Filmy

Horror o wampirach „Abigail” przedstawia swoje postacie [Set Visit]

  • 4 kwietnia, 2024
  • 11 min read
Horror o wampirach „Abigail” przedstawia swoje postacie [Set Visit]


Grupa niedoszłych przestępców porywa 12-letnią córkę baletnicy potężnej postaci ze świata podziemnego i zostaje zamknięta w środku z prawdziwym wampirem-potworem w filmie Universal Pictures Abigail.

Abigailw reżyserii Matt Bettinelli-Olpin I Tylera GillettaI scenariusz Stefana Tarcze (Dziura w ziemi, Tłumicie zombie) I Guy Busick (Krzyk franczyzowa, Gotowy czy nie), zmienia film o napadzie w pełnoprawną rzeź.

Ta brutalność była widoczna zeszłego lata, kiedy Bloody Disgusting został zaproszony na plan Abigailnakręcony w miejscu narodzin twórcy horroru o wampirach Brama Stokera: Irlandia. Na planie nie tylko widoczna była ogromna ilość sztucznej krwi i wnętrzności, ale także entuzjastyczne pochwały dla młodego irlandzkiego aktora grającego głównego wampira, Alisha Weir.

Przełomowa rola Weira w roli Matyldy w 2022 roku Matylda Musical ugruntowała swoje talenty, ale Abigail zaprezentuje jeszcze więcej możliwości wschodzącej gwiazdy, wykorzystując swoją dziką stronę i wykonując własne akrobacje. To, że film koncentruje się na 12-letnim wampirze, oznaczało, że Weir był bardzo szczęśliwym odkryciem dla reżyserów Matta Bettinelli-Olpina i Tylera Gilletta.

Gillett mówi o obsadzeniu Weira: „To znaczy, to było niesamowite. To było nasze główne źródło niepokoju podczas realizacji tego projektu. Na papierze Abigail jest właśnie taką postacią, a większość zabawnych i interesujących w tonie filmu polega na kontraście pomiędzy tym niewinnym dzieckiem, które staje się tym przerażającym potworem. Myślę, że wiedzieliśmy, że film będzie tak dobry, jak ta rola, ponieważ to ona jest podstawą wszystkiego. Więc tak, to znaczy, podczas procesu castingu było dużo niepokoju.

„Poznaliśmy Alicię i po prostu, to znaczy, od razu wysłaliśmy do siebie SMS-y: «Ona jest niesamowita». Już samo to, jak się przedstawia, jest taka miła i ciekawa. Tpotem czytała na żywo na Zoomie i był moment w trakcie czytania, w którym musiała przejść od młodej dziewczyny do wampirzego przerażającego momentu. Zaangażowała się w to tak całkowicie na Zoomie, że wręcz przeraziło nas to na przesłuchaniu na Zoomie.”

Chociaż Weir nie jest obca rozbudowanej choreografii dzięki swojej roli w Matyldabyła podekscytowana perspektywą zmierzenia się ze swoim pierwszym horrorem i wyzwaniami technicznymi, jakie się z nim wiązały.

Alisha Weir jako Abigail

Alisha Weir jako Abigail w Abigail w reżyserii Matta Bettinelli-Olpina i Tylera Gilletta

„Tak, zdecydowanie jest inaczej” – zastanawia się Weir. „W Matylda, było dużo tańca, ale Matyldy tak naprawdę nie było w wielu scenach grupowych. Głównie po prostu to przeoczała. Ale w AbigailMusiałem skupić się na tym i wykonać mnóstwo akrobacji, co było niesamowite. Tak naprawdę nie trenowałam baletu. Trochę już zrobiłem, ale nigdy nie dotarłem do celu, więc byłem tym bardzo podekscytowany. Potem akrobacje były już zupełnie inne i było mnóstwo prób do nich, a na końcu filmu była wielka scena walki, do której trwały kilka tygodni prób.

Warto przeczytać!  Oglądałem Samolot! Po raz pierwszy i jedyne, co przychodzi mi do głowy, to WTF

„Ale było naprawdę zabawnie. Wracałem do domu, do mamy, taty i opowiadałem im, co robię, oraz moim siostrom. Myślę, że patrzyli na mnie w stylu: „Czy na pewno to robisz?” na pewno latasz, uderzasz pięścią i kopiesz?” Kiedy obejrzeli film, uwierzyli we mnie, ale to było niesamowite i świetnie się bawiłem, wykonując wszystkie akrobacje”.

Zanim Abigail odkryje swoją potworną stronę, nawiązuje więź z porywaczem wyznaczonym na swego rodzaju opiekuna drużyny: Melissy Barrery Joey’a. Barrera i Weir przedstawiają nam relacje między swoimi postaciami w filmie.

