Rozrywka

Harry Styles wygrywa duże nagrody BRIT Awards, dedykuje zwycięstwo artystom – Różnorodność

  • 12 lutego, 2023
  • 8 min read
Harry Styles wygrywa duże nagrody BRIT Awards, dedykuje zwycięstwo artystom – Różnorodność


W ciągu 46-letniej historii BRIT Awards było wiele rzeczy, ale nigdy nie były rozrywką w sobotnie wieczory. Do teraz.

Edycja 2023 została przeniesiona na sobotnią noc w poszukiwaniu wzrostu oglądalności (automat tradycyjnie przyciąga największą widownię tygodnia telewizyjnego w Wielkiej Brytanii, podczas gdy w zeszłym roku ceremonia przyciągnęła zaledwie 2,7 miliona widzów w środku tygodnia), chociaż wydaje się, że większość docelowej grupy demograficznej byłby na mieście, tańcząc do tych piosenek w mniej olśniewającym otoczeniu niż londyńska O2 Arena.

Przez cały tydzień krążyły plotki, że nadawcy chcieli bezpiecznego, konserwatywnego programu, który uszczęśliwiłby domową publiczność.

Czy oni to dostali? Cóż, tak i nie.

Harry Styles z pewnością trzymał się scenariusza. Ma oczywiście wcześniejsze doświadczenie jako Mr. Saturday Night, po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę opinii publicznej jako członek One Direction w tym właśnie slocie jako uczestnik „The X Factor”. 1D faktycznie zajął trzecie miejsce w tym konkursie, ale Styles był niekwestionowanym zwycięzcą dzisiejszego wieczoru; otwierając program żywiołowym, choć prostym, przebiegiem „As It Was” i wygraniem czterech gongów.

Pop/R&B Act, Song of the Year, Artist of the Year i Mastercard Album of the Year, wszystko to za nagrodzony Grammy album „Harry’s House”, sprowadziło go z powrotem na scenę, by wygłosić przemówienia przepełnione raczej wdzięcznością niż postawą, chociaż przynajmniej odniósł się do wielkiej kontrowersji przed koncertem, dotyczącej wyłącznie męskiej krótkiej listy Artysty Roku, po tym, jak w zeszłym roku odrzucono kategorie związane z płcią (nie wspominając o jego zaskakującym, bardzo krytykowanym komentarzu, gdy przyjmował nagrodę Grammy za album roku zaledwie sześć dni temu: „To nie zdarza się często ludziom takim jak ja”).

„Jestem bardzo świadomy mojego przywileju dzisiejszego wieczoru”, powiedział, odnosząc się do gorących oklasków tylko niektórych artystek, które zostały pominięte przez wyborców Akademii. „Więc to jest dla Riny [Sawayama]Charli [XCX]Florencja [+ the Machine]Mabel i Becky [Hill]”.

Warto przeczytać!  Cotygodniowe odczyty horoskopów dla każdego znaku zodiaku: 11–17 lutego

Ale ten BRIT oferował również alternatywną narrację. Innymi wielkimi zwycięzcami byli Wet Leg – dziwaczni indie rockowcy, którzy dominowali na tym wydarzeniu w latach 90., a obecnie prawie ich nie widać. Ich występ był pełen „Midsommar”, gdy przedzierali się przez „Chaise Longue” – rzadką indie rockową piosenkę, która może konkurować z popowymi bangerami na własnych warunkach – w towarzystwie wiru ludowych tancerzy i ludzi przebranych za leśne stworzenia. Ich dwa przemówienia z okazji przyjęcia nagrody Grupy Roku i Najlepszego Nowego Artysty były równie przyciągające uwagę.

Po pierwsze, główny wokalista Rhian Teasdale zacytował przemówienie Arctic Moneys z BRITs 2014 – „Ten rock’n’roll, co? To po prostu nie zniknie…” – odniesienie pozornie zagubione przez większość tłumu w 2023 roku, ale trafiające w sedno z indie rockmanami. Potem, kiedy wrócili na scenę po raz drugi, basista Ellis Durand wyrzucił z siebie „Fuck the Tories” jako swój pożegnalny strzał – wybuch, który został ocenzurowany podczas transmisji na żywo, ale wywołał ogromną radość w sali.

Był czas, kiedy można było polegać na krajowych gwiazdach rocka, które wywołały wiele kontrowersji podczas występów na żywo, ale w tym roku wydawało się, że większość burz była dziełem samych BRIT-ów.

Weźmy na przykład tegorocznych zwycięzców Wschodzącej Gwiazdy, grupę R&B FLO, która otrzymała gorące napiwki. Nie tylko nie wystąpili w programie telewizyjnym, ale nawet nie otrzymali nagrody (co zdarzyło się wcześniej na czerwonym dywanie), chociaż znosili jedną z przypadkowych rozmów przy stole gospodarza Mo Gilligana.

Rezygnacja z występów na żywo wydawała się kuriozalną decyzją, biorąc pod uwagę a) obawy branży związane z brakiem nowych, przełomowych brytyjskich artystów oraz b) kontrowersyjną nieobecność artystów R&B z najlepszej kategorii pop/R&B (nieuchronnie wygrał Harry Styles). Rzeczywiście, wszyscy brytyjscy zwycięzcy zaprezentowani w nocy byli biali.

