Sport

Hadjar wraca do formy i zwycięża w Melbourne

  • 24 marca, 2024
  • 5 min read
Hadjar wraca do formy i zwycięża w Melbourne


To był dzień odkupienia dla Isacka Hadjara, który odniósł swoje drugie zwycięstwo w Formule 2, wygrywając wyścig Melbourne Feature Race dla Campos Racing.

Po przegranej w wyścigu sprinterskim z powodu kary po wyścigu, Francuz w wyważonym wyścigu wspiął się na sam szczyt, pokonując Paula Arona i kierowcę Rodin Motorsport Zane’a Maloneya z Hitech Pulse-Eight, którzy zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce.

JAK TO SIĘ STAŁO

Dennis Hauger miał doskonały start, prowadząc Andreę Kimiego Antonelliego do pierwszego zakrętu. Kontakt z tyłu stawki między Zakiem O’Sullivanem a Romanem Stankiem sprawił, że zwycięzca sprintu wywrócił się do góry nogami i umieścił go na ostatnim miejscu w kolejności. Za incydent kierowca ART Grand Prix został ukarany 10-sekundową karą czasową.

W dalszej części pierwszego okrążenia Antonelli zanurkował do wnętrza pole position, aby zabezpieczyć P1 w zakręcie 11, ale kierowca MP odpowiedział podczas następnej trasy i odzyskał prowadzenie w zakręcie 9 z systemem DRS.

Szeroki moment Maloneya na wyjściu z zakrętu 12 dał Kushowi Maini całą dynamikę, której potrzebował, aby zająć trzecie miejsce, a kierowca Invicta Racing awansował na drugie miejsce na 6. okrążeniu po wyprzedzeniu Antonelliego przed zakrętem 9. na kolejnym okrążeniu.

Na 7. okrążeniu pojawił się krótki wirtualny samochód bezpieczeństwa, który miał odzyskać samochód PHM AIX Racing Joshuy Duerksena po kontakcie z O’Sullivanem na zakręcie 13.

Warto przeczytać!  Aktualizacje na żywo z Uber Cup 2024: 15-letni Tanvi imponuje porażką, zapłakany Anmol odchodzi zraniony, gdy Chiny wygrywają 5:0 | Wiadomości o badmintonie

Wyścigi wznowiono, a Maini ruszył w trasę, a jego średnie opony były w lepszym stanie niż te na supermiękkich oponach. Objął prowadzenie od Haugera na 9. okrążeniu z DRS, po czym Norweg poprowadził Antonelliego i pierwszego z liderów na obowiązkowe postoje, odfiltrowując się tuż poza pierwszą dziesiątką.

Jednak dzień opiekuna pole position dobiegł końca wkrótce potem, gdy rozbił się w zakręcie 6, aby na 11 okrążeniu wyjechać wirtualny samochód bezpieczeństwa.

Isack Hadjar wykonał obowiązkowy postój przed uruchomieniem VSC, aby na trasie wyprzedzić Antonelliego i zająć 8. miejsce. Do odzyskania samochodu Haugera potrzebny był pełny samochód bezpieczeństwa.

Hauger prowadził na początku, ale po obowiązkowym zatrzymaniu wpadł w barierki
Hauger prowadził na początku, ale po obowiązkowym zatrzymaniu wpadł w barierki

Samochód bezpieczeństwa został wycofany na 15. okrążeniu, a Maini poprowadził pięciu innych kierowców, którzy jeszcze nie zjechali do pit stopu w celu obowiązkowego zatrzymania się. Hadjar był siódmy i skuteczny lider zakończył zmianę mieszanki, a Antonelli podążał tuż za kierowcą Campos.

Hadjar wyprzedził jeszcze nie zatrzymującego się Taylora Barnarda i zajął szóste miejsce, ustawiając samochód między sobą a najbliższym rywalem. Francuz był w ruchu na kolejnym okrążeniu, zajmując piąte miejsce przed Enzo Fittipaldim na zakręcie nr 9.

Na 20. okrążeniu kierowca Campos kontynuował szarżę kosztem Stanka, wyprzedzając kierowcę Tridenta z systemem DRS na prostej tylnej.

