Filmy

Horror „Późna noc z diabłem” krytykowany za wykorzystywanie obrazów AI

  • 25 marca, 2024
  • 4 min read
Horror „Późna noc z diabłem” krytykowany za wykorzystywanie obrazów AI


Nowy horror Późna noc z diabłemktóry zadebiutował w kinach w weekend, spotkał się z krytyką za wykorzystywanie obrazów generowanych przez sztuczną inteligencję.

Późna noc z diabłem – w którym David Dastmalchian występuje w roli gospodarza wieczornego programu telewizyjnego na żywo w 1977 r., który kończy się okropnie źle – zebrał uznanie krytyków jako najlepszy jak dotąd horror roku.

Jednakże, Późna noc z diabłem został poddany analizie po tym, jak zawiedzeni fani filmu zauważyli, że do generowania niektórych obrazów w filmie wykorzystano sztuczną inteligencję.

Obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję, o których mowa, pojawiają się jako reklamy pełnoekranowe w całej fikcyjnej transmisji telewizyjnej filmu na żywo. Wśród nich znajduje się ilustracja przedstawiająca szkielet tańczący pośrodku pola dyni i okazjonalna wiadomość „Zaraz wracamy”.

Warto przeczytać!  Wyjaśnienie zakończenia romansu rodzinnego

Dziennikarz filmowy Matt Bellissimo skrytykował twórców filmu Późna noc z diabłem za korzystanie z tej technologii — twierdząc, że wykorzystanie sztucznej inteligencji do generowania obrazów w produkcji filmowej ostatecznie wyeliminuje potrzebę zatrudniania przez studia fotografów i grafików.

„Najważniejsze jest to, że zawsze zaczyna się od małych zdjęć i wstępów do programów telewizyjnych, aby skrócić rogi i podciąć artystów” – pisze Bellissimo na X (wcześniej znanym jako Twitter).

„Niewinne posunięcia mające na celu niższe płacenie ludziom za pracę”.

Zagrożenie sztuczną inteligencją dla przemysłu filmowego

Po wrzasku wokół włączenia sztuki sztucznej inteligencji do filmu rodzeństwo Colin i Cameron Cairnes – autorzy scenariusza i reżyserii Późna noc z diabłem — odniósł się do krytyki w oświadczeniu dla Różnorodność.

Rodzeństwo Cairnes powiedziało, że eksperymentowało z tą technologią w przypadku trzech nieruchomych obrazów w filmie.

„Wspólnie z naszym niesamowitym zespołem grafików i scenografów, którzy niestrudzenie pracowali, aby nadać temu filmowi estetykę lat 70., jaką zawsze sobie wyobrażaliśmy, eksperymentowaliśmy ze sztuczną inteligencją w przypadku trzech nieruchomych obrazów, które poddaliśmy dalszej edycji i ostatecznie pojawiły się jako bardzo krótkie reklamy pełnoekranowe w filmie. filmu” – opowiadają Różnorodność.

„Czujemy się niesamowicie szczęśliwi, że mamy tak utalentowaną i pełną pasji obsadę, ekipę i zespół producentów, którzy dokładają wszelkich starań, aby pomóc ożywić ten film”.

Warto przeczytać!  Pierwsze reakcje „Wojny domowej” po premierze SXSW

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w filmie i telewizji było głównym punktem spornym między studiami a artystami podczas strajków Gildii Pisarzy Amerykańskich (WGA) i Gildii Aktorów Ekranowych (SGA) w 2023 r.

Nowa umowa WGA, która powstała w wyniku strajków, zawiera sformułowanie, że „materiałów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję nie można wykorzystywać do podważania twórczości autora ani rozdzielonych praw”, natomiast umowa SAG wymagała, aby przy korzystaniu z usług wymagane były wytyczne dotyczące zgody i wynagrodzenia Sztuczna inteligencja odtwarzająca podobizny aktorów.

Wydanie generatora wideo OpenAI Sora również wstrząsnęło filmowcami.

W zeszłym miesiącu potentat filmowy Tyler Perry wstrzymał wartą 800 milionów dolarów rozbudowę swojego studia po tym, jak był zszokowany kinowymi możliwościami modelu Sora do przetwarzania tekstu na wideo OpenAI i zagrożeniem, jakie stwarza to dla miejsc pracy w branży filmowej.




Źródło