Biznes

Hitachi i Microsoft zawierają przełomowe porozumienie mające na celu przyspieszenie innowacji biznesowych i społecznych dzięki generatywnej sztucznej inteligencji

  • 4 czerwca, 2024
  • 8 min read
Hitachi i Microsoft zawierają przełomowe porozumienie mające na celu przyspieszenie innowacji biznesowych i społecznych dzięki generatywnej sztucznej inteligencji


  • Trzyletnie partnerstwo strategiczne o przewidywanej wartości wielu miliardów dolarów skupi się na tworzeniu innowacyjne rozwiązania branżowe, które zapewniają rewolucyjne rezultaty dla przedsiębiorstw i społeczeństwa
  • Grupa Hitachi wbuduje chmurę Microsoft, usługę Azure Open AI Service, Dynamics 365, Copilot for Microsoft 365 i GitHub Copilot w swoje rozwiązania Lumada przyspieszyć rozwój firmy Lumada i poprawić produktywność 270 000 pracowników
  • Hitachi będzie trenować więcej niż 50 000 „profesjonalistów GenAI” na temat zaawansowanych umiejętności AI. W ramach partnerstwa Hitachi włączy szkolenia oferowane przez Microsoft do szkoleń Hitachi

Redmond, Waszyngton, 3 czerwca / Tokio, 4 czerwca 2024 r Hitachi Ltd. (TSE:6501) i Microsoft Corp. ogłosiły przewidywaną wielomiliardową współpracę na najbliższe trzy lata, która przyspieszy innowacje społeczne dzięki generatywnej sztucznej inteligencji. Dzięki temu strategicznemu sojuszowi Hitachi będzie napędzać rozwój działalności Lumada, z planowanymi przychodami w wysokości 2,65 biliona jenów (18,9 miliarda dolarów).*1 w roku finansowym 2024 i będzie promować poprawę efektywności operacyjnej i produktywności 270 000 pracowników Hitachi Group.

logo HitachiW szczególności Hitachi wbuduje chmurę Microsoft, usługę Azure Open AI Service, Dynamics 365, Copilot for Microsoft 365 i GitHub Copilot w rozwiązania Lumada, aby zapewnić innowacyjne rozwiązania dla energetyki, mobilności i innych branż, zapewniając lepsze wyniki dla firm i społeczeństwa. Ponadto obie firmy będą promować wspólne projekty mające na celu zaspokojenie pilnych potrzeb biznesowych, takich jak wzmocnienie usług w chmurze, zwiększenie bezpieczeństwa i łagodzenie śladu środowiskowego centrów danych, które stają się coraz większym obszarem zainteresowania wraz z rosnącym wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji.

„Firma Hitachi napędza transformację, stosując sztuczną inteligencję w całej Grupie Hitachi w celu poprawy produktywności i zainwestuje 300 miliardów jenów (2,1 miliarda USD)*1 w GenAI, aby wykorzystać nowe możliwości rozwoju w roku finansowym 2024. Hitachi i Microsoft pracowały już nad różnymi projektami współtworzenia, w tym nad rozwojem rozwiązań cyfrowych nowej generacji dla obszarów produkcyjnych i logistycznych*2 oraz rozwój metaświata o rozszerzonych polach, który działa w Microsoft Teams”, powiedział Keiji Kojima, prezes i dyrektor generalny Hitachi. „W ramach tej nowej umowy cieszymy się, że możemy jeszcze bardziej przyspieszyć innowacje społeczne poprzez rozszerzenie naszych wysiłków na obszary infrastruktury społecznej, takie jak energia i mobilność, oraz poprzez zastosowanie generatywnej sztucznej inteligencji w celu poprawy produktywności pracowników pierwszej linii, co stanie się jeszcze ważniejsze w przyszły. Łącząc nasze możliwości, możemy pomóc w rozwiązaniu problemów, przed którymi stoją nasi klienci i społeczeństwo, oraz przyczynić się do bardziej zrównoważonej przyszłości.

