Marketing

Grywalizacja może pomóc ulepszyć Twój marketing mix-Amit Tiwari

  • 20 marca, 2023
  • 7 min read
Grywalizacja może pomóc ulepszyć Twój marketing mix-Amit Tiwari


Grywalizacja jest wszędzie i rozwija się dzięki odrodzeniu gier. Skuteczna strategia marketingowa, która wykorzystuje grywalizację, u podstaw stawia wyzwania, nagrody, wierność i ranking. Chęć użytkownika do rywalizacji, interakcji i uznania jest podstawą, na której zbudowana jest grywalizacja, w wyniku czego ma wyraźnie element społeczny. W rezultacie użytkownicy stają się aktorami, aktywnymi uczestnikami i motorami wzrostu. Społeczność może wtedy zostać zjednoczona przez wspólne wartości i interesy. Grywalizacja może być przydatnym narzędziem do tworzenia kampanii marketingowych ze względu na gromadzenie danych, pod warunkiem uwzględnienia regularnego raportowania. Gamifikację można zastosować na platformach (takich jak filtry Instagrama czy Snapchata) i wspierających je narzędziach (takich jak konkursy TikTok, aplikacje webowe czy wykorzystanie motion designu do zwiększenia zaangażowania na landing pages). Dotyczy to również platform (takich jak witryny e-commerce) i formatów (takich jak filtry Instagram czy Snapchat). Kilka dobrze znanych przykładów skutecznej grywalizacji to program nagród Starbucks, wyzwanie fitness Nike i licznik passów Wordle’a. Wszystkie te techniki grywalizacji zadziałały, ponieważ zachęcają do uczestnictwa i zaangażowania. Grywalizacja oferuje poziom zaangażowania użytkownika, którego nie ma sobie równych żadna inna strategia marketingu cyfrowego.

Grywalizacja powinna być wykorzystywana przez markę z różnych powodów, w tym z tego, że zapewnia wciągające wrażenia, które poszerzają historię marki; umożliwia tworzenie innowacyjnych i spersonalizowanych podróży klientów, które utrzymują uwagę klientów; pozyskuje lojalność od klientów; a także zaangażowanie jest wysokie, podobnie jak współczynniki konwersji i transformacji.

Posuwanie się do przodu w grze

Przewiduje się, że w latach 2022-2027 światowa branża grywalizacji odnotuje CAGR na poziomie 26,5%. Głównymi czynnikami napędzającymi ekspansję rynku grywalizacji są wykorzystanie i wykorzystywanie najnowocześniejszych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI) do przetwarzania i wyświetlania spersonalizowanych wyników, a także rosnąca cyfryzacja organizacji. Aby uzyskać wartościowe informacje od swoich klientów, coraz więcej firm korzysta z najnowocześniejszych technologii i rozwiązań opartych na chmurze. Eliminując niepewność w motywacjach klientów i pomagając klientom w skuteczniejszym osiąganiu celów, modele grywalizacji oparte na Al były w stanie zapewnić precyzyjne rozwiązania.

Warto przeczytać!  Lion Gaming rusza na wyścigi z Latrobetem — wiadomości z europejskiego przemysłu gier

Światowy biznes grywalizacji jest dość brutalny, a kilku dużych konkurentów koncentruje się na powiększaniu bazy klientów za granicą. Firmy takie jak Microsoft Corporation, Cognizant i MPS Interactive Systems Ltd wykorzystują strategiczne inicjatywy współpracy, aby zwiększyć swój udział w rynku i rentowność.

Grywalizacja w firmach jest wykorzystywana do zwiększania lepkości, tworzenia treści i zakupów. Najlepsi sprzedawcy detaliczni, sklepy internetowe i marki konsumenckie, w tym Samsung i Dannon, już wdrażają grywalizację, aby zwiększyć swoje roczne przychody i poprawić marże zysku klientów. Sektory takie jak opieka zdrowotna, organizacje non-profit i zasoby ludzkie również coraz częściej wykorzystują grywalizację do zwiększania zaangażowania oraz szerzenia świadomości i uczenia się.

Grywalizacja przekształciła się w pożądaną i niezwykle skuteczną taktykę dla marek i sprzedawców zorientowanych na produkty. Sprawiła, że ​​rutynowe, powtarzane codziennie kupowanie rzeczy stało się czymś znacznie przyjemniejszym. Grywalizacja wzmacnia każdą internetową strategię biznesową i markową, zachęcając klientów do odkrywania nowych „poziomów”, interakcji przez dłuższy czas i otrzymywania psychologicznej nagrody, która ma wymierne korzyści.

