Rozrywka

Guns N’ Roses są sporadycznie genialne, podczas gdy Lana Del Rey jest przerywana

  • 25 czerwca, 2023
  • 9 min read
Guns N’ Roses są sporadycznie genialne, podczas gdy Lana Del Rey jest przerywana


Guns N’ Roses zawsze stanowili prawo sami dla siebie, a ich nagłówek w Glastonbury nie był wyjątkiem.

Legendy hard rocka zagrały kręty, sporadycznie genialny set, który łączył klasykę na poziomie stadionu z mniej znanymi głębokimi kawałkami w ciągu wyczerpujących wytrzymałości trzech godzin.

Najważniejsze to hałaśliwe Welcome To The Jungle i zawsze mile widziane Sweet Child O’ Mine.

Ale wcześniej tego dnia przyciągnęli mniejszy tłum niż amerykańska gwiazda muzyki pop Lizzo.

Zespół z USA wszedł na scenę o 21:30, otwierając klasykiem Appetite For Destruction It’s So Easy, podczas gdy Axl Rose krążył po scenie, a Slash wydobywał riffy spod swojego charakterystycznego cylindra.

W wieku 61 lat wokal Rose’a nie jest już taki jak kiedyś, ale kiedy się rozgrzeje, wciąż potrafi wyć rosomaka – a jego warczenie pozostaje przekonująco groźne. (Niektórzy telewidzowie skarżyli się, że jego mikrofon był zbyt cichy, ale w terenie przecinał połacie gitary jak nóż w maśle).

Rozpoczęcie setu zajęło trochę czasu – na początku były utwory takie jak utwór tytułowy z nieudanego albumu zespołu z 2008 roku, Chinese Democracy; i Slither, singiel Velvet Revolver, pobocznego projektu Slasha, post-GNR.

Dopiero gdy riff do Welcome To The Jungle rozbrzmiewa w Pyramid Arena, dobre 20 minut po rozpoczęciu setu, osiągają wzrost, po czym następuje zacięta interpretacja Mr Brownstone.

Axl Rose

Amerykańscy podżegacze grali przez prawie trzy godziny bez słabnięcia

Pokazują wsparcie dla Ukrainy podczas gry w Civil War, gdzie Rose ma na koszulce flagę tego kraju, a ekrany oświetlają zdjęcia zbombardowanych domów.

Pod koniec występu Nightrain ma stłumioną punkową energię; a cover Down On The Farm UK Subs to miły ukłon w stronę Michaela i Emily Eavis, którzy prowadzą festiwal.

Od czasu do czasu schodzą na wzburzone wody. Nawet hardkorowi fani są podzieleni co do zalet piosenki Use Your Illusion o tematyce związanej z niewoli, Pretty Tied Up; a singiel Absurd z 2021 roku wydaje się zbędny.

Ale odzyskują ją stłumioną punkową energią Nighttrain, zanim wypuszczają Dave’a Grohla („ponieważ nigdy nie można mieć zbyt wielu gitar”) na szalony, euforyczny bis Paradise City.

Warto przeczytać!  „Będzie mi brakowało życia w tym świecie” – GoldDerby

W ich chaotycznej pompie kupowanie biletu na koncert Guns N’ Roses było hazardem. Nigdy nie było wiadomo, czy się pojawią, a jeśli tak, Rose miał zwyczaj zbiegać ze sceny, jeśli tłum choć trochę dziwnie na niego spojrzał.

Ale w sobotni wieczór nie było śladu po tym pełnym temperamentu wykonawcy.

„Cóż za cudowny wieczór” skomentował były piekielnik, wzór grzeczności. – Chcielibyśmy podziękować za zaproszenie.

Lanę Del Rey

Lana Del Rey nie była w stanie ukończyć swojego setu, ku rozpaczy swoich fanów

Publiczność na Pyramid Stage nie była tak liczna jak w przypadku Arctic Monkeys w piątkowy wieczór, a tysiące fanów zdecydowało się zamiast tego zobaczyć Lanę Del Rey jako headliner na Innej scenie,

Amerykańska piosenkarka pojawiła się pół godziny później na swoim występie, który rozpoczął się po 23:00 przeprosinami: „Moje włosy zajmują tak dużo czasu… bardzo przepraszam za spóźnienie”.

