Marketing

Historia stojąca za ambitnym, zintegrowanym projektem MGM Resorts o wartości 10 miliardów dolarów w Tokio

  • 11 lipca, 2023
  • 6 min read
Historia stojąca za ambitnym, zintegrowanym projektem MGM Resorts o wartości 10 miliardów dolarów w Tokio


Minęło dużo czasu, ale w kwietniu MGM Resorts International otrzymało zielone światło na budowę ośrodka w Tokio w Japonii. Właściwie nazywanie tego „kurortem” to mało powiedziane. Mówi się, że mega-projekt kosztuje aż 10 miliardów dolarów, a po otwarciu w 2029 roku ma przyciągać prawie 20 milionów odwiedzających rocznie.

Cel projektów o takiej skali jest dość prosty – zredefiniować miasto na arenie światowej. Na przykład nowo odsłonięty Sphere w Las Vegas, który już wywołał szum w Internecie. Ogromna kopuła wyświetla filmy na okrągłych panelach LED i z dnia na dzień stała się punktem orientacyjnym, na zawsze zmieniając markę Las Vegas.

Mimo to budżet Sphere wynoszący 2,3 miliarda dolarów blednie w porównaniu z 10 miliardami dolarów MGM Japan. Ale na co zostanie wykorzystany cały ten budżet? Zaprosiliśmy Jiro Kawakamiego, szefa sztabu MGM Resorts, Japonia, na WiT Japan & North Asia 2023, aby omówić nadchodzący mega-projekt, a także to, w jaki sposób nowa technologia pomoże MGM zrealizować swoje ambicje.

Budowa wizjonerskiego kurortu

Ten zintegrowany ośrodek, położony na sztucznej wyspie Yumeshima w zatoce Osaka, ma stać się jednym z najbardziej luksusowych i dochodowych ośrodków kasynowych, jakie kiedykolwiek zbudowano.

MGM Resorts wraz z Orix Corporation stoi na czele konsorcjum składającego się z 20 innych japońskich podmiotów, w tym gigantów branżowych, takich jak Panasonic, Kansai Electric Power i West Japan Railway. Ośrodek będzie oferował 2500 pokoi w dwóch wieżach hotelowych, obsługujących szerokie grono gości, w tym klientów VIP i superluksusowych.

Ośrodek obejmie rozległy obszar oferujący różnorodne udogodnienia, takie jak 75 lokali gastronomicznych, 13 000 metrów kwadratowych powierzchni konferencyjnej i 20 000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej. Warto zauważyć, że w ośrodku znajdzie się unikalny obiekt wysyłający turystów, działający jako konsjerż turystyczny na dużą skalę, promujący podróże do innych części Japonii, w tym do Kioto, Nara i większego obszaru Kansai.

Warto przeczytać!  10 Największych i najlepszych funkcji PPC w tym roku

Wsparcie i aprobata rządu

Decyzja o stworzeniu zintegrowanych kurortów w Japonii jest zgodna z długoterminową strategią rządu w zakresie turystyki. Konsorcjum MGM-Orix przedstawiło swoje plany dotyczące ośrodka w kwietniu 2022 roku, które przez prawie rok przechodziły szeroko zakrojony przegląd przez rząd Japonii.

„Egzamin dotyczył wyborów lokalnych w Osace w kwietniu 2023 r., więc naturalnie stał się kwestią wyborczą” – powiedział Jiro. Kontynuował: „W wielu sytuacjach kandydaci popierający IR nie radzą sobie dobrze, gdy IR jest głównym tematem wyborów. Jednak sondaże poprzedzające kwietniowe wybory pokazały, że ponad 50% mieszkańców Osaki opowiedziało się za projektem, więc mieliśmy pojęcie, co wydarzy się w dniu wyborów. Okazuje się, że sondaże były prawidłowe, a rząd Japonii potwierdził nasze plany budowy IR jeszcze w tym tygodniu”.

Rentowność i potencjał rynkowy

Szacunkowy koszt ośrodka na 10 miliardów dolarów plasuje go jako jeden z najdroższych projektów w portfolio MGM Resorts. Jednak eksperci branżowi przewidują, że jego rentowność będzie równie niezwykła.

„Większość ludzi uważa, że ​​Las Vegas to duży rynek gier, ale jego roczne przychody z gier wynoszą tylko 6 miliardów dolarów” — wyjaśnił Jiro. „Makau kosztuje 35 miliardów dolarów. Rynek japoński jest ogromny. To mocne miejsce z 18 obiektami światowego dziedzictwa UNESCO. Jest tak wiele rzeczy do zrobienia poza IR – jeśli spojrzysz na to, co osiągnęła Marina Bay Sands Singapore, z tak małym rynkiem i tylko jedną atrakcją wpisaną na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, to niewiarygodne”.