Barrera wyjaśnia: „Myślę, że zdecydowanie zaczyna się od tego, że Joey naprawdę czuje się źle, że porwali małą dziewczynkę. Nie wiedziała, że ​​idą po małą dziewczynkę. Mówi, że nie zrobiłaby tego, gdyby to była mała dziewczynka. Nie wiem, czy to na 100% prawda. Myślę, że ona często się okłamuje, ponieważ wiele wątpliwych osób, które popełniły w życiu wiele błędów, myślę, że okłamuje siebie, żeby poczuć się lepiej. Ale na pewno potrzebuje tych pieniędzy, a przynajmniej wydaje jej się, że potrzebuje tych pieniędzy, aby móc stać się lepszą osobą i lepszą mamą.

„Więc myślę, że na początku próbuje powstrzymać się od nawiązania kontaktu z Abigail. Próbuje zachować się tak profesjonalnie, jak tylko potrafi, mimo że czuje się bardzo opiekuńcza w stosunku do dziewczyny. Ale wtedy Abigail jest tak śmierdząca słodka i słodka, że ​​zaczyna chcieć poznać Joey’a. Więc od razu możesz zobaczyć, jak Joey przechodzi w tryb mamy i zapewnić ją, że wszystko będzie dobrze i że się nią zaopiekuje. To dzieje się naprawdę szybko.

Abigail Overlook Film Festival 2024 – krwawa wizyta Abigail na planie horroru

Melissa Barrera jako Joey w Abigail w reżyserii Matta Bettinelli-Olpina i Tylera Gilletta.

Dlatego, gdy Abigail się odwraca, Joey czuje się zszokowany, zdradzony i zły, ponieważ rozumie, że ją oszukano i że to wszystko było dziełem Abigail. Jest naprawdę zła i uważa, że ​​muszą zrobić wszystko. Nie przejmuje się już tą małą wampirzą dziewczynką. Ona na to: „Musimy po prostu przetrwać”. Ale kiedy przychodzi co do czego, myślę, że ich połączenie było w pewnym sensie prawdziwe. Pod wszystkim kryje się więź, która sprawia, że ​​kiedy składają tę małą obietnicę, pod tym wszystkim kryje się pewne połączenie. Oto sedno filmu: Joey próbuje dowiedzieć się, co jest prawdziwe, a co nie, jakich uczuć empatii należy wysłuchać i czy nadal jest odgrywana z Abigail, czy nie. To właśnie te przewroty są dla niej konfliktem przez cały film.”

Weir odpowiada Barrerze: „No cóż, tak. Myślę, że naprawdę to tam powiedziałeś. Abigail naprawdę wykorzystuje Joey’a, ale zawsze jest między nimi więź i myślę, że dzieje się tak dlatego, że dowiaduje się, że ty też masz syna, a to naprawdę pomaga. To tam zaczyna się więź i tam się rozwija. Chociaż jest tam z misją i dlaczego tam jest, chociaż robiła to wiele razy, tak naprawdę nigdy nie nawiązała kontaktu z kimś, kto ją porywa, więc myślę, że dlatego w filmie nie tego się spodziewa i chociaż udaje i odgrywa inną rolę, nadal w pewnym sensie jest szczera w niektórych sprawach, które mówi Joeyowi.

Warto przeczytać!  Kevin Costner wyraża zainteresowanie nakręceniem filmu komediowego z tą gwiazdą

Jeśli widziałeś zwiastun, wiesz, że Abigail nie jest typowym wampirem z kłami; ma kęs pełen rekinów. Choć poruszanie się po amerykańskim akcencie z dużymi zębami wampira stanowiło dla Weira kolejne wyzwanie, okazuje się, że granie wampirem niesie ze sobą nieoczekiwaną korzyść.

Abigail

„Zakładanie zębów było zupełnie inne” – mówi Weir. „Cóż, po pierwsze, miałem amerykański akcent, więc to było coś innego. Potem miałem zęby, a potem musiałem ćwiczyć pracę z zębami, a potem także z akcentem. Były też zęby kaskaderskie, a zęby kaskaderskie były od nich większe. Były jak tarcze gumowe; zajęli ci całe usta. Musiałem poćwiczyć pracę w nich. To było szalone, ale dawało mi mnóstwo frajdy i uwielbiałam nosić te zęby. Kiedy je wyjąłem, moje zęby czuły się bardzo dziwnie. Wydawały się naprawdę lekkie, bo były bardzo ciężkie. Ale to była świetna zabawa. Nie codziennie się to zdarza i nie można za wiele powiedzieć, że grałeś wampirzycę baletnicę, która ma zakrwawione zęby i utrzymuje kontakt wzrokowy.

Barrera dodaje: „Alisha miała obsesję. Do ust wkładano jej czarną, słodką rzecz, żeby pociemniała jej język, i smakowała jak cukierek, prawda?”

„To było takie dobre” – wykrzykuje Weir.

„Bez przerwy prosiła o coraz więcej i więcej” – drażni się Barrera. „Mówiliby: „Alisha, twój język jest wciąż ciemny”. Odpowiedziałaby: „Nie, jeszcze trochę”..’”

