Motoryzacja

Historia tytułowania i koszt błędu ludzkiego

  • 16 stycznia, 2023
  • 7 min read
Historia tytułowania i koszt błędu ludzkiego


Henry Ford zainstalował swoją pierwszą linię montażową 1 grudnia 1913 roku, starając się usprawnić proces produkcji pojazdów i obniżyć koszty operacyjne. W wyniku tej innowacji posiadanie samochodu stało się dostępne dla prawie każdej rodziny w Ameryce. Klucz do sukcesu Forda? Automatyzacja. I to pojęcie jest być może jeszcze bardziej prawdziwe dzisiaj w świecie, w którym każdego roku kupuje się i sprzedaje miliony pojazdów.

Ford miał coś wielkiego, a świat widział, jak rozwijało się to przez dziesięciolecia, ale było to coś większego niż produkcja samochodów. Automatyzacja przeniosłaby przemysł motoryzacyjny do niemal każdej branży, pomagając Ameryce stać się światowym supermocarstwem gospodarczym, produkującym produkty o różnych kształtach i rozmiarach oraz podnosząc PKB kraju na nowe wyżyny.

Dziś automatyzacja jest zakorzeniona w przemyśle motoryzacyjnym iw formie, która może pomóc naprawić zepsuty system nadawania tytułów pojazdom.

Niedługo po tym, jak Ford wprowadził świat na linię montażową, stało się całkiem jasne, że stany potrzebują procesu śledzenia własności pojazdu; w przeciwnym razie widzieli, że kradzież może szaleć. Niektórzy datują pierwsze tytuły pojazdu na rok 1931, kiedy stan New Jersey zaczął wydawać rejestry własności nowym właścicielom samochodów. Później, w 1988 roku, Kalifornia wydała swoim obywatelom różowe potwierdzenia iw końcu każdy stan miał system – aczkolwiek uciążliwy system obejmujący niekończące się stosy papieru, przeciążone szafki na akta i pojedyncze rejestry własności, które trudno było prześledzić z jednego stanu do drugiego. To otworzyło drzwi do wielu problemów.

„Nie tylko istnieje znaczne obciążenie administracyjne związane ze składaniem i przetwarzaniem dokumentów za każdym razem, gdy pojazd zmienia właściciela, ale także koszty obsługi, przechowywania i wysyłki są dość wysokie” — powiedział Shane McRann Bigelow, dyrektor generalny CHAMP, start-upu technologicznego z Ohio, który rewolucjonizuje branżę tytularną. „Myślisz o wszystkich kosztach ogólnych, śledząc cykl życia pojazdu i zdajesz sobie sprawę, jak kosztowne jest to obciążenie. Być może największym wydatkiem związanym z nadawaniem tytułów jest błąd ludzki”.

Warto przeczytać!  Nissan radzi dealerom, aby sprzedawali samochody ze stratą

Błąd ludzki nie dotyczy wyłącznie nadawania tytułów pojazdom. Na przykład badanie IBM wykazało, że 95% wszystkich naruszeń danych było spowodowanych błędem ludzkim, a każde naruszenie kosztowało firmy miliony. Według badań firmy Gartner, błąd ludzki prowadzi również do błędnych danych, co kosztuje organizacje średnio 12,9 miliona dolarów rocznie.

W obecnym stanie większość działów pojazdów silnikowych nadal ręcznie zarządza tytułami pojazdów. Kilka stanów przeszło na e-tytuły, starając się oszczędzać papier, ograniczać fizyczne przechowywanie i ograniczać błędy. Jednak prawie każdy stan nadal ma własny system przechowywania i śledzenia tytułów, a ta fragmentacja powoduje błędy. Jest to problem, który staje się coraz bardziej kłopotliwy w dobie kupowania samochodów przez Internet, gdzie tak wiele sprzedaży samochodów w USA odbywa się teraz online, z których wiele miało miejsce poza granicami stanu. Oczekuje się, że liczba ta dramatycznie wzrośnie w nadchodzących latach, co sprawi, że stanom będzie coraz trudniej zarządzać tytułami, które przechodzą ze stanu do stanu.

„Może nie wydaje się to istotnym problemem, ale zmęczenie pracowników, brak doświadczenia i utrata uwagi mogą skutkować licznymi błędami, zwłaszcza gdy pracownicy pracują przez wiele godzin, wykonując powtarzalne obowiązki i przetwarzając setki, a nawet tysiące dokumentów w ciągu jednego dnia” — powiedział Bigelow. „W dłuższej perspektywie błędy te mogą kosztować państwa i zainteresowane strony miliony dolarów”.