Warto przeczytać!  Czy agencje reklamowe czują gorączkę, gdy influencerzy stają się nowym gorącym trendem?

Jiro Kawakami, szef sztabu MGM Resorts

Co więcej, ośrodek przewiduje 80% gości krajowych i 20% przyjazdów, wykorzystując 20 milionów ludzi mieszkających w Osace, znanych ze swoich nawyków związanych z dużymi wydatkami.

Doświadczenie MGM Resorts w Makau, pierwszym kurorcie w Azji, dostarczyło cennych informacji na temat rozwoju kurortu w Tokio. Koncentracja Makau na grach, gdzie przynosi 90% całkowitych przychodów, znacznie różni się od wieloaspektowej oferty planowanej dla Osaki. Ośrodek w Tokio ma na celu znalezienie równowagi między elementami związanymi z grami i niezwiązanymi z grami, przemawiając do szerszej publiczności. Ponadto ośrodek będzie sprzyjał bezpośrednim relacjom z klientami, odchodząc od tradycyjnego biznesu śmieciowego dominującego w Makau.

Marketing skierowany do opinii publicznej i potencjalnych pracowników

Przy przewidywanych potrzebach zatrudnienia 15 000 osób, MGM Resorts zdaje sobie sprawę z kryzysu talentów w branży hotelarskiej. Jiro mówi:Pomysł pracy w hotelarstwie jest teraz mniej atrakcyjny. W Las Vegas praca w IR to prestiżowa praca. Branża w Japonii musi lepiej pracować nad samym marketingiem, rozmawiać z uniwersytetami i dążyć do edukacji w stylu klasowym”.

Strategia dystrybucyjna i marketingowa MGM Resorts ewoluowała w czasie, wraz z niedawnym rebrandingiem programu lojalnościowego dla klientów na MGM Rewards. Jak wyjaśnia Jiro, „Patrzymy nie tylko na wydatki na gry, ale na wszystkie usługi we wszystkich obiektach, aby ci, którzy nie uprawiają hazardu, zostali nagrodzeni za powrót. Każdy wydany dolar jest rozliczany i możesz go wydać na wszystkie usługi. Wierzymy, że będzie to bardzo lepkie i wdrożymy to w Japonii”.

Warto przeczytać!  Rynek nanorobotyki medycznej rozkwitnie z imponującym CAGR +16% do 2030 r.

Nagradzając osoby niegrające w hazard, program zwiększa lojalność klientów i zachęca do ponownych odwiedzin. Ponadto w Japonii MGM Resorts współpracuje z partnerami takimi jak JTB i Kintetsu, wykorzystując ich doświadczenie w branży turystycznej.

Podjęcie decyzji o nowej technologii dla nowego ośrodka

W Japonii istnieje duży nacisk na wykorzystanie VR do promowania miejsc docelowych” – mówi Jiro. W tym momencie, ośrodek planuje wykorzystać VR jako narzędzie do stworzenia bardziej wciągających wrażeń w ośrodku. Jednak żadne oficjalne plany dotyczące przyjęcia VR lub Metaverse nie zostały jeszcze sfinalizowane.

Aby być uczciwym, ukończenie ośrodka jest jeszcze oddalone o ponad pół dekady.

Mimo to Jiro został poproszony podczas WiT Japan o wyobrażenie sobie życia w ośrodku po jego otwarciu. “Mogę sobie wyobrazić, że będziemy używać sztucznej inteligencji do tworzenia spersonalizowanych, dostosowanych do potrzeb wycieczek” – odpowiedział. „Więc nie będziesz potrzebować wielu liczników z ludźmi – może wielu terminali, w których ludzie mogą pytać, [“I want to eat Unagi, in Nara, and I want counter seating”] … więc pod tym względem myślę, że będzie bardziej polegać na sztucznej inteligencji niż na ludziach”.

W duchu kreatywności ze sztuczną inteligencją wykorzystaliśmy Midjourney do stworzenia obrazu tego, jak może wyglądać wnętrze MGM Resorts Japan, gdy zostanie w końcu otwarte dla zwiedzających.

Myślę, że będziesz musiał tu wrócić za sześć lat, aby zobaczyć, czy sztuczna inteligencja zrobiła to dobrze.

Sztuczna inteligencja tworzy obraz tego, jak mogłoby wyglądać MGM Resorts Japan


Źródło