Antonelli ostatecznie wyprzedził Barnarda, ale obaj przegrali z Paulem Aronem, który przedarł się na 12. zakręcie i zajął siódmą pozycję na drodze przed Włochem.

Warto przeczytać!  Dogłębna analiza zwycięstwa Barcelony nad Las Palmas 1:0

Po dopuszczeniu kolegi z drużyny Ritomo Miyaty, Maloney jako następny wyprzedził Barnarda i awansował na dziewiątą pozycję, po czym ruszył w dalszą część trasy w pogoń za kierowcą PREMA.

Okrążenie 24, a Stanek walczył o wyprzedzenie Fittipaldiego, kierowcy VAR zabrakło miejsca na czwartym zakręcie, aby umożliwić Aronowi, Antonelliemu i Maloneyowi przejście na pozycje. Wszystkim trzem udało się wyprzedzić Trident przed końcem okrążenia, chociaż ich walka pozwoliła Hadjarowi uciec na drogę o pięć sekund.

Na następnym okrążeniu Maloney użył systemu DRS, aby oczyścić Antonelliego z wyścigu i kontynuować szarżę, skutecznie zajmując ostatnie miejsce na podium.

Jednak chcąc się zmęczyć, Jak Crawford ustanawiał najlepsze czasy i dogonił Maini na trzy okrążenia przed końcem. Zawodnik DAMS Lucas Oil przejął tymczasowo prowadzenie, ale wraz z indyjskim kierowcą musiał się zatrzymać na koniec okrążenia.

Paul Aron trzy razy w tylu rundach stanął na podium, zajmując drugie miejsce za Hadjarem
Paul Aron trzykrotnie stanął na podium w takiej samej liczbie rund, zajmując drugie miejsce za Hadjarem

Ich postoje przekazały prowadzenie w wyścigu Hadjarowi, który trzymał Arona na dystans i zapewnił Campos Racing zwycięstwo w Feature Race. P2 dla kierowcy Hitech było jego trzecim wystąpieniem na podium w sezonie, podczas gdy lider mistrzostw Maloney stanął na podium na trzeciej pozycji.

Antonelli zajął w końcu czwarte miejsce w swojej PREMA, a za nim uplasowali się Miyata, Richard Verschoor, Franco Colapinto, Rafael Villagómez, Victor Martins i Oliver Bearman, którzy uplasowali się w pierwszej dziesiątce.

Warto przeczytać!  IPL 2024: Mecz 29, MI vs CSK Prognoza meczu: Kto wygra dzisiejszy mecz IPL?

KLUCZOWY CYTAT – Isack Hadjar, Campos Racing

„Wreszcie zwycięzca wyścigu fabularnego Formuły 2. Wspaniale jest robić to tutaj, w Melbourne, to niesamowity tor. Naprawdę się cieszę i do zobaczenia w Imoli!”

TABELA MISTRZOSTW

Kolejne miejsce w czołowej trójce utrzymuje Zane’a Maloneya na szczycie tabeli klasyfikacji kierowców, zdobywając 62 punkty. Paul Aron zajmuje drugie miejsce po kolejnym podium dla debiutanta, podnosząc się na 48. Dennis Hauger jest teraz trzeci po swoim braku punktów, wciąż z dorobkiem 41 punktów, podczas gdy zwycięstwo Isacka Hadjara przesuwa go na czwarte miejsce z dorobkiem 34. Kush Maini zamyka czołówkę pięć z 33 punktami.

Rodin Motorsport powrócił na szczyt klasyfikacji drużyn z 78 punktami. Campos Racing awansowało na drugie miejsce z 60 punktami na koncie, remisując z MP Motorsport, ale o dwie przewagi nad Hitech Pulse-Eight, który awansował na czwarte miejsce. Invicta Racing zamyka pierwszą piątkę jadąc do Imola z 48.

W PRZYSZŁYM

Formuła 2 ma przed rundą 4 test w sezonie, podczas którego zespoły i kierowcy będą mieli trzy dni w Barcelonie w dniach 23–25 kwietnia. Wracamy na kolejny weekend wyścigowy na torze Imola, w dniach 17-19 maja.


Źródło