Warto przeczytać!  Sztuczna inteligencja. Spotkanie szefów firm z branży Big Tech w amerykańskim Senacie

„Wkraczamy w nową erę sztucznej inteligencji, obiecując zapewnić transformacyjne wyniki biznesowe w każdej roli i branży” powiedział Satya Nadella, prezes i dyrektor generalny Microsoft. „Nasze rozszerzone partnerstwo z Hitachi połączy moc Microsoft Cloud — w tym Microsoft Copilot — z branżową wiedzą Hitachi, aby poprawić produktywność 270 000 pracowników Hitachi i pomóc sprostać największym wyzwaniom klientów, w tym zrównoważonemu rozwojowi”.

Hitachi biznes transformacja:

Logo MicrosoftuCentrum generatywnej sztucznej inteligencji Hitachi*3 i Microsoft będą współpracować w celu poprawy wydajności operacyjnej i rozwoju aplikacji w ramach Grupy Hitachi przy użyciu rozwiązań Copilot dla Microsoft 365 i GitHub Copilot. Hitachi będzie również korzystać z usługi Azure OpenAI w celu usprawnienia obsługi klienta. W ramach transformacji obejmującej całą grupę Hitachi Hitachi połączy usługę Azure OpenAI Service i GitHub Copilot ze swoją wiedzą specjalistyczną w zakresie rozwoju systemów, aby utrzymać wysoką jakość i poprawić produktywność w przypadku tworzenia systemów o znaczeniu krytycznym. Wewnętrzna weryfikacja firmy Hitachi potwierdziła, że ​​po włączeniu jej szczegółowej wiedzy na temat projektowania systemów do usług Microsoft Azure OpenAI Service i GitHub Copilot, kod źródłowy aplikacji mógł zostać poprawnie wygenerowany w 70–90% przypadków, co zapewniało wysoką jakość wyników.*4

Hitachi Rail wykorzystuje GenAI do konserwacji predykcyjnej, ulepszania monitorowania sprzętu i udoskonalania dokładności prognoz. To proaktywne podejście zapobiega awariom, podnosi jakość usług, zmniejsza koszty operacyjne i zwiększa bezpieczeństwo. Na przykład do usprawnienia wizualizacji i analizy danych wykorzystano platformę chmurową na platformie Microsoft Azure, wspomaganą przez sztuczną inteligencję, która zapewniała wiedzę opartą na danych w celu cyfrowego monitorowania infrastruktury kolejowej. Spostrzeżenia te zostały przełożone na możliwe do wykonania kroki Kolej sieciowa, usprawnienie procesu decyzyjnego w zakresie konserwacji predykcyjnej linii napowietrznych.

Warto przeczytać!  Manipulują nami. UOKiK ostrzega przed "dark patterns". Co to takiego?

Twórz innowacyjne rozwiązania cyfrowe

Hitachi udoskonala swoje rozwiązania Lumada, włączając możliwości generatywnej sztucznej inteligencji. W ramach tej inicjatywy firma Hitachi zaczęła już wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję firmy Microsoft w usługach JP1 Cloud Services, wersję SaaS JP1, zintegrowanego oprogramowania do zarządzania operacjami, z którego korzysta około 20 000 klientów. Przyspieszy to czas reakcji na awarie i umożliwi poprawę efektywności operacyjnej działów IT, instytucji finansowych i publicznych. W przeprowadzonym wcześniej wewnętrznym teście weryfikacyjnym firma Hitachi potwierdziła, że ​​czas potrzebny operatorowi na pierwszą reakcję na alert został skrócony do około dwóch trzecich dzięki wykorzystaniu wygenerowanej sztucznej inteligencji do zareagowania na alert i wyświetleniu źródła cytatu, np. jako podręcznik, który stanowił podstawę do udzielenia odpowiedzi.

Oprócz tego Hitachi i Microsoft będą również wspierać transformację energetyczną poprzez lepszy dostęp do rozwiązań cyfrowych i wzmacnianie ich w zakresie zarządzania wydajnością aktywów, handlu energią i zarządzania ryzykiem, aby skrócić przestoje i zwiększyć rentowność. Zwiększona moc obliczeniowa i infrastruktura chmurowa mają kluczowe znaczenie dla skalowania tych aplikacji. Technologia Enterprise Software Solutions firmy Hitachi Energy oraz jej partnerstwo z firmą Microsoft są kluczem do optymalizacji sieci energetycznej, od wytwarzania, przez przesył i dystrybucję, a ostatecznie do dostarczania klientom niezawodnej i zrównoważonej energii.