Jeśli chodzi o historię wampirów, spodziewaj się, że Gillett i Bettinelli-Olpin będą się nią bawić ze znaczącym mrugnięciem oka.

Przyczepa Abigail – krwawa łaźnia

„Abigail”

Gillett wyjaśnia to następująco: „Jedną z naprawdę zabawnych rzeczy dla nas było ujęcie potwora przypominającego wampira, jeśli każdy ma pojęcie, czym to jest, w zależności od filmów, na których się wychowałeś i tego, co uważasz za kanon. Pożyczam trochę od Krzyk filmach, spodobał nam się pomysł wrzucenia wszystkich zasad do jednego wiadra, a następnie umożliwienie bohaterom samej historii wywołania tych rzeczy i przeprowadzenia rozmowy ze sobą i widzami na temat tego, co myślą o tych zasadach, co może zabić wampira, wszystkie różne gałęzie wiedzy o wampirach. I myślę, że dla nas była to po prostu realna szansa na inwencję. Myślę, że tak naprawdę chodziło o to na każdym kroku, aby wziąć to, co możesz pomyśleć lub uznać za znajome, a następnie znaleźć nowy, zabawny sposób na zinterpretowanie tego i wywrócenie tego do góry nogami, tak aby publiczność była zaskoczona i zgadywana.

Warto przeczytać!  Filmy Pulp Hero z lat 90.: ten dziwny czas Styl Art Deco powrócił do Hollywood

W takim razie masz świetną obsadę, która potrafi wygłosić wszystkie te naprawdę zwariowane, zabawne kwestie i ugruntować całe szaleństwo historii o wampirach. Powiem to tylko w kontekście jego związku z Córka DrakuliWiem, że było to podejrzenie u wczesnego Stephena Shieldsa projekt. Myślę, że to na pewno było częścią tego, co było fajne w tym filmie. Myślę, że w naszym przypadku chcieliśmy przyjąć ten pomysł i znaleźć sposób na oderwanie go od zasad być może istniejącej postaci lub istniejącej serii, aby stworzyć coś, co nie miałoby być może tego samego małego rozmiaru piaskownicy co ja myślisz, że możesz natknąć się na franczyzy lub takie postacie. I brawa dla Universalu. Pozwolili nam po prostu szaleć. Powtarzali nam, że te dziwne rzeczy działają, więc równie dobrze możesz po prostu sprawić, że będzie jeszcze dziwniejsze. Kontynuować. I tak zrobiliśmy.

Co prowadzi nas do jednej z nadrzędnych tajemnic Abigail: jej ojca.

Akcja Abigail, krwawy horror

(od lewej) Abigail (Alisha Weir) i Sammy (Kathryn Newton) w Abigail w reżyserii Matta Bettinelli-Olpina i Tylera Gilletta.

Bettinelli-Olpin stara się unikać wszelkich spoilerów, gdy jest naciskana na temat taty Abigail.

„Człowieku, to trudne” – odpowiada Bettinelli-Olpin. „Jest ważną częścią tej historii. Jego obecność jest cieniem, który po prostu przenika wszystko, co się dzieje. Dużo o nim rozmawialiśmy w sensie Keysera Söze. W tym momencie jest raczej pomysłem niż osobą. Powtórzę raz jeszcze, tak jak mówił Tyler, najwspanialszą rzeczą w pracy nad tym filmem i współpracy z Universalem jest to, że chcieli się upewnić, że nie będziemy czuli się ograniczeni niczym, co pojawiło się wcześniej, że może to być całkowicie oryginalny film. pomysł. Musimy naprawdę z tym powalczyć. Samo wykorzystywanie tej postaci przez cały film jako sposób na wywarcie presji na naszych bohaterów i na własną interpretację tej postaci to właśnie cała zabawa w filmie i sposób, który wywołuje napięcie u wszystkich, łącznie z Abigail. Nie chcę za dużo mówić, bo nie chcę nic zdradzać, ale świetnie się przy tym bawiliśmy.

Weir porusza także temat pochodzenia Abigail, drażniąc się z jej historią: „Na początku filmu najwyraźniej zachowuje się jak ta niewinna, słodka dziewczyna i dlatego wygląda tak młodo, ale zdecydowanie nie jest na ten wiek, na jaki wygląda. Ona istnieje już od długiego czasu, żyje już od długiego czasu i robi to od bardzo, bardzo długiego czasu, oszukując ludzi. Teraz stała się w tym ekspertem i profesjonalistką. Jej związek z ojcem jest tajemniczy, a w tym filmie jest wiele zwrotów akcji. Nie chcę nic zdradzać na temat jej ojca, ale na pewno ma jakąś historię związaną z ojcem i przeszłość z ojcem, o której dowiecie się w trakcie filmu. Ale jest szefem mafii w podziemnym świecie i jest tajemniczy.

Abigail w kinach dopiero 19 kwietnia, a bilety są już w sprzedaży.


Źródło