Świat

Hamulce zadłużenia i wymogi traktatowe wkrótce rozwalą UE – MishTalk

  • 21 czerwca, 2024
  • 10 min read
Hamulce zadłużenia i wymogi traktatowe wkrótce rozwalą UE – MishTalk


UE wszczęła postępowanie w sprawie nadmiernego zadłużenia przeciwko Francji. To nie koniec.

Postępowanie dotyczące zadłużenia

Proszę zwrócić uwagę, że UE karci Francję, Włochy i inne kraje za nadmierne zadłużenie.

Komisja Europejska opublikuje w środę oceny budżetów i gospodarek 27 państw UE, a wśród państw członkowskich Francja, Włochy i Belgia otrzymają reprymendę za skumulowane nadmierne nowe zadłużenie.

Komisja stwierdziła, że ​​jest przekonana, że ​​w przypadku siedmiu krajów „otwarcie procedury dotyczącej nadmiernego deficytu jest uzasadnione”. W tej grupie znalazły się także Węgry, Malta, Polska i Słowacja.

UE zawiesiła regulacje dotyczące długu i deficytu, aby pomóc krajom uporać się ze skutkami gospodarczymi pandemii Covid-19 i inwazji Rosji na Ukrainę.

Przepisy znów obowiązują i obecnie każdy kraj UE przekraczający limity długu i deficytu narażony jest na ryzyko podjęcia kroków prawnych.

Złote zasady UE

Zgodnie ze zreformowanymi przepisami zadłużenie państwa członkowskiego UE nie może przekroczyć 60% produktu krajowego brutto (PKB).

Wysoko zadłużone kraje UE, których poziom zadłużenia przekracza 90% PKB, muszą co roku zmniejszać swój wskaźnik zadłużenia o jeden punkt procentowy, kraje

Ponadto deficyt sektora instytucji rządowych i samorządowych – różnica między dochodami a wydatkami państwa – musi być utrzymywany poniżej 3%.

Według prognozy gospodarczej Komisji Francja ma -5,5%, Włochy -4,4%, a Belgia -4,4% i w 2024 r. przekroczy ten limit deficytu.

Austria, Finlandia, Estonia, Węgry, Malta, Polska, Rumunia i Słowacja również mają deficyty, które zgodnie z przepisami są zbyt wysokie. Hiszpania wynosi dokładnie -3,0%.

Przyspieszone wybory

Zgodnie z oczekiwaniami w tym miejscu i ogólnie w innych miejscach francuski prezydent Emmanuel Macron został uderzony podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego.

Zwycięzcy: Skrajna Prawica

Przegrani: Odnów Europę (Macron) i Zieloni.

Odpowiedź Macrona zaskoczyła wszystkich. Rozwiązał parlament i wezwał do przedterminowych wyborów.

9 czerwca skomentowałem Marine Le Pen ma rekordowe zwycięstwo, Macron wzywa do przyspieszenia wyborów we Francji

Akt zaufania czy akt desperacji?

Macron wezwał do zorganizowania wyłącznie wyborów do francuskiego parlamentu, a nie wyborów prezydenckich.

Ale jeśli zostanie wywalony w wyborach parlamentarnych, nie będzie miał żadnych szans na zrobienie czegokolwiek.

Hmm. Czy jest to desperackie działanie mające na celu zrzucenie winy na Parlament za to, co stanie się później? Sam Macron nie może ponownie kandydować, więc dlaczego nie?

Nagłe procedury

Nie widzę, w jaki sposób mogłoby to pomóc Le Pen w nadchodzących wyborach parlamentarnych.

Warto przeczytać!  Strajk konwoju z pomocą w Strefie Gazy: co wiemy

Jeśli jednak Macron zostanie uderzony, premierem może zostać Jordan Bardella, lider Rassemblement National (RN, National Rally, partia Marine Le Pen).

Akt zaufania?

Tak, jasne.

Jeśli Macron zostanie ponownie skrytykowany, prawdopodobnie przekaże problem RN w celu jego rozwiązania. To jest prawdziwy chwyt Macrona, a nie bzdury o zaufaniu.

Macron nie kwalifikuje się do ponownego kandydowania, więc podejmuje przemyślane posunięcie. Ma to sens, jeśli pomyślisz o tym w tych kategoriach.

Jak przebiegają wybory?

Politico wyjaśnia: Francuscy parlamentarzyści nie są wybierani na podstawie reprezentacji proporcjonalnej, ale w drodze skomplikowanego głosowania w dwóch turach w 577 okręgach wyborczych, w których dużą rolę odgrywa dynamika lokalna.