Kiedy w końcu zaczęła, jej występ był lirycznym, konceptualnym występem, w którym występowali tancerze baletowi i akrobatyści, podczas gdy Del Rey leniwie układała się na scenie.

Niestety, jej późne przybycie kolidowało z surową godziną policyjną na Glastonbury. Wycięła kilka piosenek, mówiąc tłumowi: „Mam zamiar rzucić ten zestaw na śmierć”.

Ale to nie wystarczyło. Jej mikrofon został wyłączony o północy, a do odtworzenia pozostało co najmniej sześć utworów. Wydrukowana setlista sugerowała, że ​​byłyby to jedne z jej największych piosenek, w tym Summertime Sadness i Video Games.

Wyraźnie zdruzgotana piosenkarka próbowała porozmawiać ze swoimi fanami, którzy wynagrodzili ją śpiewając Video Games a capella, skandując jednocześnie „jeszcze jedną piosenkę”.

Del Rey śpiewał razem z nimi, po czym podszedł do dołu z przodu sceny, aby mogli się bezpośrednio pocieszać. Po tym musiała odejść, wyraźnie zdruzgotana.

Loyle'a Carnera

Wysoce konceptualny program Loyle Carner był mroczny i dramatyczny

W West Holts brytyjski raper Loyle Carner dał bardziej punktualny, ale równie emocjonalny występ.

Zestaw został zbudowany wokół jego trzeciego albumu, Hugo, który przedstawia jego napięte relacje z biologicznym ojcem oraz sposób, w jaki pokoleniowy ból może być przekazywany z pokolenia na pokolenie.

Warto przeczytać!  Twój codzienny horoskop: 3 lipca 2024

To był potężny program, w którym Carner skrytykował również rząd za sposób, w jaki radzi sobie z przestępstwami z użyciem noża i nakłaniał fanów do „zapomnienia o całej toksycznej męskości”. [rubbish] który zrujnował mi dzieciństwo”.

Innymi headlinerami na stronie w sobotę byli francuska indywidualistka popowa Christine And The Queens oraz legenda tańca Fatboy Slim.

To było zawstydzenie bogactwa, które oznaczało, że 200 000 festiwalowiczów Glastonbury zostało rozproszonych w każdym zakątku 1000 akrów.

Oznaczało to również, że Lizzo była w stanie zdobyć największą widownię tego dnia.

Lizzo

Zestaw Lizzo był wielkim, ciepłym uściskiem dobrej energii

Amerykańska gwiazda wdarła się na Pyramid Stage jak ludzka armata z brokatem około 19:30 BST, grając euforyczny zestaw błyszczących soulowych hitów, w tym Cuz I Love You, Juice i 2B Loved.

Z włosami w kolorze jadeitu i ubrana w steampunkową suknię balową, jej zaraźliwa energia rozciągała się aż na szczyty wzgórz, gdzie fani w kolorowych perukach i skrzydłach wróżki tańczyli, jakby od tego zależało ich życie.

Badając publiczność, piosenkarka przypomniała sobie, jak szybko jej gwiazda wzrosła od czasu jej pierwszego występu na Glastonbury w 2018 roku.

„Byliśmy w namiocie, który był naprawdę duży, nikogo tam nie było, a ja i moja DJ Sophia graliśmy z całego serca.

„I graliśmy dalej, aż teraz stoję przed wami wszystkimi. Jestem taki dumny. Dziękuję za wsparcie.”

Jej set zakończył się żywiołową wersją hitu About Damn Time, uzupełnioną choreografią aerobową i nieskazitelnym solówką na flet w wykonaniu samej kobiety.

Ludzie, którzy odpłynęli przed Guns N’ Roses, zrobili to w siódmym niebie.

Wcześniej tego dnia legenda muzyki pop z lat 80., Rick Astley, otworzył scenę i spotkał się z równie ciepłym przyjęciem.

