Harley-Davidson informuje, że w Ameryce Północnej w pierwszym kwartale spadła o 17 procent
Harley-Davidson, Inc. (HDI) opublikował wyniki za pierwszy kwartał 2023 r., odnotowując 20-procentowy wzrost skonsolidowanych przychodów w porównaniu z 2022 r. Jednak sprzedaż w Ameryce Północnej spadła o 17%.
„Harley-Davidson miał solidny początek roku, ze skonsolidowanymi przychodami w pierwszym kwartale wyższymi o 20%, napędzanymi przez HDMC (Harley-Davidson Motor Company), co odzwierciedla postęp, jaki czynimy w realizacji naszego planu strategicznego Hardwire” — mówi Jochen Zeitz, prezes, dyrektor generalny i prezes Harley-Davidson.
Najważniejsze wydarzenia z pierwszego kwartału 2023 r
- Przychody HDMC wzrosły o 21 procent w porównaniu z poprzednim rokiem dzięki wzrostowi dostaw hurtowych, korzystnemu asortymentowi jednostek i realizacji globalnych cen
- Osiągnięto marżę dochodu operacyjnego HDMC na poziomie 21,6%, co oznacza wzrost o 4,6 punktu w porównaniu z poprzednim rokiem, ponieważ ceny, asortyment jednostek i wydajność kosztowa z nawiązką zrównoważyły inflację
- Przychody operacyjne HDFS spadły o 32 procent z powodu wyższych kosztów odsetek i wyższych strat kredytowych
- Odkupił akcje o wartości 84 mln USD (2,0 mln akcji) według uznania
- Spółka potwierdza swoje prognozy na cały rok 2023
Skonsolidowane przychody wzrosły o 20% w pierwszym kwartale dzięki wzrostowi przychodów HDMC o 21% i HDFS o 16%.
Skonsolidowany dochód operacyjny w pierwszym kwartale wzrósł o 28 procent, co było spowodowane wzrostem o 53 procent w HDMC, spadkiem o 32 procent w HDFS oraz stratą operacyjną w wysokości 25 milionów dolarów w segmencie LiveWire. Skonsolidowana marża zysku operacyjnego w pierwszym kwartale wyniosła 21 procent w porównaniu z 19 procentami w pierwszym kwartale rok temu, co oznacza poprawę o 132 punkty bazowe.
Wyniki firmy Harley-Davidson Motor Company (HDMC).
- Globalne dostawy motocykli w pierwszym kwartale wzrosły o 14 procent przed kluczowym sezonem jeździeckim.
- Przychody wzrosły o 21 procent dzięki wzrostowi przesyłek hurtowych i ciągłej realizacji globalnych cen
- Przychody z części i akcesoriów wzrosły o jeden procent dzięki cenom, podczas gdy przychody z branży odzieżowej wzrosły o 39 procent w stosunku do sprzedaży towarów i asortymentu produktów z okazji 120. rocznicy.
- Marża brutto w pierwszym kwartale wzrosła o 4,2 punktu w stosunku do cen, asortymentu wysyłek i produktywności kosztowej, co z nawiązką zrekompensowało negatywny wpływ waluty obcej i inflacji kosztowej
- Marża zysku operacyjnego w pierwszym kwartale poprawiła się o 4,6 punktu, głównie dzięki powyższym czynnikom
Sprzedaż detaliczna motocykli
(z wyłączeniem jednostek LiveWire)
- Globalna sprzedaż detaliczna motocykli w pierwszym kwartale spadła o 12 procent w porównaniu z rokiem poprzednim
- Wyniki sprzedaży detalicznej w Ameryce Północnej spadły o 17 procent, co było spowodowane terminem wprowadzenia nowych produktów, a także zmieniającymi się warunkami makroekonomicznymi.
- Wzrost w regionie Azji i Pacyfiku był napędzany przez utrzymujący się silny popyt na kluczowych rynkach, w tym w Japonii i Australii.
- Spadek w regionie EMEA o 6 procent był spowodowany przede wszystkim wycofaniem się z rynku, a także planowanym przesunięciem asortymentu jednostek w kierunku rentownych podstawowych segmentów produktowych po wygaśnięciu Sportstera.
