Harsh Mariwala zdobywa nagrodę za całokształt twórczości na szczycie inwestycyjnym Mint India
![Harsh Mariwala zdobywa nagrodę za całokształt twórczości na szczycie inwestycyjnym Mint India](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/Award_1711813711456_1711813723961-770x470.png)
Założyciel i prezes Marico, Harsh Mariwala, otrzymał nagrodę za całokształt twórczości podczas szczytu inwestycyjnego Mint India Investment Summit 2024, który odbył się w sobotni wieczór w stolicy finansowej Indii, w uznaniu jego wieloletniej podróży w zakładaniu i ustanawianiu jednej z odnoszących największe sukcesy firm z branży dóbr konsumpcyjnych w kraju.
Nagrody przyznano najbystrzejszym i najodważniejszym indykarzom w Indiach za jedne z najbardziej wizjonerskich i zmieniających rynek transakcji zawartych w zeszłym roku, obfitujących w wyzwania i „zimę finansową”.
Wśród zwycięzców nagród Mint India Investment Summit Awards za transakcje znalazło się przejęcie Glenmark Lifesciences przez Nirmę za 680 milionów dolarów, które zostało uznane za transakcję fuzji i przejęć roku.
Przejęcie HDFC Credila przez ChrysCapital i BPEA EQT za 1,03 miliarda dolarów zostało uznane za transakcję roku na rynku private equity. Zbiórka funduszy Zepto o wartości 200 milionów dolarów, dzięki której firma szybkiego handlu zamieniła się w jednorożca na wymagającym rynku, została nagrodzona tytułem Cyfrowej Transakcji Roku.
2 kwietnia 1990 r. Mariwala zrezygnował ze swojej rodzinnej firmy zajmującej się handlem towarami i założył własną firmę – Marico. Początkowo firma zajmowała się marketingiem i dystrybucją olejków jadalnych i do włosów.
Sukces Mariwali leży w jego głębokim zrozumieniu indyjskiego rynku konsumenckiego. Dostrzegł znaczenie brandingu i stworzył silną więź emocjonalną z Parachute, pozycjonując go jako symbol zdrowych włosów i dobrego samopoczucia rodziny. Ta strategia, w połączeniu z solidną siecią dystrybucji, sprawiła, że firma Parachute stała się powszechnie znana w Indiach.
Rozwój Marico nie ograniczał się do pielęgnacji włosów i olejów kuchennych. W ciągu ostatnich kilku dekad firma rozszerzyła swoją działalność na inne kategorie szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych (FMCG), wprowadzając na rynek pakowaną żywność, środki higieny osobistej, a ostatnio także cyfrowe marki. Dziś jej portfolio w Indiach obejmuje między innymi takie marki jak Parachute, Saffola, Hair & Care, Livon, Set Wet, Revive, Beardo, Just Herbs.
W gwiazdorskim jury, które wybrało nagrodzone transakcje roku, zasiadał Amit Jain, dyrektor zarządzający i szef Carlyle India; Gaurav Deepak, współzałożyciel i dyrektor generalny Avendus; Nishith Desai, założyciel Nishith Desai Associates i Sonia Dasgupta, dyrektor zarządzający i dyrektor generalny JM Financial Investment Banking.
Nagrody zostały przyznane w uznaniu trudnego otoczenia biznesowego, w jakim znajdowali się zawieracze transakcji w ciągu ostatniego roku. Jurorzy przywiązywali większą wagę do złożoności transakcji, wymagającego otoczenia, w jakim zostały zawarte, oraz kreatywności transakcji, niż do wartości transakcji.
Na przykład przejęcie Glenmark Lifesciences przez Nirmę oznaczało odważne wejście firmy w wysoce konkurencyjny sektor aktywnych składników farmaceutycznych (API). Jury zauważyło, że kupujący miał kwalifikacje umożliwiające zakup i wejście na nowe rynki, a transakcja była trudna. Jury uznało, że wyjątkowe przekonanie Grupy Nirma było godne tak upragnionej nagrody.
Kiedy ChrysCapital i BPEA EQT przejęły HDFC Credila, było to gigantyczne osiągnięcie dwóch sponsorów finansowych, którzy przejęli działalność z dużej grupy świadczącej usługi finansowe, takiej jak HDFC. Jury zauważyło, że nie było to łatwe, ponieważ kupujący musiał rozwiązać problem złożoności po transakcji. Jury stwierdziło, że transakcja pokazała, że kupujący mają siłę do realizacji i prowadzenia tak dużego biznesu oraz dostrzegli tworzenie wartości w ramach już ustalonej działalności, w związku z czym zasłużyli na nagrodę PE Deal of the Year.
Zbiórka funduszy Zepto w sierpniu 2023 r. zakończyła suszę roku Unicorn. Jury uznało zdolność firmy do szybkiego skalowania działalności szybkiego handlu przy jednoczesnym zachowaniu ścisłej kontroli nad ekonomią jednostki i w obliczu ostrej konkurencji ze strony takich graczy jak Blinkit i Instamart. Po kilku rundach obrad Jury przyznało tej transakcji tytuł Digital Deal of the Year ze względu na trudności związane z zamknięciem transakcji w szczytowym okresie zimowym finansowania.
Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!