Honda Motorcycle & Scooter India dodaje dwie linie produkcyjne, wydajność wzrasta o 15-20%
Autocar dowiaduje się wyłącznie, że firma dodała dwie linie produkcyjne w fabrykach w Gujarat i Karnataka, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie odpowiednio na pojazdy napędzane spalinami i pojazdy elektryczne.
Honda Motorcycle & Scooter India, która ograniczyła ekspansję przed wdrożeniem BS VI przed pandemią, ponownie wróciła do zwiększania produkcji.
Autocar dowiaduje się wyłącznie, że firma dodała dwie linie produkcyjne w fabrykach Gujarat i Karnataka, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie odpowiednio na pojazdy napędzane spalinami i pojazdy elektryczne.
Trzecia linia w fabryce w Gujarat prawdopodobnie przyniesie dodatkowe wolumeny 6,6 lakh jednostek. Dedykowana linia produkcyjna do pojazdów elektrycznych zostanie uruchomiona w roku budżetowym 25, ponieważ firma planuje rozpocząć produkcję pojazdów elektrycznych w drugiej połowie tego roku obrotowego. Łączna, przyrostowa moc produkcyjna wynosi około 9 lakh jednostek rocznie. Autocar poinformował wyłącznie, że firma pracuje nad Activą EV o nazwie kodowej K4BA, która miała wyjechać na drogi w roku finansowym 2025.
Źródła podają, że firma nie wróciła jeszcze do szczytowej formy sprzed pandemii, ale jest przekonana, że w przyszłości nastąpi silny wzrost, w związku z czym dodawane są nowe moce produkcyjne.
Honda Motorcycle & Scooter India spodziewa się dwucyfrowego wzrostu o ponad 15% w roku finansowym 2025. Będzie to czwarty z rzędu rok wzrostu, podczas którego rynek będzie wracał do wcześniejszych maksimów.
Firma spodziewa się wolumenu sprzedaży na poziomie ponad 5,75 miliona sztuk w roku finansowym 2025, co zbliży się do poprzedniego szczytu z roku budżetowego 19, wynoszącego 5,9 miliona sztuk.
Firma spodziewa się, że w przyszłym roku finansowym produkcja skuterów wzrośnie o 11% przy wolumenie ponad 3 milionów sztuk, a produkcja motocykli wyniesie 2,65 miliona przy wzroście o 23%.
W roku finansowym 23–24 spółka Honda Motorcycle & Scooter India odnotowała 13% wzrost sprzedaży krajowej przy wolumenie około 4,5 miliona sztuk i udziale w rynku wynoszącym 25% całkowitego rynku pojazdów dwukołowych.
Dodawane są nowe moce produkcyjne, ponieważ rynek powraca do silnego dwucyfrowego wzrostu, a nawet rynki wiejskie przeżywają swój powrót. Wraz z rosnącą gospodarką i wiadomościami o normalnym monsunie, rynek przygotowuje się na kolejny rok dwucyfrowego wzrostu.
W roku finansowym 24 firma sprzedała około 2,5 miliona hulajnóg, a jej udział w rynku wyniósł 43%, tracąc około 250 punktów bazowych, w miarę jak gracze z branży New Age zdobywali udział w rynku dzięki swojej ofercie pojazdów elektrycznych. Natomiast w segmencie motocykli firma sprzedała około 2 milionów sztuk, zwiększając swój udział w rynku o 150 punktów bazowych do 17%, na czele z nowym motocyklem Shine o pojemności 100 cm3.
Źródła podają, że HMSI, który w drugiej połowie bieżącego roku fiskalnego zamierza wkroczyć na rynek pojazdów elektrycznych ze swoją hulajnogą elektryczną, w celu dalszego zwiększania swojego udziału będzie polegał na ulepszeniach produktów.
E-mail wysłany do firmy Honda Motorcycle & Scooter India w celu uzyskania oficjalnej odpowiedzi nie przyniósł żadnej odpowiedzi.
Indyjski rynek pojazdów jednośladowych zakończył rok budżetowy 24 łącznym wolumenem 17,97 mln sztuk, co oznacza wzrost o 13,3%.
Eksperci twierdzą, że istnieje lepsza dystrybucja dochodów przy utrzymującym się wzroście gospodarczym i rosnącej konsumpcji, a wiadomość o normalnych opadach deszczu dobrze wróży dla rynku pojazdów jednośladowych, który zaczął zyskiwać na popularności na obszarach wiejskich.