- Na Amerykę Łacińską nadal negatywnie wpływały regionalne warunki gospodarcze.
Wyniki usług finansowych Harley-Davidson (HDFS).
- Spadek przychodów operacyjnych HDFS o 28 milionów USD w pierwszym kwartale, czyli o 32 procent, był spowodowany wyższymi kosztami odsetek i wyższymi stratami kredytowymi. Na wzrost strat kredytowych złożyło się kilka czynników związanych z obecnym otoczeniem makroekonomicznym.
- Całkowite należności finansowe na koniec kwartału wyniosły 7,6 miliarda USD, co oznacza wzrost o 11 procent w porównaniu z poprzednim rokiem, głównie dzięki wzrostowi należności hurtowych.
LiveWire
- Przychody LiveWire w pierwszym kwartale spadły o 25 proc. z powodu niższej sprzedaży motocykli elektrycznych i rowerków biegowych STACYC.
- Strata operacyjna LiveWire w wysokości 25 mln USD w pierwszym kwartale była spowodowana kosztami rozwoju produktów, a także wzrostem kosztów w porównaniu z poprzednim rokiem, związanym z utrzymaniem nowej organizacji.
Harley-Davidson, Inc. – inne wyniki
- Wygenerował 47 milionów dolarów gotówki z działalności operacyjnej
- Efektywna stopa podatkowa wyniosła 23 proc
- Wypłacona dywidenda pieniężna w wysokości 24 milionów dolarów
- Odkupił akcje o wartości 84 mln USD (2,0 mln akcji) według uznania
- Środki pieniężne i ich ekwiwalenty w wysokości 1,6 mld USD na koniec kwartału
- Finansowanie zebrane dla HDFS w wysokości 1,25 miliarda dolarów
Perspektywy finansowe na rok 2023
Na cały rok 2023 HDI potwierdza swoje wstępne wytyczne i nadal oczekuje:
- HDMC: wzrost przychodów od 4 do 7% i marża zysku operacyjnego od 14,1 do 14,6%
- HDFS: spadek przychodów operacyjnych od 20 do 25%
- LiveWire: sprzedaż motocykli na poziomie 750–2000 i strata operacyjna w wysokości od 115 do 125 mln USD
- Harley-Davidson, Inc.: inwestycje kapitałowe w wysokości od 225 do 250 mln USD
Nowa struktura raportowania segmentów
Grupa LiveWire stała się oddzielną spółką publiczną notowaną na nowojorskiej giełdzie papierów wartościowych (LVWR) 27 września 2022 r. Po zamknięciu Harley-Davidson posiadał około 89,4% udziałów w kapitale LiveWire Group i kontynuował konsolidację wyników LiveWire Group z nowe korekty dotyczące udziałów akcjonariuszy niekontrolujących. Skonsolidowany dochód netto przypisany Harley-Davidson, Inc. i obliczenia EPS odzwierciedlają teraz te korekty.
Począwszy od czwartego kwartału 2022 r. nowe raporty dotyczące segmentów biznesowych obejmują teraz:
- Harley-Davidson Motor Company (HDMC): Grupa odpowiedzialna za projektowanie, produkcję, marketing i sprzedaż motocykli Harley-Davidson i powiązanych produktów
- Usługi finansowe Harley-Davidson (HDFS): Grupa oferująca produkty i usługi w zakresie finansowania motocykli i powiązanych produktów oraz ubezpieczenia dla naszych dealerów i klientów detalicznych
- LiveWire: Grupa odpowiedzialna za projektowanie, marketing i sprzedaż motocykli elektrycznych LiveWire i powiązanych produktów, w tym elektrycznych rowerków biegowych STACYC
Wyniki segmentów za poprzedni okres zostały retrospektywnie skorygowane w oparciu o nowe segmenty. Ponadto skonsolidowane wyniki będą nadal odzwierciedlane przez Harley-Davidson, Inc. (HDI) jako nowy podmiot korporacyjny, w ramach którego działają HDMC, HDFS i LiveWire.
Reklama