Biznes

Grupa Tata zachowuje tytuł „najcenniejszej marki Indii”; Infosys, HDFC Bank m.in. na liście: Brand Finance

  • 27 czerwca, 2024
  • 3 min read
Grupa Tata zachowuje tytuł „najcenniejszej marki Indii”;  Infosys, HDFC Bank m.in. na liście: Brand Finance


Jak wynika z opublikowanego w czwartek nowego raportu firmy konsultingowej Brand Finance zajmującej się wyceną marek, Grupa Tata zachowała tytuł najcenniejszej marki w Indiach.

W raporcie Brand Finance India 100 2024 podkreślono również, że należąca do grupy marka hoteli Taj została uznana za najsilniejszą markę indyjską.

Według Brand Finance wartość marki Tata Group po raz pierwszy osiągnęła granicę 30 miliardów dolarów przez indyjską markę, co odzwierciedla dominujący optymizm w indyjskiej gospodarce.

„W ciągu ostatniego trzylecia Grupa Tata przeprowadziła rygorystyczne udoskonalenia organizacyjne, całym sercem przyjmując transformację cyfrową i najnowocześniejsze technologie w swoich różnorodnych przedsiębiorstwach. Jednocześnie znaczenie jej marki gwałtownie wzrosło, napędzane strategicznym sponsoringiem indyjskiej Premier League, wysiłkami w zakresie rebrandingu branży lotniczej oraz ekspansywnym zasięgiem wzmocnionym przez kwitnące domeny detaliczne produktów Westside i Tata Consumer. Co więcej, konglomerat niezmiennie jest pionierem w zakresie dobrostanu społecznego i zarządzania ekologicznego, ustanawiając standardy o światowej randze” – powiedział Savio D’Souza, dyrektor Brand Finance.

Tymczasem Infosys zajmuje drugie miejsce, podczas gdy Grupa HDFC wspięła się na trzecie miejsce jako najcenniejsza indyjska marka dzięki fuzji z HDFC Ltd.

Warto przeczytać!  DAX z szansą na 16.400 punktów w nowym tygodniu

Marki bankowe osiągnęły dwucyfrowy wzrost wartości marki, przy czym w raporcie prym wiodą Indian Bank, IndusInd Bank i Union Bank.

Sektor telekomunikacyjny odnotował wzrost wartości marki o 61%, następnie sektor bankowy ze wzrostem o 26% oraz sektory wydobywczy, żelazny i stalowy, które odnotowały średni wzrost o 16%. Giganci telekomunikacyjni, tacy jak Jio, Airtel i Vi, napędzają ten wzrost, dostosowując się do zmieniających się wzorców korzystania z urządzeń konsumenckich. W raporcie stwierdzono, że w sektorze bankowym reformy strukturalne i ulepszenia regulacyjne wzmocniły wartość marki wiodących banków sektora publicznego.

„W zeszłym roku Indie stały się jednym z najbardziej rentownych miejsc docelowych dla produkcji, usług inżynieryjnych, centrum wiedzy w zakresie badań i rozwoju i nadal są liderem usług IT na całym świecie. W rezultacie tak wspaniałe marki, jak Tata, Infosys, SBI, Airtel, Reliance, Taj Hotels, L&T, MRF i wszystkie inne, w dalszym ciągu osiągają wyniki znacznie przekraczające swoją wagę na arenie międzynarodowej” – powiedział Ajimon Francis, dyrektor zarządzający Brand Finance India.

Rozpoznawalność zyskały także inne indyjskie marki, m.in. Raymond, Hexaware, Zetwerk, Indigo i HMEL.

Warto przeczytać!  Źle się dzieje w gospodarce Niemiec. To wielki problem głównie dla Polski

Do najszybciej rozwijających się indyjskich marek prowadzi Westside, które odnotowało wzrost wartości marki o 122%, za nimi plasują się Motherson ze wzrostem o 86% i Sonata Software ze wzrostem o 83%.



3,6 crore Indian odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do udostępniania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!


Źródło