Rozrywka

Hollywood, zarówno szalony, jak i spokojny, szykuje się na strajk pisarzy

  • 28 kwietnia, 2023
  • 7 min read
Hollywood, zarówno szalony, jak i spokojny, szykuje się na strajk pisarzy


Scenarzyści walczą o dokończenie scenariuszy. Rywalizujący gospodarze nocnych programów i producenci zwołują rozmowy grupowe w celu omówienia planów awaryjnych. Urzędnicy związkowi i scenarzyści zbierający się w salach konferencyjnych do zaprojektuj znaki pikietowe z hasłami takimi jak „Stawką jest przyszłość pisania!”

W związku ze zbliżającym się strajkiem w Hollywood, w świecie rozrywki rozpętał się gorączkowy sprint, zanim 11 500 scenarzystów telewizyjnych i filmowych potencjalnie odejdzie już w przyszłym tygodniu.

Możliwość strajku scenarzystów telewizyjnych i filmowych — czy będą, czy nie, jak mogą? — od tygodni jest najpopularniejszym tematem rozmów w branży. A w ostatnich dniach nastąpiła zauważalna zmiana: ludzie przestali pytać się nawzajem, czy strajk się odbędzie, i zaczęli rozmawiać o czasie trwania. Ile trwał ostatni? (100 dni w latach 2007-8.) Jak długi był najdłuższy? (153 dni w 1988 r.)

„To pierwszy temat, który pojawia się na każdym spotkaniu, każdej rozmowie telefonicznej i wszyscy twierdzą, że mają własne wewnętrzne źródło informacji o tym, jak długo potrwa strajk i czy reżyserzy i aktorzy również wyjdą, co byłoby prawdziwą katastrofą. ”- powiedziała Laura Lewis, założycielka Rebelle Media, firmy produkującej i finansującej programy takie jak „Tell Me Lies” na Hulu i niezależne filmy, takie jak „Mr. Lista Malcolma”.

Związki reprezentujące scenarzystów negocjują z największymi hollywoodzkimi studiami nową umowę, która zastąpi wygasający w poniedziałek. Kontrakty reżyserów i aktorów wygasają 30 czerwca.

„Popieram pisarzy” – powiedziała pani Lewis. „Jednak jest to trudne. Gdy zaczynamy wychodzić z pandemii, możemy rozpocząć strajk”.

W ostatnich tygodniach scenarzyści telewizyjni ścigali się, by dotrzymać terminów, które studia przesunęły w górę. Zaniepokojeni możliwością braku dochodów przez kilka miesięcy, niektórzy scenarzyści telewizyjni próbują przeforsować nowe projekty – „rozpocząć”, hollywoodzki slang określający podpisaną umowę pisarską, która zwykle wiąże się z płatnością z góry.

Warto przeczytać!  Felietonistka DailyMail.com Meghan McCain wita córeczkę Clover Jade z mężem Benem Domenechem

Jeden z wybitnych agentów talentów, który podobnie jak inni w tym artykule mówił pod warunkiem zachowania anonimowości ze względu na delikatność sytuacji, powiedział, że istnieje „szalony pośpiech”, aby sfinalizować transakcje przed przyszłym tygodniem. Niektórzy pisarze zaczęli usuwać swoje rzeczy osobiste z biur studyjnych w oczekiwaniu na strajk.

Podobnie kierownictwo studia zaczęło w zeszłym tygodniu dzwonić do producentów, aby zachowywali się tak, jakby strajk był pewny, i aby upewnić się, że wszystkie poprawki wprowadzone w ostatniej chwili zostały uwzględnione w scenariuszach, aby produkcja niektórych seriali mogła być kontynuowana nawet pod nieobecność scenarzystów na planie. . Kierownictwo opóźniło produkcję innych seriali do jesieni w przypadkach, w których stwierdzili, że scenariusze nie były w pełni gotowe.

Prezes jednej z firm produkcyjnych powiedziała w tym tygodniu, że „wariuje” z powodu projektu telewizyjnego, który może się rozpaść, ponieważ gwiazda była dostępna tylko przez ograniczony czas, a scenariusz nie był gotowy.

Sala scenarzystów przebojowego sitcomu ABC „Abbott Elementary” ma się zebrać w poniedziałek — w dniu wygaśnięcia kontraktu.

„Planuję powrót do pracy, kiedy powinniśmy wrócić do pracy” — powiedziała Brittani Nichols, producentka i scenarzystka serialu. „A jeśli tak się nie stanie, będę w pracy na linii pikiety”.

Jeśli dojdzie do strajku, który może rozpocząć się już we wtorek, wieczorne programy, w tym te prowadzone przez Stephena Colberta, Jimmy’ego Fallona i Setha Meyersa, prawdopodobnie zostaną zamknięte. Nocni gospodarze i ich najlepsi producenci zwołali telekonferencje, aby omówić skoordynowaną reakcję na wypadek strajku, podobnie jak podczas pandemii.

