Gwiazda „Szczęk” Richard Dreyfuss wchodzi na pokaz filmu w SUKIENCE, a następnie wygłasza „seksistowskie i homofobiczne przemówienie”
Autor: Stephen M. Lepore dla Dailymail.Com
06:24 28 maja 2024 r., aktualizacja 06:24 28 maja 2024 r.
Richarda Dreyfussa można było zobaczyć na nagraniu wideo podczas pokazu oraz pytań i odpowiedzi do swojego klasycznego filmu „Szczęki” z 1975 roku, ubranego w sukienkę, po czym został wygwizdany i spotkał się z protestem publiczności w Massachusetts.
Dreyfuss (78 l.) pojawiał się w The Cabot w Beverly w stanie Massachusetts na sesji pytań i odpowiedzi, po której nastąpił pokaz filmu „Szczęki”, megahitu, który zapoczątkował jego karierę w 1975 r. Bilety kosztowały aż 300 dolarów.
Część obecnych stwierdziła, że zdobywczyni Oscara poczyniła „seksistowskie i homofobiczne” uwagi, ale kolejni goście ujawnili, że ten wyczyn kostiumowy poprzedził krytykę Dreyfussa pod adresem rodziców dzieci transpłciowych.
Dreyfuss wszedł na scenę w niebieskiej sukience w kwiaty i potrząsał biodrami w rytm „Love Story” Taylor Swift, trzymając laskę jak kij baseballowy – twierdzili uczestnicy.
„Powiedział, że rodzice transpłciowej młodzieży, pozwalając jej na zmianę, byli złymi rodzicami i że pewnego dnia te dzieci mogą zmienić zdanie” – powiedziała Diane Wolf, jedna z posiadaczek biletu.
W jednym z klipów opublikowanych w Internecie Dreyfuss mówi o transpłciowych dzieciach: „To nie jest w porządku, bo kiedy dziecko skończy 15 lat, powie: «Jestem ośmiornicą»”.
Dreyfuss w końcu włożył marynarkę i pozbył się sukienki, ale nadal obrażał wielu widzów.
The Hollywood Reporter cytuje innych, którzy twierdzą, że wygłosił pogardliwe uwagi na temat Barbry Streisand, swojej partnerki z filmu Nuts z 1987 roku.
Sam Dreyfuss nie skomentował publicznie wydarzenia, a organizujący je teatr przeprasza.
Jego syn Ben Dreyfuss, dziennikarz, skomentował tę sprawę w mediach społecznościowych w poniedziałek wieczorem.
„Re: mój ojciec: cóż, teraz już wiesz, dlaczego przez dekadę odmawiałem mu podania hasła do jego własnego konta na Twitterze, lol” – napisał Dreyfuss w X.
Po wydarzeniu teatr przeprosił wszystkich, którzy kupili bilety.
„Głęboko żałujemy, że uwagi pana Dreyfussa wygłoszone podczas wydarzenia nie były zgodne z wartościami inkluzywności, które wyznajemy w The Cabot” – rozpoczyna się komunikat prasowy.
Rozumiemy, że jego uwagi były niepokojące i obraźliwe dla wielu członków naszej społeczności, za co szczerze przepraszamy”.
„W The Cabot angażujemy się w tworzenie przyjaznego i włączającego środowiska dla wszystkich członków naszej społeczności. Poglądy wyrażane przez pana Dreyfussa nie odzwierciedlają naszych przekonań i w żaden sposób ich nie popieramy.’
„Bierzemy pełną odpowiedzialność za niedopatrzenie i brak przewidywania kierunku rozmowy oraz za powstały dyskomfort”.
W odpowiedzi na kontrowersje jedna z uczestniczek, Rogue Mama, napisała na Twitterze: „Przyszłam tutaj, żeby sprawdzić, czy występ Richarda Dreyfussa został dziś odwołany po występie w #TheCabot w Beverly”.
Inna osoba napisała na Twitterze alternatywny tytuł wieczoru: „Wieczór mizoginii i homofobii z Richardem Dreyfussem”. Rozczarowanie nawet nie zaczyna tego pokrywać.
Jak na ironię, 28 maja, trzy dni po występie Dreyfussa, w teatrze odbywa się wydarzenie zatytułowane Jak dyskryminacja objawia się w naszej społeczności i co możemy z tym zrobić.
24 maja Dreyfuss pojawił się na podobnej sesji w The Music Hall w Portsmouth w stanie New Hampshire.
Uczestnik napisał na Facebooku: „Wow. Był okropny. Seksistowski, podły, arogancki. Wyszedłem, podobnie jak wielu innych, jeszcze przed seansem „Szczęki”. Okropny.’
Zaledwie 12 miesięcy temu Dreyfuss był szeroko krytykowany za swoje uwagi na temat nowych wymogów dotyczących różnorodności i włączenia podczas ceremonii rozdania Oscarów i stwierdził, że „wymiotuje od nich”.
Dreyfuss poczynił te uwagi podczas wyemitowanego w piątek odcinka programu PBS Firing Line i stwierdził, że wdrażając nowe kryteria, Akademia traktuje ludzi jak dzieci.
Aktor bronił także roli Laurence’a Oliviera w filmie Otello z 1965 roku, w którym zagrał główną rolę o czarnej twarzy.
Prowadząca Margaret Hoover zapytała Dreyfussa, co sądzi o nadchodzących zasadach inkluzywności, a on odpowiedział: „Przyprawiają mnie o wymioty.
„Nikt nie powinien mi mówić jako artyście, że muszę poddać się najnowszemu, najbardziej aktualnemu poglądowi na temat moralności. Czym ryzykujemy? Czy naprawdę ryzykujemy zranieniem ludzkich uczuć?
Nie możesz tego stanowić prawa. Trzeba pozwolić życiu być życiem i przykro mi, nie sądzę, że jest mniejszość czy większość w kraju, której trzeba by coś takiego zapewnić… To jest forma sztuki. To także forma handlu, na której można zarobić pieniądze, ale to także sztuka.
„I nikt nie powinien mi, jako artyście, wmawiać, że muszę poddać się najnowszemu, najbardziej aktualnemu poglądowi na temat moralności”.
Aktor od dawna otwarcie mówił o swojej wierze w konstytucję.
W 2008 roku założył The Dreyfuss Initiative, organizację non-profit promującą nauczanie o amerykańskiej demokracji w szkołach w całym kraju. W ramach tej inicjatywy nauczyciele otrzymują między innymi filmy i narzędzia edukacyjne.
W wywiadzie dla The Associated Press z 2014 r. wzywał do „strajku obywatelskiego” w celu poparcia konstytucji Stanów Zjednoczonych w celu zachęcenia do aktywności obywatelskiej.
„Prześlę Państwu kopię preambuły Konstytucji” – powiedział. „Jeśli jest w nim coś, z czym się nie zgadzasz, nie podpisuj tego; po prostu odeślij mi wyjaśnienia. Zgodzisz się ze wszystkim, ponieważ jest pięknie wykonany i przeznaczony dla wszystkich. A jeśli zbiorę 500 000 podpisów, wezwę do strajku obywatelskiego.