm, pozostaje niezmienione: Ruiping Wang jako dyrektor generalny Aurobay z siedzibą w Hangzhou Bay (Chiny), Patrice’a Haettela Dyrektor generalny Horse z siedzibą w Madrycie (Hiszpania). Będą podlegać bezpośrednio Matiasowi Gianniniemu.
Rada dyrektorów HORSE Powertrain Limited składa się z 6 członków:
- Trzej reżyserzy z Geely: Daniel Li (Wiceprezes Geely Auto i Dyrektor Generalny Geely Holding) zostanie prezesem Zarządu, Jerry’ego Gana (dyrektor generalny Geely Auto Group) i Joe Zhanga (dyrektor finansowy Geely Holding).
- Trzej dyrektorzy Grupy Renault: François Provost (dyrektor ds. zakupów, partnerstw i spraw publicznych), Gillesa Le Borgne’a (dyrektor ds. technologii) i Denisa Le Vota (dyrektor generalny Dacii i dyrektor ds. łańcucha dostaw).
Z dniem 31 maja 2024 r. odpowiednie podmioty operacyjne HORSE Powertrain Limited, a mianowicie Horse i Aurobay, zostaną wyłączone odpowiednio z Grupy Renault i Geely.
Biografia
Matias Gianninibyły wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i członek zespołu zarządzającego w Vitesco Technologies AG (z siedzibą w Regensburgu w Niemczech).
Na swoim stanowisku w Vitesco Technologies Matias kierował globalnym zespołem sprzedaży, zarządzając sprzedażą do wszystkich głównych producentów OEM i producentów Tier 1 w branży układów napędowych. Jako członek zespołu zarządzającego w Continental AG odegrał kluczową rolę w wydzieleniu, pełnym utworzeniu i transformacji Vitesco Technologies, w tym w wprowadzeniu spółki na giełdę we wrześniu 2021 r. oraz wprowadzeniu rozwiązań w zakresie silników benzynowych, wysokoprężnych, hybrydowych i w pełni zelektryfikowanych układów napędowych .
Dzięki imponującemu 25-letniemu stażowi pracy w firmach Continental AG i Vitesco Technologies Matias piastował różne kluczowe stanowiska kierownicze w obszarach inżynierii, zarządzania projektami, operacji, zakupów i łańcucha dostaw oraz sprzedaży i marketingu w Ameryce Północnej, Niemczech i Ameryce Południowej. regionach, posiadający znaczące osiągnięcia w rozwoju i transformacji biznesu, co bardzo dobrze przygotowało go do tej nowej roli.
Matias Giannini posiada tytuł MBA w dziedzinie finansów uzyskany na Uniwersytecie w Oakland oraz tytuł inżyniera mechanika uzyskany na Universidade Estadual de Campinas.