Hamilton prowadzi Verstappena i Russella na ostatnim treningu w Montrealu · RaceFans
Lewis Hamilton wystawił Mercedesa na najszybszy ze wszystkich przed kwalifikacjami do Grand Prix Kanady, ustanawiając najszybszy czas na końcowych treningach.
Max Verstappen był drugi najszybszy, prawie cztery dziesiąte sekundy wolniejszy od Hamiltona, a George Russell był trzeci w drugim mercedesie.
Po tym, jak obie piątkowe sesje treningowe były mocno dotknięte deszczem, na ostatnią godzinę treningów czekał na nich całkowicie suchy tor. Większość stawki wyruszyła na opony o średniej mieszance, ponieważ wielu zdecydowało się na opony miękkie ze względu na ograniczoną liczbę przejazdów na suchej nawierzchni w piątek.
Po kraksie kończącej sesję na ścianie piątego zakrętu w sesji treningowej otwierającej, weekend Zhou Guanyu pogorszył się jeszcze bardziej, gdy obrócił się na pierwszym zakręcie i wjechał swoim Sauberem w barierki na zewnętrznej stronie drugiego zakrętu. Po krótkiej przerwie spowodowanej czerwoną flagą sesja została wznowiona, a zespoły rozpoczęły jazdę z dużą ilością paliwa.
Verstappen ustanowił najszybszy czas na średnich, zanim Fernando Alonso wspiął się na szczyty list przebojów dzięki nowemu zestawowi twardych. Mniej więcej w połowie sesji większość kierowców zdecydowała się wrócić na miękkie opony, a Hamilton w swoim mercedesie wyszedł na prowadzenie z okrążeniem 1:13,464. Lando Norris był zaledwie setną sekundy za McLarenem.
Alexander Albon na szybkim okrążeniu uderzył w Ścianę Mistrzów, uszkadzając prawe tylne zawieszenie, ale udało mu się zjechać do boksów po przejechaniu pełnego okrążenia przy znacznie zmniejszonej prędkości. Sędziowie zauważyli, że Albon prowadził samochód w „niebezpiecznym stanie”, ale zdecydowali, że nie jest konieczne żadne dochodzenie.
Podczas ostatnich symulacji kwalifikacyjnych Hamilton złożył oświadczenie woli, uzyskując czas 1:12,549, co stanowi zdecydowanie najszybszy czas weekendu. Tylko Verstappen na koniec sesji był mniej niż cztery dziesiąte do kierowcy Mercedesa, a gdy powiewała flaga w szachownicę, Hamilton potwierdził, że najszybciej zbliża się do kwalifikacji.
Russell był trzeci najszybszy w drugim Mercedesie, cztery dziesiąte za swoim kolegą z zespołu, a Lance Stroll był czwarty przed własną publicznością. Oscar Piastri był najszybszym McLarenem na piątym miejscu, przed Danielem Ricciardo w RB, Norrisem i Alonso na ósmym miejscu. Sergio Perez był dziewiąty, a Charles Leclerc dla Ferrari zaledwie dziesiąty po tym, jak narzekał, że był „ekstremalnie wolny” na ostatnim okrążeniu poprzedzającym.
Kwalifikacje rozpoczną się o 16:00 czasu lokalnego i prognozuje się, że prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu będzie wynosić 80%.
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Wynik trzeciego treningu przed Grand Prix Kanady 2024
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Łączne czasy treningów przed Grand Prix Kanady 2024
P. | # | Kierowca | Zespół | Czas FP1 | Czas FP2 | Czas FP3 | Luka | Okrążenia |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis hamilton | Mercedesa | 1’25.970 | 1’16.908 | 1’12.549 | 69 | |
2 | 1 | Maxa Verstappena | Red Bull-Honda RBPT | 1’26.502 | 1’19.311 | 1’12.923 | 0,374 | 46 |
3 | 63 | Jerzego Russella | Mercedesa | 1’28.541 | 1’16.273 | 1’12.957 | 0,408 | 66 |
4 | 18 | Lance’a Strolla | Aston Martin-Mercedes | 1’40.530 | 1’16.464 | 1’13.026 | 0,477 | 58 |
5 | 81 | Oskar Piastri | McLaren-Mercedes | 1’26.754 | 1’19.008 | 1’13.266 | 0,717 | 59 |
6 | 3 | Daniela Ricciardo | RB-Honda RBPT | 1’28.582 | 1’16.731 | 1’13.279 | 0,730 | 66 |
7 | 4 | Lando Norrisa | McLaren-Mercedes | 1’24.435 | 1’20.843 | 1’13.293 | 0,744 | 61 |
8 | 14 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | 1’33.411 | 1’15.810 | 1’13.340 | 0,791 | 59 |
9 | 11 | Sergio Pereza | Red Bull-Honda RBPT | 1’28.058 | 1’17.041 | 1’13.342 | 0,793 | 58 |
10 | 16 | Charlesa Leclerca | Ferrari | 1’25.306 | 1’16.556 | 1’13.349 | 0,800 | 63 |
11 | 20 | Kevina Magnussena | Haas-Ferrari | 1’29.052 | 1’16.773 | 1’13.439 | 0,890 | 53 |
12 | 55 | Carlos Sainz Jnr | Ferrari | 1’24.763 | 1’17.722 | 1’13.570 | 1.021 | 71 |
13 | 77 | Valtteriego Bottasa | Sauber-Ferrari | 1’27.670 | 1’17.817 | 1,093 | 32 | |
14 | 2 | Sierżant Logana | Williams-Mercedes | 1’36.586 | 1’17.496 | 1’13.663 | 1.114 | 58 |
15 | 22 | Yuki Tsunoda | RB-Honda RBPT | 1’28.723 | 1’16.951 | 1’13.716 | 1,167 | 62 |
16 | 10 | Pierre’a Gasly’ego | Alpine-Renault | 1’27.584 | 1’20.789 | 1’13.737 | 1.188 | 63 |
17 | 27 | Nico Hulkenberga | Haas-Ferrari | 1’32.826 | 1’17.903 | 1’13.777 | 1,228 | 52 |
18 | 23 | Aleksander Albon | Williams-Mercedes | Brak czasu | 1’16.977 | 1’13.880 | 1.331 | 48 |
19 | 31 | Estebana Ocona | Alpine-Renault | 1’17.417 | 1’14.075 | 1,526 | 62 | |
20 | 24 | Zhou Guanyu | Sauber-Ferrari | Brak czasu | 1’19.087 | 1’18.656 | 6.107 | 25 |
Ogłoszenie | Zostań zwolennikiem RaceFans i
Grand Prix Kanady 2024
Przejrzyj wszystkie artykuły dotyczące Grand Prix Kanady 2024