Ale jest lepszy sposób, który nawiązuje do wprowadzenia automatyzacji przez Forda. Firma CHAMPtitles, w skrócie CHAMP, wprowadziła pierwsze w swoim rodzaju oprogramowanie Digital Titling SaaS — dla instytucji rządowych i przedsiębiorstw — które drastycznie zmniejsza liczbę błędów ludzkich podczas tworzenia tytułów. Stanowe DMV szybko wdrażają pakiet Digital Title and Registration Suite (DTRS) firmy Champ, aby umożliwić dealerom szybsze przetwarzanie tytułów, lepszą wydajność dzięki zastawom dla pożyczkodawców i cyfrowe tytuły dla wszystkich, aby usunąć papier z ekosystemu tytułów. Ponadto sprzedawcy pojazdów, operatorzy flot i przewoźnicy ubezpieczeniowi wykorzystują produkty Champ Dealer Title i Digital Total Loss, aby skutecznie przenosić tytuły. Krótko mówiąc, rozwiązania CHAMP to pierwsze oprogramowanie do digitalizacji zaprojektowane dla całego ekosystemu tytułów, dające wszystkim partnerom nowoczesne, cyfrowe rozwiązanie do przetwarzania tytułów i rejestracji.

Warto przeczytać!  Wyniki Toyoty Q4: Rekordowa produkcja, sprzedaż, prognoza zysków

„Procesy oparte na papierze i przestarzałe technologie mainframe wiążą się z niezliczonymi wyzwaniami” — powiedział Bigelow. „Technologia rozwiązała te problemy w wielu branżach, a teraz CHAMP pomaga stanom, dealerom samochodowym, operatorom flot i firmom ubezpieczeniowym również wkroczyć w przyszłość dzięki naszym cyfrowym rozwiązaniom dotyczącym tytułów i rejestracji”.

Opatentowane oprogramowanie cyfryzuje przeniesienie własności tytułów w dowolnym miejscu na świecie, kończąc proces, który zwykle trwa kilka tygodni, w zaledwie kilka minut. Inne firmy podjęły odważne wysiłki, aby zapewnić e-tytuły, ale żadna nie zajęła się całym ekosystemem tytułów w różnych stanach, tak jak CHAMP.

„Celowo obsługując cały ekosystem transakcji tytułowych, nasze rozwiązanie zapewnia wydajność systemu, która obejmuje krótsze czasy cykli, niższe wskaźniki wyjątków i niższe koszty operacyjne” — powiedział Bigelow. „Nie mówiąc już o tym, że państwa korzystające z naszego produktu oszczędzają około 15 milionów arkuszy papieru rocznie, co odpowiada około 1800 drzewom. Jeśli dodać dealerów, floty i ubezpieczycieli, liczby te są 3-4 razy wyższe. Oszczędności te są dobre nie tylko dla wyników finansowych, ale także dla środowiska”.

Być może największą cechą oprogramowania CHAMP jest jego zdolność do uzupełniania każdego dealera, operatora floty i istniejącego procesu stanowego. Jego modułowa konstrukcja umożliwia stopniową integrację z różnymi systemami, znacznie zmniejszając obciążenie związane z zarządzaniem zmianami, jednocześnie eliminując możliwość wystąpienia błędu ludzkiego i zapewniając spójność.

Warto przeczytać!  Droga do pojazdów ZEV jest wybrukowana dobrymi chęciami

„Możemy dostosować naszą platformę do każdego dealera, operatora floty, ubezpieczyciela i najpilniejszych potrzeb stanu. Co ważne, procesy te można skalować we wszystkich stanach, skutecznie eliminując fragmentaryczny charakter tytułowania pojazdów we wszystkich 50 stanach”.

Stan Wirginia Zachodnia był jednym z pierwszych użytkowników tej innowacyjnej technologii tworzenia tytułów. „Ulepszenia, jakie zaobserwowaliśmy w zakresie jakości i wydajności usług DMV dla dealerów w Wirginii Zachodniej, są po prostu niesamowite. Możliwość cyfrowego przesyłania transakcji i komunikowania się z urzędnikami DMV w czasie rzeczywistym pozwoliła im obniżyć koszty, zmniejszyć zużycie papieru i otrzymać tytuły w rekordowym czasie. Przed zaangażowaniem się firmy CHAMP w Wirginię Zachodnią dealerzy czekali na tytuły od 30 do 45 dni, ale teraz to tylko dwa do trzech dni” — powiedział Jared Wyrick, prezes Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Wirginii Zachodniej. Podczas konferencji prasowej poświęconej tej przełomowej technologii, gubernator Wirginii Zachodniej, Jim Justice, potwierdził zalety rozwiązania do zarządzania tytułami cyfrowymi: „Jest bezpieczniejsze, znacznie szybsze, przyjazne dla środowiska i stawia naszych obywateli na pierwszym miejscu”.

Oczywiste jest, że obecny stan tytułowania pojazdów wymaga rewolucji. Istnieje zbyt wiele okazji do popełnienia błędu przez człowieka, a najtrudniejsze do zrozumienia jest to, że dzięki dostępnej obecnie technologii błędom tym można w 100% zapobiec. Być może nadszedł czas, aby tytułowanie pojazdów wyjęło stronę z podręcznika Henry’ego Forda i przeszło w kierunku zautomatyzowanego rozwiązania, które można skalować w całym kraju i ekosystemie tytułów.

Więcej informacji na temat CHAMP można znaleźć na stronie CHAMPtitles.com.


Źródło