Wiedząc, że ludzie przychodzili głównie po to, by usłyszeć Never Gonna Give You Up, posypał swój set przyjemnymi dla publiczności coverami As It Was Harry’ego Stylesa i Highway To Hell AC/DC, przygotowując się do nieuchronnego, smakowitego sera kulminacyjnego .

„To było absolutnie niesamowite. Trudno to wyrazić słowami, ale to był najpiękniejszy tłum, przed jakim kiedykolwiek grałem” — powiedział po zejściu ze sceny.

Warto przeczytać!  Jeffrey Carlson, aktor „Wszystkie moje dzieci”, zmarł w wieku 48 lat – zagrał pierwszą transpłciową postać w telewizji

„Byli tak hojni, tak kochający, tak niesamowici. Po prostu wspaniałe doświadczenie”.

Raye'a

Raye było punktem kulminacyjnym wczesnego popołudnia

Urodzona w Croydon wokalistka soulowa Raye była następna, z big bandem w białym smokingu, który nadał jej setowi w porze lunchu wyraźnie retro klimat Amy Winehouse.

Zrzuciła buty, by zatańczyć do Black Mascara i powstrzymywała łzy, śpiewając wstrząsający Ice Cream Man – piosenkę, która szczegółowo opisuje jej doświadczenia związane z wykorzystywaniem seksualnym.

Podobnie jak Lizzo, nie mogła uwierzyć, że została zarezerwowana na główną scenę Glastonbury po bardzo publicznym rozstaniu z wytwórnią płytową, którą oskarżyła o dławienie jej kariery.

„Wygląda na to, że wczoraj graliśmy na festiwalach, na których było więcej ludzi na scenie niż na widowni” – powiedziała, rozpoczynając przebój Escapsim.

– Nie traktuję twojej obecności tutaj jako czegoś oczywistego.

H

Aitch zyskał jedną z najmłodszych widowni tego dnia

Nominowany do nagrody Grammy duet Amadou i Mariam wniósł ciepłe i ziemiste wibracje Mali na Pyramid Stage w porze lunchu, zanim gwiazda Mancunian Aitch podniósł temperaturę parującym zestawem brytyjskich hymnów rapowych (i doskonale ocenionym coverem Wonderwall Oasis).

A to dopiero akty na głównej arenie…

Johnny'ego Marra i Chrissie Hynde

Johnny Marr dołączył do The Pretenders podczas ich „niespodzianki” na scenie Park Stage

Rick Astley pojawił się ponownie na scenie Woodises, aby wykonać zestaw coverów Smiths z niezależnym zespołem Stockport Blossoms; podczas gdy były gitarzysta Smiths, Johnny Marr, dołączył do Chrissie Hynde na planie z The Pretenders na The Park Stage.

Okazało się, że nie był ich jedynym gościem.

„Najwyraźniej za kulisami jest pijany facet [and] nalega na granie”, zażartował Hynde, zanim Dave Grohl pojawił się (ponownie) by zagrać na perkusji w Mystery Achievement, podczas gdy Paul McCartney, który obserwował z boku, pojawił się na krótko, by unieść kciuki, zanim ponownie zniknął.

Laureatka Oscara Tilda Swinton zaprosiła tłumy na nieoczekiwany występ mówiony u boku kompozytora Maxa Richtera; i gwiazda rapu Dave pojawili się podczas występu Central Cee na The Other Stage, aby wykonać ich letni hymn Sprinter.

Dave i Central Cee

Dave i Central Cee zadebiutowali publicznie swoim przebojowym Sprinterem

Festiwal kończy się w niedzielę najbardziej wyczekiwanym setem weekendu – Elton John kończy swoją karierę koncertową w Wielkiej Brytanii z nagłówkiem ustawionym na Pyramid Stage.

Piosenkarka obiecała specjalny koncert z kilkoma specjalnymi gośćmi, a spekulacje już się rozpętały.

Wśród nazwisk, które podobno do niego dołączyły (na razie) są Britney Spears, Dua Lipa, Sam Fender, Harry Styles, Eminem i aktor Taron Egerton – który grał Eltona w przebojowym filmie Rocketman.


Źródło