Jeden z wykonawców, którzy FLO pokonali Rising Star – piosenkarka i autorka tekstów Cat Burns – wykonała swój hit „Go”, wykonując świetną robotę, wzmacniając powolny hit z orkiestrą. Rzeczywiście, orkiestry i chóry były wszędzie, również zatrudniony przez Stormzy’ego – zwykle zapalonego BRIT-a, ale tutaj równie wyciszonego, jak jego gustowny strój w kolorze ochry – oraz Lewisa Capaldiego, w niewytłumaczalny sposób przedstawiony przez Gilligana jako „Sam Capaldi”, incydent natychmiast ośmieszony przez Capaldiego na jego media społecznościowe.

Warto przeczytać!  Książę Harry byłby skłonny wrócić do swoich królewskich obowiązków, gdyby król Karol go o to poprosił

Sam Smith i Kim Petras nie poszli okrojoną trasą – w każdym razie nie w tym sensie – ale nadal dostarczyli tutaj znacznie więcej występu PG13 „Unholy” niż na Grammy. Podczas gdy zamykająca składanka Davida Guetty – ogłoszonego producentem roku – z udziałem Becky Hill, Elli Henderson i Sama Rydera wydawała się tak typowym finałem sobotniej nocy, jak w każdym prowincjonalnym klubie nocnym.

Na arenie międzynarodowej Beyoncé zdobyła dwie nagrody, ale wysłała wiadomości wideo, co oznaczało, że Lizzo musiała pokazać BRIT-om, jak naprawdę wygląda oszałamiający występ. Należycie zobowiązała się, występując z czymś, co wyglądało jak puszysta różowa kanapa na jej ramionach, a jej wzmocniona fletem, ciężka twerkowa składanka piosenek z „Special” była prawdopodobnie jedyną chwilą gwarantującą, że widzowie wstaną z sof w domu i będą tańczyć .

Ale jeśli występy były zgrabne, rzeczy wokół nich były czasem zupełnie inne. Po dwóch latach ograniczeń Covid, słynące z hałaśliwych stołów przemysłu muzycznego powróciły na parkiet O2 areny, a imprezy po koncertach ponownie zarezerwowały ekskluzywne lokale (Universal Music Group przejęła 180 studiów, Sony Music Group gościła w Nobu Hotel i Warner Music Grupa ostro imprezowała w Nomadzie).

Nowy dyrektor generalny WMG, Robert Kyncl, przyleciał na pokaz i został zauważony, gdy siedział obok dyrektora generalnego ds. Nagrań muzycznych, Maxa Lousady. Prezes Sony Music Group, Rob Stringer, również był w domu, aby pogratulować Stylesowi wielu zwycięstw. Tymczasem tegoroczny przewodniczący BRITs, Atlantic MD/prezes ds. promocji, Damian Christian, był na tyle zrelaksowany, że siedział przy swoim stole, zamiast nerwowo chodzić za kulisami.

Warto przeczytać!  Gwiazda serialu „Chłopiec poznaje świat”, Bill Daniels, był w otwartym małżeństwie

Plotki obiegły arenę, że była premier Liz Truss była gościem w jednym z sektorów, a jeśli tak, to z pewnością rozpoznałaby zdolność BRIT-ów do generowania chaosu w tak krótkim czasie. Przypadkowi goście (Stanley Tucci! Shania Twain! Niektórzy ludzie z „Emily in Paris”!) pojawiali się wielokrotnie bez większego powodu. Gilligan – który powinien czuć się komfortowo w telewizji Saturday Night TV po dobrze przyjętych akrobacjach w „The Masked Singer” i „That’s My Jam” – pozostaje komikiem pozornie poszukującym prawdziwych żartów. Piosenkarz Tom Grennan skomentował anatomię współprowadzącej Ellie Goulding, której nie będziemy zaszczycać powtarzaniem, ale był prawie tak głuchy, jak tylko można być w 2023 roku. A coraz bardziej przypadkowy wybór prezenterów wydawał się być zaangażowany w zawody aby zobaczyć, kto mógłby powiedzieć najgłupszą rzecz podczas wręczania nagrody. Podczas gdy pod koniec „problemy techniczne” oznaczały, że musieli pokazać wideo z występu Adele z zeszłego roku, aby wypełnić trochę miejsca.

To przynajmniej dało wszystkim szansę złapania oddechu od BRIT-ów, które były zarówno przewidywalne, jak i nieprzewidywalne, odrobinę mdłe i raczej nerwowe, w zależności od punktu widzenia.

Innymi słowy, kolejna sobotnia noc w Wielkiej Brytanii.

Zwycięzcy w całości:

Artysta Roku – Harry Styles

Grupa Roku – Mokra Noga

Wschodząca gwiazda BRIT-ów – FLO

Piosenka roku – „As It Was” – Harry Styles

Najlepszy nowy artysta – Wet Leg

Album Roku MasterCard – „Harry’s House” – Harry Styles

Producent Roku – David Guetta

Autor piosenek roku – Kid Harpoon

Najlepszy wykonawca rockowy / alternatywny – The 1975

Najlepszy zespół hip-hopowy/grime/rapowy – Aitch

Najlepszy występ taneczny – Becky Hill

Najlepszy wykonawca pop/R&B – Harry Styles

Międzynarodowy Artysta Roku – Beyoncé

Międzynarodowa Grupa Roku – Fontaines DC

Międzynarodowa Piosenka Roku – „Break My Soul” – Beyoncé


Źródło