Francja pójdzie do urn 30 czerwca, a tury zaplanowano na 7 lipca. Jeśli w każdym okręgu wyborczym żaden kandydat nie zdobędzie 50 procent głosów w pierwszej turze, do drugiej tury przechodzi dwóch najlepszych kandydatów, podobnie jak każdy inny kandydat. który uzyskał poparcie co najmniej 12,5 proc. zarejestrowanych wyborców. Kandydat, który w drugiej turze uzyska najwięcej głosów, zdobywa mandat posła.

Jeśli skrajna prawica zdobędzie większość w parlamencie, francuski prezydent będzie musiał zawrzeć porozumienie o „współżyciu” ze Zborem Narodowym i mianować skrajnie prawicowego premiera. Bardella, przewodniczący Zgromadzenia Narodowego, powiedział, że nie będzie starał się stanąć na czele rządu, jeśli nie będzie miał większości. To prawdopodobnie oznacza, że ​​będzie potrzebował partnerów koalicyjnych – w przeciwnym razie jest to strategia wyborcza mająca na celu uzyskanie dużej frekwencji.

Kierować rządem. Politico oznacza zostać premierem.

W długoterminowym interesie Bardelli może leżeć pozostawienie kwestii fiskalnych Macronowi na najbliższą przyszłość.

Nikt nie chce wziąć na siebie winy za zbliżającą się katastrofę.

Kolejnym pytaniem jest, ile wysiłku Le Pen włoży w rozmowy koalicyjne, biorąc pod uwagę jej chęć utrzymania kapitału politycznego w nienaruszonym stanie przed wyborami prezydenckimi w 2027 roku. Jeśli jej partia stanie na czele rządu, który ma trudności w sprawowaniu urzędu, może to zmniejszyć jej szanse na zdobycie dużej nagrody.

Widzisz, jak skomplikowane jest to polityczne dżokejowanie? To na pewno nie ma nic wspólnego z zaufaniem.

Warto przeczytać!  Blinken spotyka się z chińskim ministrem spraw zagranicznych, ponieważ Stany Zjednoczone mają nadzieję otworzyć kanały komunikacji, aby uniknąć starcia militarnego

I to nie wszystko.

Żydzi dla Le Pen

Proszę zwrócić uwagę, że francuscy Żydzi uważają to za nie do pomyślenia: głosowanie na partię o antysemickiej przeszłości

Serge Klarsfeld to światowej sławy łowca nazistów, historyk Holokaustu i autorytet moralny we Francji, który zmusił kraj do rozliczenia się z mroczną historią antysemityzmu.

Dlatego też wielu Francuzów było w tym tygodniu zszokowanych, gdy Klarsfeld bronił skrajnie prawicowej partii Marine Le Pen, której wśród założycieli jest były nazistowski żołnierz paramilitarny. Klarsfeld, 88-letni ocalały z Holokaustu, powiedział, że główne zagrożenie dla francuskich Żydów pochodzi obecnie ze skrajnej lewicy i że nie zawahałby się głosować na partię Le Pen, Zjednoczenie Narodowe, w nadchodzących wyborach parlamentarnych, jeśli alternatywą była koalicja partii lewicowych, Nowy Front Ludowy.

„Wiec Narodowy wspiera Żydów, wspiera państwo Izrael” – powiedział Klarsfeld w ogólnokrajowej telewizji. „Gdy będzie partia antyżydowska i partia prożydowska, będę głosował na partię prożydowską”.

„Nigdy nie wyobrażałem sobie, że będę głosował za Zgromadzeniem Narodowym na rzecz blokady antysemityzmu” – powiedział w tym miesiącu francuskiemu magazynowi Le Point pisarz Alain Finkielkraut. „Obecna sytuacja jest bolesna dla Żydów we Francji”.

Długoterminowe problemy fiskalne

Oprócz postępowań w sprawie nadmiernego zadłużenia przeciwko wielu krajom, w każdym hrabstwie UE występują problemy z wydatkami na obronę, wydatki na klimat i problemy demograficzne, jak pokazano na wykresie wiodącym.

Wykres leadów pochodzi z Raport EBC Długoterminowe wyzwania dla polityki fiskalnej w strefie euro

W przyszłości różne wyzwania długoterminowe będą prawdopodobnie wywierać presję na finanse publiczne w strefie euro. Oprócz istniejących obciążeń fiskalnych – odzwierciedlonych w wysokich wskaźnikach zadłużenia w wielu krajach strefy euro, które zaostrzyły się w wyniku pandemii i późniejszego kryzysu energetycznego – istnieje kilka ważnych długoterminowych wyzwań dla dynamiki fiskalnej. Artykuł rozpoczyna się od przeglądu niektórych najważniejszych wyzwań i omówienia ich znaczenia budżetowego, ze szczególnym uwzględnieniem starzenia się społeczeństwa (część 2), końca „dywidendy pokojowej” (część 3), cyfryzacji (część 4) i zmiany klimatu (część 4) Sekcja 5). Uznając niepewność związaną z ilościowym określeniem tych wyzwań, w sekcji 6 przedstawiono następnie wstępne – czysto orientacyjne – szacunki dodatkowego wysiłku fiskalnego, który mógłby być wymagany, aby zapewnić długoterminową stabilność finansów publicznych w przypadku wystąpienia takich zmian. Konsekwencje cyfryzacji są wyłączone z tego ćwiczenia, ze względu na szczególną niepewność związaną z ich kwantyfikacją. Następnie w sekcji 7 zawarto kilka uwag końcowych.