Wspólne projekty na rzecz promowania zrównoważonego wzrostu

Wiele spółek Grupy Hitachi, w tym GlobalLogic, Hitachi Digital Services i Hitachi Solutions, dostarcza szeroką gamę usług inżynierii cyfrowej, IT i usług zarządzanych oraz usług aplikacyjnych dla chmury. Dodatkowe wysiłki rozwojowe w ramach tego partnerstwa skupią się na udoskonalaniu tej szerokiej gamy usług w celu zapewnienia zrównoważonych innowacji wraz z firmą Microsoft.

W miarę wzrostu wpływu emisji CO2 powodowanej przez sztuczną inteligencję na środowisko globalne Hitachi i Microsoft będą pracować nad zerową emisją gazów cieplarnianych, zaczynając od projektu centrum danych w Europie, aby zmniejszyć wpływ na środowisko.

Wzmacnianie umiejętności cyfrowych i rozwój talentów

Hitachi przeszkoli ponad 50 000 specjalistów GenAI. W ramach partnerstwa Hitachi włączy szkolenia umożliwiające zdobycie zaawansowanych umiejętności tworzenia oprogramowania przy użyciu GitHub Copilot i usługi Azure OpenAI Service do programu rozwijającego specjalistów GenAI – talenty, które wspierają transformację klientów za pomocą sztucznej inteligencji.

Warto przeczytać!  Giełdy w Azji tracą w związku z eskalacją relacji Iran-Izrael, ostrzeżenia o kursach Investing.com

*1 Prognoza na dzień 26 kwietnia 2024 r., obliczona przy kursie 140 jenów za dolara amerykańskiego.

*2 Komunikat prasowy Hitachi (26 czerwca 2020 r.): „Hitachi i Microsoft tworzą strategiczny sojusz w celu opracowania rozwiązań cyfrowych nowej generacji dla produkcji i logistyki w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Północnej i Japonii”

*3 Komunikat prasowy Hitachi (15 maja 2023 r.): „Firma Hitachi ustanawia nowe „Centrum generatywnej sztucznej inteligencji” w celu przyspieszenia tworzenia wartości i poprawy produktywności w firmie Lumada poprzez promowanie wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji”

*4 Komunikat prasowy Hitachi (21 maja 2024 r.): „Firma Hitachi przyspieszy transformację rozwoju systemów dzięki generatywnej sztucznej inteligencji”

O Hitachi, Ltd.

Hitachi napędza działalność w zakresie innowacji społecznych, tworząc zrównoważone społeczeństwo dzięki wykorzystaniu danych i technologii. Rozwiązujemy wyzwania klientów i społeczeństwa dzięki rozwiązaniom Lumada wykorzystującym IT, OT (technologię operacyjną) i produkty. Hitachi działa w 3 sektorach biznesowych „Systemy i usługi cyfrowe” – wspierając cyfrową transformację naszych klientów; „Zielona energia i mobilność” – przyczynianie się do dekarbonizacji społeczeństwa poprzez systemy energetyczne i kolejowe oraz „Przemysł łączony” – łączenie produktów za pomocą technologii cyfrowej w celu zapewniania rozwiązań w różnych branżach. Kierując się cyfryzacją, ekologią i innowacjami, dążymy do rozwoju poprzez współtworzenie z naszymi klientami. Przychody firmy w 3 sektorach w roku finansowym 2023 (zakończonym 31 marca 2024 r.) wyniosły 8564,3 miliarda jenów, przy 573 skonsolidowanych spółkach zależnych i około 270 000 pracowników na całym świecie. Więcej informacji na temat Hitachi można znaleźć na stronie internetowej firmy pod adresem

O Microsoft

Microsoft (Nasdaq „MSFT” @microsoft) tworzy platformy i narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby dostarczać innowacyjne rozwiązania spełniające zmieniające się potrzeby naszych klientów. Ta firma technologiczna dąży do szerokiego udostępniania sztucznej inteligencji i robi to w sposób odpowiedzialny, a jej misją jest umożliwienie każdej osobie i każdej organizacji na świecie osiągnięcia więcej.

Kontakty z mediami

Microsoft Media Relations, WE Communications for Microsoft, (425) 638-7777, [email protected]


Źródło