Biznes

Hero MotoCorp potrzebuje 125 cm3, aby utrzymać się na szybkim pasie

  • 16 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Hero MotoCorp potrzebuje 125 cm3, aby utrzymać się na szybkim pasie


Zyski Hero MotoCorp za kwartał czerwcowy, choć przyzwoite, nie mogły przyćmić obaw inwestorów, ponieważ akcje spadły o 3% w środę. 4% sekwencyjny spadek średniej ceny sprzedaży (ASP) wzbudził wątpliwości, zwłaszcza na tle stabilności cenowej konkurencyjnego Bajaj Auto. Należy jednak zauważyć, że Bajaj czerpie około 15% swoich wolumenów z trójkołowców, których cena wynosi około 2x-3x ceny dwukołowca, więc w tym zakresie porównanie jest przekrzywione.

W związku z tym, nawet przed wynikami za kwiecień-czerwiec (Q1FY25), akcje Hero znajdowały się na spadkowej trajektorii, tracąc prawie 12% w ciągu ostatniego miesiąca. Dlatego negatywna reakcja rynku może być bardziej związana z realizacją zysku niż rozczarowaniem wynikami, biorąc pod uwagę, że akcje zyskały około 70% w ciągu ostatniego roku.

Przeczytaj to | Hero MotoCorp przygotowuje się do solidnego wzrostu dzięki bogatemu asortymentowi produktów

Ponadto inwestorzy mogą znaleźć ukojenie w sekwencyjnym wzroście udziału Hero w rynku detalicznym, który wzrósł do 31,1% z 30,7%, zgodnie z danymi Vahan. Wartość sprzedaży pojazdów firmy (bez części zamiennych) w Q1 wzrosła o 17,4% rok do roku do 10 144 crore, napędzane 10,3% wzrostem wolumenu i 6,4% wzrostem realizacji. Chociaż koszty materiałów wzrosły w wartościach bezwzględnych, spadły do ​​67,7% sprzedaży, zwiększając marżę brutto do 32,3% z 30,6%.

Warto przeczytać!  Najlepsze rekomendacje dotyczące akcji: Dharmesh Shah z ICICI Securities sugeruje zakup SBI i Power Grid Corp jutro

Podczas gdy wpływ sprzedaży pojazdów elektrycznych (EV) pod marką „Vida” na marżę brutto pozostaje niejasny, zarząd zauważył, że obniżył on raportowaną marżę EBITDA o 14,4% o 200 punktów bazowych. Niemniej jednak marża EBITDA poprawiła się o 63 punkty bazowe rok do roku i o 11 punktów bazowych sekwencyjnie.

Firma Hero sprzedała około 10 000 urządzeń Vida w pierwszym kwartale, co przyniosło jej przychód w wysokości 125 crore. Biznes EV odnotował stratę Ebitda w wysokości 181 crore. Zarząd uważa, że ​​dźwignia operacyjna zacznie działać w przypadku sprzedaży pojazdów elektrycznych, gdy liczba sprzedanych jednostek wzrośnie co najmniej dwukrotnie. To, wraz z oszczędnościami kosztów, powinno pomóc firmie osiągnąć punkt równowagi.

Więcej tutaj | Cięcia dotacji spowodują spadek sprzedaży jednośladów elektrycznych

Co ciekawe, „Vida” konkuruje z Ather Energy, inną firmą produkującą dwukołowce elektryczne, w której Hero jest największym udziałowcem z 40% udziałem. Strategia zarządu dotycząca zarządzania dwiema konkurującymi markami w grupie pozostaje niejasna.

Choć firma Hero odnotowała najwyższe w swojej historii przychody kwartalne i zysk netto za pierwszy kwartał roku obrotowego 2025, szacowana wielkość sprzedaży w roku obrotowym 2025 wynosząca ok. 6 mln sztuk będzie niższa od szczytu z roku obrotowego 2019, który wyniósł 7,8 mln sztuk.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Rekordowa sprzedaż i zysk w Q1FY25 zostały osiągnięte dzięki wzrostowi ASP rok do roku i wyższej Ebitda na pojazd. W szczytowym wolumenie ASP Hero (bez części zamiennych) wynosiło prawie 38 000, a EBITDA na jednostkę wyniosła 6300. Te same liczby dla pierwszego kwartału roku fiskalnego 2025 wynoszą 58 000 i odpowiednio 9500.

W przyszłości wszystkie oczy będą zwrócone na szybko rozwijający się segment samochodów premium o pojemności 125 cm³, w którym gra osiągnęła nowy wymiar, a firma Bajaj wypuściła motocykl Freedom z opcją podwójnego zasilania: CNG i benzyną.

Chociaż firma Hero również wypuściła model Xtreme 125R w lutym i spotkała się z zachęcającym odbiorem po ponad miesięcznym okresie oczekiwania, to według raportu Emkay Global Financial Services segment ten jest znacznie niższy od szczytowego poziomu sprzedaży firmy sprzed pandemii, kiedy to wynosiła ona 400 000 sztuk w kwartale.

Przeczytaj także | Bajaj Auto kontra Hero MotoCorp: Czy motocykle zasilane CNG staną się paliwem nowej ery?

Tymczasem wycena Hero oparta na konsensusie Bloomberga dotyczącym zysku netto za FY25 jest najniższa wśród konkurentów. Na podstawie szacunków akcje są notowane po 21x w porównaniu z 31x dla Bajaj i 46x dla TVS Motor Co. Ltd. Porównanie wielokrotności ceny do zysku dotyczy pojedynczych liczb.

Warto przeczytać!  SBI uruchamia program Amrit Vrishti; zarabiaj 7,25% odsetek od depozytów 444-dniowych

Jednak argument wyceny dalej przechyla się na korzyść Hero, gdy weźmie się pod uwagę jego udziały w Hero Fincorp i Ather Energy. Wartość tych udziałów, wraz z gotówką w księgach, stanowi 10%-15% całkowitej sumy części wyceny Hero.


Źródło