Jak widać, w wielu miejscach panuje bałagan. Oto kilka z nich.

Warto przeczytać!  Rosja i Ukraina wymieniają ataki dalekiego zasięgu, podczas gdy ich siły na linii frontu ugrzęzły

Koszty fiskalne starzejących się społeczeństw

W strefie euro obserwuje się starzenie się społeczeństwa. W regionie obserwuje się znaczny spadek współczynnika dzietności, któremu towarzyszy stały wzrost średniej długości życia, co skutkuje starzeniem się społeczeństwa. Na poziomie Unii Europejskiej jako całości średnia pozostała długość życia w wieku 65 lat wzrosła w ciągu ostatnich dwóch dekad, z 17,8 lat w 2002 r. do 19,5 lat w 2022 r.

To starzenie się społeczeństwa stwarza wyzwania dla finansów publicznych. Wraz ze wzrostem liczby osób starszych w porównaniu z liczbą ludności w wieku produkcyjnym repartycyjne systemy emerytalne stają w obliczu rosnącej presji finansowej. Ponadto starzejące się społeczeństwa zazwyczaj wymagają bardziej rozbudowanych usług opieki zdrowotnej i opieki długoterminowej.

Koszty fiskalne końca „pokojowej dywidendy”

Macron chce armii UE i większego wsparcia dla Ukrainy. Jak to się ma stać?

Fiskalne skutki zmian klimatycznych

Przejście na gospodarkę niskoemisyjną wiąże się ze znacznymi kosztami początkowymi i wyzwaniami politycznymi. Środki łagodzące (takie jak inwestycje w infrastrukturę energii odnawialnej, poprawa efektywności energetycznej i inne strategie redukcji emisji) wymagają znacznych zasobów finansowych i planowania długoterminowego. Zielone inwestycje, zarówno publiczne, jak i prywatne, będą miały zasadnicze znaczenie dla ułatwienia przejścia na zrównoważoną gospodarkę.

Wpływ skumulowany – wykres wiodący

Osiągnięcie relacji długu publicznego do PKB na poziomie 60%. 2070 od dzisiejszego poziomu zadłużenia wymagałoby od rządów strefy euro natychmiastowego i trwałego zwiększenia sald pierwotnych średnio o 2% PKB.

Ponadto w perspektywie średnioterminowej mogą pojawić się dodatkowe obciążenia fiskalne. Na przykład symulacje oparte na modelach wykorzystane w tym artykule wykluczają lukę cyfryzacyjną, której długoterminowe konsekwencje są nadal trudne do zrozumienia. Co więcej, nie trzeba cofać się bardzo daleko w czasie, aby zauważyć, że poważny szok fiskalny pojawił się niespodziewanie: relacja długu publicznego do PKB w strefie euro wzrosła łącznie o 13 punktów procentowych w 2020 r. w odpowiedzi na pandemię Covid-19 -19 pandemia. Jednocześnie symulacja zmian klimatycznych opiera się na uproszczonych założeniach i na mało prawdopodobnej przesłance, że ograniczenie globalnego ocieplenia do 1,5°C jest nadal wykonalne. Nie uwzględnia również wpływu reperkusji społecznych (takich jak konflikt), punktów krytycznych ani skutków makroekonomicznych (takich jak zmiany cen i produktywności). Sugeruje to, że zmiany klimatyczne mogą wiązać się ze znacznymi dodatkowymi kosztami fiskalnymi.

Hołd dnia

Aby osiągnąć relację długu publicznego do PKB na poziomie 60 proc., kraje UE będą musiały zmniejszać wydatki lub podnosić podatki średnio o 2 proc. PKB rocznie przez 46 lat.

Zakłada to również, że w tym okresie nie będzie recesji ani innych sytuacji nadzwyczajnych. I to ma być poważna propozycja.

Powiedzmy, że to się nie stanie. Ale ci klauni prawdopodobnie spróbują, chociażby z innego powodu niż ukaranie Le Pen.

Tymczasem z powrotem w Stanach

Jeśli to przegapiłeś, rozważ to Dlaczego wściekli najemcy zadecydują o wyborach, wybierz II

Ekonomiści twierdzą, że płace rosną obecnie szybciej niż CPI. Nie dotyczy to tych, którzy wynajmują lub chcą kupić dom.




Źródło