Podczas strajku w 2007 roku nocne programy były ciemne przez dwa miesiące, zanim zaczęły stopniowo powracać na początku 2008 roku, nawet gdy pisarze wciąż pikietowali. Jimmy Kimmel opłacił swój personel z własnej kieszeni podczas strajku, a później wyjaśnił, że musi wrócić w powietrze, ponieważ jego oszczędności zostały prawie zniszczone.

Warto przeczytać!  „Avatar 2” zarobi 20 milionów dolarów w weekend 6, premiera „Missing” – ostateczny termin

Pan Kimmel i inni gospodarze, tacy jak Conan O’Brien, odważnie próbowali łączyć programy bez ich scenarzystów i ich standardowych monologów. Z drugiej strony, Jay Leno napisał własne monologi do „Tonight Show”, doprowadzając przy tym do szału związki scenarzystów.

Chociaż w kręgach telewizyjnych panuje duża niepewność, są też segmenty Hollywood, w których wszystko działa jak zwykle.

Kierownictwo usług transmisji strumieniowej zdawało się wykazywać coś, co jeden ze starszych agentów William Morris Endeavour nazwał „przerażającym, dziwacznym poczuciem spokoju”, być może dlatego, że zakładali się, że każdy strajk będzie krótki. Większość serwisów streamingowych znajduje się pod presją cięcia kosztów – nawet Amazon Studios z dużymi kieszeniami zwolniło w czwartek 100 osób – a strajk jest jednym z szybkich sposobów, aby to zrobić: wydatki gwałtownie spadłyby wraz ze spowolnieniem produkcji.

„Może to doprowadzić do znacznie lepszej niż oczekiwano rentowności transmisji strumieniowej” – napisał w tym miesiącu do inwestorów Rich Greenfield, założyciel firmy badawczej LightShed Partners.

W kilku studiach filmowych nie ma powodu do niepokoju, częściowo dlatego, że strajk prawie nie miałby wpływu na harmonogram premier do następnej wiosny. (Biznes filmowy działa z prawie rocznym wyprzedzeniem.) Jedna z agentek filmowych powiedziała, że ​​wszyscy w jej kręgu przygotowują się do Festiwalu Filmowego w Cannes, który rozpocznie się 16 maja i obejmie premiery filmów takich jak „Indiana Jones i tarcza przeznaczenia” oraz „Killers of the Flower Moon”, najnowszy film Martina Scorsese. Wielu dyrektorów filmowych było również zajętych w tym tygodniu CinemaCon, konwencją dla operatorów kin w Las Vegas.

Warto przeczytać!  Timothee Chalamet w sprawie zarzutu gwałtu na Armiego Hammera, e-mail Toma Cruise'a

„Proces scenarzystów dzieli zwykle od 18 miesięcy do dwóch lat od pojawienia się filmów w naszych kinach, więc przez dłuższy czas nie widać na to wpływu” — powiedział John Fithian, odchodzący dyrektor naczelny National Association of Theatre Właściciele. „W puszce – lub komputerze – jest już całe mnóstwo napisów dotyczących projektów, które studia wprowadzają do produkcji”.

W Walt Disney Company, największym dostawcy dramatów telewizyjnych i komedii objętych związkami zawodowymi (890 odcinków na sezon 2021-22), skupiono się na bardziej bezpośrednich zmartwieniach. Disney zaczął rozdawać tysiące różowych kartek w poniedziałek w ramach niepowiązanego planu likwidacji 7000 miejsc pracy na całym świecie do końca czerwca. Firma ponownie pojawiła się w wiadomościach w środę, kiedy pozwała gubernatora Rona DeSantisa z Florydy.

Podczas poprzednich strajków związkowych sieci telewizyjne zamówiły więcej programów reality, które nie podlegają jurysdykcji związków pisarzy. Długo emitowany „Gliniarze” został zamówiony podczas strajku w 1988 roku, podczas gdy strajk w latach 2007-2008 pomógł ożywić programy takie jak „The Celebrity Apprentice” i „The Biggest Loser”.

Paul Neinstein, współdyrektor naczelny firmy producenckiej Project X, która nakręciła najnowszy film „Krzyk” i „Nocny agent” Netflixa, powiedział, że w ciągu ostatniego miesiąca nastąpił ogromny wzrost liczby programów reality show, mimo że jego firma produkcyjna nie była znana z tworzenia telewizji bez scenariusza.

„Nagle wszyscy mają reality show” – powiedział. „I to wydaje mi się bardzo związane ze strajkiem”.




Źródło