Filmy

Historia Possum Trot’ wymagała 400 kostiumów

  • 11 lipca, 2024
  • 5 min read
Historia Possum Trot’ wymagała 400 kostiumów


„Sound of Hope: The Story of Possum Trot” Angel Studios opowiada prawdziwą historię małego miasteczka w Teksasie, gdzie, za przykładem lokalnego pastora i jego żony, mieszkańcy adoptowali 77 najtrudniejszych do umieszczenia w systemie opieki zastępczej dzieci i sierot w tym regionie. Fakt, że jest to historia całej społeczności, oznaczał, że projektantka kostiumów Ellen Falguiere miała trudne zadanie w przypadku niezależnego filmu o skromnym budżecie: stworzenie ponad 400 kostiumów, z których każdy musiał służyć celowi opowiadania historii. „Chcieliśmy, aby każdy kostium naprawdę odzwierciedlał to, co dzieje się w historii z tą postacią” – powiedział reżyser Joshua Weigel portalowi IndieWire.

'The Counselor', Michael Fassbender, 2013. ph: Kerry Brown/TM i ©Copyright Twentieth Century Fox. Wszelkie prawa zastrzeżone./Courtesy Everett Collection
'Dotykać'

W tym celu każde z dzieci zastępczych miało ubrania, które subtelnie odzwierciedlały ich drogę od porzucenia do adopcji. „Zacząłem od ubrań odzwierciedlających smutek i zaniedbanie sytuacji” — powiedział Falguiere portalowi IndieWire. „Ubrania były albo za duże, albo za małe, brudne i stare. Potem, gdy zostaną adoptowane, mogą nie być bogatymi dziećmi, ale ubrania są czyste. To jaśniejsza paleta kolorów”. Mimo to twórcy filmu zawsze uważali, aby nie posunąć się za daleko w kierunku zbyt jaskrawym.

Warto przeczytać!  5 najlepszych nowych filmów do obejrzenia w serwisach Netflix, Prime Video i nie tylko (18–24 czerwca)

„Ważne było, aby nie było to uproszczone podejście do nadziei i odkupienia” — powiedział Weigel. „Chcieliśmy poczuć lekkość i nadzieję, ale nie stracić z oczu faktu, że będzie to walka. Historie tych dzieci są trudne, a ci ludzie robili trudne rzeczy”. Pragnienie Weigela, aby być szczerym w kwestii wyzwań, z jakimi borykają się dzieci zastępcze i ich rodzice adopcyjni, skłoniło Falguiere’a do pracy z nieco stonowanymi kolorami, które rozjaśniały się w miarę postępu filmu, ale nigdy nie zbaczały w stronę nadmiernie sentymentalnego terytorium — nawet gdy film kończy się nutą nadziei, nie jest romantyzowany.

Nika King jako Donna Martin
„Dźwięk nadziei: historia Possum Trot”Studia Aniołów

Było to zgodne z intencją Weigela, aby oddać hołd rzeczywistości ludzi, których życie przedstawiał, a także było próbą uniknięcia typowych klisz kostiumów z epoki. „Myślę, że czasami można przywiązać się do epoki” — powiedział Weigel, zauważając, że chciał, aby „Sound of Hope” był autentyczny dla lat 90., ale jednocześnie przekazywał poczucie ponadczasowości. „Ellen i ja pracowaliśmy razem, aby znaleźć rzeczy, które byłyby wierne tamtym czasom, ale które mogłyby być również nieco szersze. Rozmawialiśmy o tym, że ludzie w tej społeczności niekoniecznie będą wychodzić i kupować nowe ubrania co sezon. Mogą mieć w swojej szafie rzeczy sprzed kilku dekad”.

Warto przeczytać!  Horror telewizyjny z lat 70. XX wieku zachwycił całe pokolenie, ale nikt o nim nie pamięta

Falguiere znalazł inspirację w prawdziwym mieście Possum Trot. „Nie ma tam dużych domów towarowych. Wiele z tych ubrań pochodziło prawdopodobnie z second-handów. Dlatego ważne było, aby trochę cofnąć datę wydania”. Falguiere przeszukał sklepy z artykułami używanymi w Macon w stanie Georgia i odniósł się do zdjęć rodziny Martin, której historia stanowi centrum „Sound of Hope”. „Było grupowe zdjęcie Martinów otoczonych dziećmi” — powiedział Falguiere. „Byli w kościele i było tam prawdopodobnie setka dzieci. Chciałem po prostu wpleść ten nastrój i uczucie w cały film”.

Demetrius Grosse jako ksiądz Martin
„Dźwięk nadziei: historia Possum Trot”Studia Aniołów

Zdolność Falguiere’a do utrzymania spójnego języka wizualnego, a jednocześnie znalezienia specyficznego wyglądu dla każdej postaci — jak bardziej kolorowe stroje kościelne, które noszą Martinowie, wskazujące zarówno na głębię ich przekonań religijnych, jak i na ich poczucie osobistego stylu — jest tajną bronią filmu, jeśli chodzi o nadanie zespołowi szczegółów i różnorodności. „To zawsze było jedno z największych wyzwań podczas pisania” — powiedział Weigel, który napisał scenariusz ze swoją żoną i współproducentką, Rebeką Weigel. „Jest 77 dzieci i 22 rodziny. To ponad sto postaci i chociaż trzeba skupić się na fabule, która to wspiera, nie można stracić z oczu całej społeczności, ponieważ to ona jest powodem, dla którego jesteśmy przyciągani do tej historii”.

Warto przeczytać!  Diana Lee Inosanto z Gwiezdnych Wojen zagłębia się w Opowieści o Imperium

Podobnie jak Weigel, Falguiere’a przyciągnęła ta historia ze względu na jej potencjał do zainspirowania konkretnego aktywizmu i pozytywnych zmian w systemie opieki zastępczej. „Zagrałem w wielu filmach komercyjnych i popularnych, takich jak „Bad Boys II” i „Horrible Bosses”” — powiedział Falguiere — „ale nigdy wcześniej nie robiłem niczego takiego, co daje ci możliwość bycia częścią ruchu i sprawy. Naprawdę chciałem być częścią tego ze względu na przesłanie o systemie opieki zastępczej i jego kryzysie. Po prostu uznałem, że to naprawdę ważne i czuję się błogosławiony, że mogłem być jego częścią”.


Źródło