Heinz szuka „faceta z łodzi z ketchupem”, który przeżył na morzu
Jak dotąd nie był w stanie tego zrobić, pomimo udostępniania próśb w mediach społecznościowych opatrzonych hashtagiem #FindTheKetchupBoatGuy i podejmowania innych środków. W poście na Instagramie Heinz powiedział, że w swoim dochodzeniu zasięgnął opinii kolumbijskiej marynarki wojennej, która pomogła uratować Francois w zeszłym miesiącu, oraz rządu Dominiki, a także „kilku naśladowców Elvisa” (przedstawiciel firmy potwierdził, że ludzie byli udając Elvisa Francois, a nie Elvisa Presleya).
Historia Francois była wstrząsająco filmowa: naprawiał swoją łódź w pobliżu wyspy Saint Martin, gdzie mieszka, w grudniu, kiedy prądy wciągnęły statek na Morze Karaibskie. Próbował wezwać pomoc, ale nie miał sygnału, powiedział w doniesieniach prasowych, więc spędził 24 dni czekając na ratunek. Według urzędników przeżył dzięki ketchupowi, sproszkowanemu czosnkowi i kostkom przyprawowym Maggi, a także świeżej deszczówce, którą zebrał.
„W pewnym momencie straciłem nadzieję i pomyślałem o mojej rodzinie, ale dziękuję straży przybrzeżnej” – powiedział w filmie opublikowanym przez kolumbijską marynarkę wojenną. „Gdyby nie oni, nie opowiadałbym tej historii”.
Francois został w końcu odkryty przez przelatujący nad nim samolot, który według doniesień zobaczył słowo „pomoc”, które napisał na kadłubie swojej łodzi, i został zabrany przez kontenerowiec.
Nie wiedząc na pewno, że to ketchup marki Heinz pomógł utrzymać Francois przy życiu (choć zakładali, że tak jest, biorąc pod uwagę dominację Heinza na rynku), firma zdecydowała się dać mu „najnowocześniejszą łódź”, powiedział przedstawiciel Heinza w e-mailu , co samo w sobie mogło być zgrabnym wyczynem reklamowym / miłym gestem. Ale plan zaoferowania mężczyźnie „nowej łodzi wyposażonej w pełną technologię nawigacyjną, aby uniknąć kolejnej katastrofy w przyszłości” napotkał przeszkodę, gdy nie można go było znaleźć. I tak Heinz zajął się mediami społecznościowymi, wciągając opinię publiczną do poszerzającej się misji.
„Umieszczamy tę wiadomość dryfującą w morzu internetu, ponieważ jeśli ktoś może nam pomóc go znaleźć, to właśnie ty”, przeczytaj post na Instagramie, poszukujący potencjalnych klientów. „Jeśli ty lub ktoś, kogo znasz, może pomóc nam skontaktować się z Elvisem Francois, napisz do nas na DM”.
Nawet po wielu postach Francois pozostaje pod radarem. Heinz chce rozszerzyć zasięg wyszukiwania na międzynarodowy i planuje pozyskać „inne rynki Heinza na całym świecie”, aby pomóc firmie go wyśledzić. Otrzymali kilka zwariowanych wskazówek — lub, jak napisał przedstawiciel firmy, „słyszeliśmy od kilku bardzo interesujących ludzi”. Sprawą zajmuje się grupa internetowych detektywów, a firma ma również nadzieję na odpowiedź od premiera Kolumbii. „Mamy nadzieję, że rozpowszechnimy tę wiadomość daleko i szeroko, aby Heinz mógł w końcu skontaktować się z Elvisem”, powiedział przedstawiciel w e-mailu.