Przewiduje się, że rynek grywalizacji w opiece zdrowotnej będzie wart 25,3 mld USD w 2020 r. i przewiduje się, że w latach 2021–2027 wzrośnie o CAGR na poziomie 14,6%. była silnie inspirowana grywalizacją opieki zdrowotnej.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Bausch and Lomb i 4P (aktualizacja 2023)

Kilka marek fitness również zastosowało grywalizację, aby uczynić fitness przyjemniejszym. Na przykład Nike+ daje ponad 100 milionom użytkowników możliwość mierzenia ich działań, wyznaczania celów, oceny postępów i osiągania lepszych wyników. Zachęcając ludzi do ciągłego doskonalenia i prowadzenia zdrowego stylu życia, firma wykorzystała grywalizację do zbudowania społeczności wokół biegania i przyjaznej rywalizacji.

Przeszkody, które trzeba pokonać

Jak każda strategia marketingowa, grywalizacja ma swoje wady. Jednak, jeśli jest stosowana skutecznie, strategia ta może przynieść najlepsze rezultaty w przypadku inicjatyw marketingowych. Opracowując strategię grywalizacji, marki muszą pamiętać, że plan powinien być interaktywny i angażujący, aby konsumenci chcieli z niego korzystać.

Stworzenie idealnej grywalizacji dla działań marketingowych może być trudne. Celem jest stworzenie gry, w którą gracze chcą grać, a także pomaga firmie w osiąganiu jej celów marketingowych. W przypadku grywalizacji marketerzy nie mogą stosować strategii „jeden rozmiar dla wszystkich”. Gra, która sprawdza się dobrze w przypadku jednej firmy, może nie sprawdzać się w przypadku innych. Kluczowe znaczenie dla skutecznej strategii grywalizacji ma dobre zrozumienie rynku docelowego.

Gamifikacja może czasami stać się skomplikowana, a zaprojektowanie gry, która spełnia wszystkie cele marketingowe, a jednocześnie jest dostosowana do docelowych odbiorców organizacji, może być trudne. Gry te muszą wykraczać poza oferowane korzyści i nagrody oraz muszą budować intymną i emocjonalną więź z graczami.

Typowe pułapki grywalizacji

Grywalizacja to to samo, co granie w grę — pomimo podobieństw do gier, grywalizacja koncentruje się na praktyce włączania mechaniki gier i zasad projektowania do środowisk niezwiązanych z grami w celu inspirowania i dodawania energii jednostkom poprzez uprzyjemnianie ich codziennych obowiązków.

Warto przeczytać!  Bęben | Kris i Kendall Jenner stoją na czele Uber Eats – najnowsze dążenie Australii do dominacji na rynku

Grywalizacja zaangażuje każdego – Mimo, że zabawa jest jednym z celów grywalizacji, jest to również pojęcie bardzo mgliste i względne. Z tego powodu czasami stosowanie działań gamifikacyjnych do środowiska przynosi odwrotny skutek. Należy pamiętać, że zaangażowanie w marketing grywalizacji wiąże się między innymi z dobrowolnością i wyborem. Taktyki grywalizacji tracą na znaczeniu, gdy ludzie są zmuszani do wykonania zadania wbrew ich woli.

Czy grywalizacja nadal będzie kusić?

Grywalizacja jako taktyka marketingowa ma potencjał, aby przykuć uwagę użytkownika, jednocześnie subtelnie budując pozytywny wizerunek marki. Wywołuje prawdziwe emocje użytkowników, takie jak rywalizacja i entuzjazm, które zwiększają zaangażowanie i pielęgnują oddanych użytkowników. Zamiast po prostu opublikować zdjęcie lub informację, umożliwia interakcję z użytkownikiem na bardziej emocjonalnym poziomie. Wykorzystanie rozwiązań gamifikowanych do promocji firmy lub produktu może znacznie zwiększyć zaangażowanie użytkowników, podnieść świadomość marki i, co najważniejsze, zmienić potencjalnych nabywców w oddanych klientów. Zwycięskie firmy stosują strategie, takie jak uczynienie wszystkiego wspaniałym doświadczeniem i zbliżenie się do klientów, aby zaangażować ich w ten proces. Niech rozpocznie się gra!

Zastrzeżenie: Poglądy wyrażone w powyższym artykule są poglądami autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy tego wydawnictwa. O ile nie zaznaczono inaczej, autor pisze we własnym imieniu. Nie mają na celu i nie należy ich traktować jako reprezentujących oficjalne idee, postawy lub zasady jakiejkolwiek agencji lub instytucji.





Źródło