Motoryzacja

Honda i Sony będą produkować i sprzedawać samochody elektryczne do 2025 r

  • 4 marca, 2022
  • 4 min read
Honda i Sony będą produkować i sprzedawać samochody elektryczne do 2025 r


dyrektor generalny Sony Kenichiro Yoshida powiedział, że nowa technologia mobilności będzie „megatrendnastępnej dekady, tak jak nadejście smartfonów miało miejsce w ciągu ostatnich 10 lat.

„Idąc dalej, mobilność będzie coraz bardziej upodabniać się do sektora mobilnego, zarówno z punktu widzenia technologii, jak i modelu biznesowego” — powiedział Yoshida.

Połączenie wielkich koncernów motoryzacyjnych może być odpowiedzią Japonii na utrzymanie przewagi konkurencyjnej tego kraju nad nowymi graczami z Doliny Krzemowej i Chin.

„Poważne” przedsięwzięcie

Honda wniesie swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie produkcji karoserii i obsługi posprzedażnej, podczas gdy Sony włoży swoje know-how w technologiach obrazowania, wykrywania, telekomunikacji, sieci i rozrywki.

Nowa firma będzie planować, projektować, rozwijać i sprzedawać pojazdy elektryczne ale nie prowadzić montowni. Powiedzieli, że Honda będzie odpowiedzialna za produkcję pierwszego modelu elektrycznego.

Pojazd będzie korzystał z platformy usług mobilności opracowanej przez firmę Sony.

„Chociaż Sony i Honda to firmy, które mają wiele podobieństw historycznych i kulturowych, nasze obszary wiedzy technologicznej bardzo się różnią” Mibe — czytamy we wspólnym oświadczeniu.

„Dlatego wierzę, że ten sojusz, który łączy mocne strony naszych dwóch firm, oferuje ogromne możliwości dla przyszłości mobilności” – powiedział.

Warto przeczytać!  Joe Manchin do Janet Yellen: Zablokuj „luki” w ulgach podatkowych EV

Posunięcie to ma miejsce, gdy Honda próbuje wzmocnić swoją pozycję w szybko zmieniającym się przemyśle motoryzacyjnym, rezygnując ze spalania i przechodząc do czysto elektrycznych układów napędowych do 2040 roku.

Mówiąc w rozmowie z Wiadomości motoryzacyjne koniec zeszłego roku, Mibe powiedział, że tworzenie nowych partnerstw, nawet z firmami technologicznymi spoza sektora samochodowego, będzie kluczem do transformacji.

Powtórzył tego ducha o Sony, mówiąc, że współpraca będzie otwarta dla innych partnerów.
„To wspólne przedsięwzięcie będzie miało duże znaczenie w przyszłości” Mibe powiedział.

Firmy nie rozmawiały o bateriach ani nie wyszczególniały innych specyfikacji technologicznych.

Inwazja technologii

Tymczasem Sony – producent konsoli do gier PlayStation i opiekun biblioteki filmów muzycznych poprzez swoją część rozrywkową – przygląda się własnemu wejściu na rynek motoryzacyjny, aby oferować swoje usługi nowym klientom. Sony zaprezentowało swój drugi pojazd koncepcyjny, prototyp crossovera EV o nazwie Vision-S 02, w styczniu o godz CES w Las Vegas, aby podkreślić swój zamiar.

„Zamierzamy oprzeć się na naszej wizji, aby„ uczynić przestrzeń mobilności emocjonalną ”i przyczynić się do ewolucji mobilności wyśrodkowany wokół bezpieczeństwa, rozrywki i możliwości adaptacji” – powiedział Yoshida, sugerując, że fabryka Sony wykorzysta rozrywkę w ruchu.

Warto przeczytać!  Wpływ polityki dotyczącej zmian klimatycznych na salony samochodowe: Co nas czeka w przyszłości?

Pod pewnymi względami firma Sony była pionierem mobilnej rozrywki, kiedy w 1979 roku wprowadziła przenośny odtwarzacz kasetowy Walkman. Teraz uważa, że ​​jazda samochodem jest lepsza niż chodzenie.

Nowe partnerstwo pojawia się, gdy firmy technologiczne coraz częściej postrzegają sektor motoryzacyjny jako nową granicę. W Stanach Zjednoczonych kochane Apple z Doliny Krzemowej od dawna pracuje nad programem samochodowym Waymo koncentruje się na samochodach autonomicznych. Chińscy giganci technologiczni, jak np Baidu I Tencent brodzą w samochodach i tajwańskich Foxconn i LG Electronics z Korei Południowej wykazują zainteresowanie.

W styczniu Sony utworzyło firmę o nazwie Sony Mobility Inc., aby zająć się zagłębianiem się w samochody.

Oczekuje się, że autogambit Sony wykorzysta swoją wiedzę w zakresie technologii cyfrowej i oprogramowania, prawdopodobnie pozostawiając produkcję samego samochodu zewnętrznemu partnerowi. Jest to model często podnoszony jako najlepszy sposób dla innych firm technologicznych, takich jak Apple, na złamanie sektora samochodowego.

W styczniu szef Hondy Mibe powitał Sony w japońskim przemyśle motoryzacyjnym jako wiceprzewodniczący Japońskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów. „Widzisz już w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach wielu nowych graczy wchodzących w produkcję pojazdów elektrycznych. Sony jest jednym z nich” Mibe powiedział. „Posiadanie dodatkowych graczy w branży powoduje pozytywną konkurencję… Nowe wejście, takie jak Sony, naprawdę ożywi branżę”.

Warto przeczytać!  Volvo chce, aby całe oprogramowanie było tworzone we własnym zakresie


Źródło