Hostelworld bije rekordy w Ameryce Środkowej dzięki nowej sieci społecznościowej
Skift Take
— Mateusz Parsons
Internetowe biuro podróży Hostelworld odnotowuje gwałtowny wzrost popytu na rezerwacje w Ameryce Środkowej, ponieważ zgłasza wzrost liczby rezerwacji napływających za pośrednictwem nowej aplikacji.
Ulubieńcy turystów z plecakiem, tacy jak Kostaryka i Panama, osiągnęli 150 procent wolumenu z 2019 r. w 2022 r., podczas gdy reszta świata pozostaje w tyle. Kostaryka również uruchomiła w lipcu wizę dla cyfrowych nomadów, co mogło pomóc.
Najlepsze rynki tego specjalisty w zakresie hosteli w Europie Zachodniej powróciły z grubsza do wartości sprzed pandemii, przy czym Oceania i Azja odzyskały w grudniu 79 procent poziomów z 2019 r., a rezerwacje długodystansowe wzrosły do 76 procent do końca roku.
Gwałtowny wzrost w Ameryce Środkowej został ujawniony w środę, kiedy firma przedstawiła wstępne wyniki za rok zakończony 31 grudnia 2022 r.
W marcu 2023 r. liczba rezerwacji Hostelworld w Ameryce Środkowej wzrosła do nieco ponad 180 procent w porównaniu ze średnią z 2019 r.
„Po powolnym początku roku napędzanym przez firmę Omicron, popyt na rezerwacje szybko wrócił do poziomu z 2019 r. w Europie (nasza największa destynacja); z wieloma naszymi czołowymi rynkami w Europie Południowej latem przekroczyło poziomy z 2019 roku” – powiedział dyrektor generalny Gary Morrison w środowym oświadczeniu.
Część stłumionego popytu może pochodzić od podróżnych, którzy tęsknili za spokojnymi górskimi krajobrazami i dziewiczymi plażami podczas pandemii, ale także pocztą pantoflową za pośrednictwem nowej aplikacji.
Efekt sieci społecznościowej
Hostelworld dodał szereg nowych funkcji do swojej aplikacji w kwietniu ubiegłego roku, w tym platformę sieciową o nazwie The Solo System. Inne funkcje umożliwiają gościom czatowanie przed wyjazdem i po nim.
W marcu 2023 r. 55 procent rezerwacji zostało dokonanych przez „Członków sieci społecznościowych”. W kwietniu 2022 roku liczba ta wynosiła 13 proc.
Media społecznościowe stają się kluczowym źródłem dla firm turystycznych do promowania swoich marek, a Hostelworld wydaje się, że znalazł właściwą metodę dzięki swoim wewnętrznym narzędziom.
„Kiedy patrzysz na listę, pokazujemy, ile osób będzie w hostelu i jakiej narodowości będą te osoby, a także ile osób będzie ogólnie w miejscu docelowym” — Johnny Quach, dyrektor ds. dyrektor ds. marketingu, powiedział Skift w raporcie Deep Dive „Pokolenie Z wpływa na hotele, aby przemyśleć strategie”. „Ale naprawdę potężna rzecz dzieje się podczas dokonywania rezerwacji. Około dwóch tygodni przed wyjazdem umieściliśmy cię na czacie ze wszystkimi, którzy będą tam w tym samym czasie w mieście i wszystkimi, którzy będą w twoim hostelu w czasie, gdy tam będziesz”.
We wstępnych wynikach Hostelworld określa się jako „przełomowe internetowe biuro podróży działające w oparciu o sieć społecznościową, skupiające się na kategorii hosteli, z jasną misją pomagania podróżnym w znajdowaniu osób, z którymi można spędzać czas”.
Oprócz zwiększenia liczby rezerwacji sprzedaż bezpośrednio za pośrednictwem aplikacji pomoże obniżyć koszty marketingu i pozyskiwania klientów. Marketing bezpośredni jako procent przychodów netto wyniósł 59 procent w 2022 roku, w porównaniu do 76 procent w 2021 roku. Oczekuje się, że liczba ta spadnie do 50-55 procent w 2023 roku.
Całoroczne rezerwacje netto wyniosły 4,8 miliona w ciągu 12 miesięcy, co oznacza wzrost o 228 procent rok do roku.
Podczas gdy przychody netto w ciągu 12 miesięcy wzrosły o ponad 300 procent do 75,6 miliona USD, a agencja osiągnęła zysk w wysokości 1,4 miliona USD na skorygowanych zyskach przed odsetkami, podatkami, amortyzacją i amortyzacją (lub EBITDA), osiągnęła strata operacyjna 14,6 mln USD (w porównaniu do 35,7 mln USD w 2021 r.)
Obecnie trwa proces refinansowania kredytu terminowego o wartości 32,3 mln USD, który ma zakończyć się w 2023 r., co według Hostelworld spowoduje obniżenie kosztów finansowych.
Zdjęcie: liczba rezerwacji w Kostaryce wzrosła w 2022 r.