Marketing

Hostess Brands odnotowuje wysoką sprzedaż i wzrost zysków w 2022 roku

  • 28 lutego, 2023
  • 7 min read
Hostess Brands odnotowuje wysoką sprzedaż i wzrost zysków w 2022 roku


LENEXA, Kansas — Hostess Brands, Inc., w lutym przedstawiła swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał i rok zakończony 31 grudnia 2022 r.

„Hostess Brands w 2022 roku odnotowała kolejny rok dobrych wyników górnych i dolnych, podkreślając naszą atrakcyjną ofertę przekąsek i odporność naszego uprzywilejowanego modelu biznesowego. Jestem bardzo dumny ze skupienia, zwinności i zaangażowania zespołu Hostess Brands, który kontynuuje doskonałą realizację naszych kluczowych strategicznych inicjatyw rozwojowych w dynamicznym środowisku” — skomentował Andy Callahan, prezes i dyrektor generalny firmy.

Dodał: „Nasze osiągnięcia w zakresie najwyższych przychodów netto i wzrostu zysków w ciągu ostatnich trzech lat, doskonałość operacyjna i ciągłe inwestycje w nasze możliwości marketingowe i innowacyjne dają nam pewność, że utrzymamy rentowną dynamikę wzrostu i zapewnimy wzrost wyprzedzający nasze długoterminowe długoterminowe cele na 2023 r., zgodnie z naszymi wstępnymi wytycznymi”.

Najważniejsze wyniki finansowe czwartego kwartału 2022 r. w porównaniu z okresem poprzedniego roku:

  • Przychody netto w wysokości 339,5 mln USD wzrosły o 14,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, ponieważ 20,5% udział ceny/miksu z nawiązką zrekompensował niższe wolumeny w kwartale.
  • Zysk brutto wzrósł o 10,4% do 121,9 mln USD, czyli 35,9% przychodów netto, podczas gdy po skorygowaniu zysk brutto wzrósł o 11,3% do 123,1 mln USD, czyli 36,3% przychodów netto. Marża brutto w czwartym kwartale spadła o 124 punkty bazowe, czyli o 95 punktów bazowych po skorygowaniu, w stosunku do poprzedniego kwartału, głównie z powodu inflacji na poziomie 20,2%.
  • Zysk netto wyniósł 32,9 mln USD, czyli 0,24 USD na rozwodnioną akcję w porównaniu do 36,5 mln USD, czyli 0,25 USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Skorygowany dochód netto pozostał na względnie stałym poziomie 33,9 mln USD, co skutkowało skorygowanym zyskiem na akcję w wysokości 0,25 USD w obu okresach.
  • Skorygowana EBITDA wzrosła o 2,6% do 75,1 mln USD, ponieważ wyższy zysk brutto został częściowo skompensowany planowanym wzrostem kosztów operacyjnych, w szczególności kosztów reklamy i marketingu. Skorygowana marża EBITDA w wysokości 22,1% spadła o 249 punktów bazowych z 24,6% w okresie poprzedniego roku.
Warto przeczytać!  Przewiduje się powolne tempo wzrostu rynku betoniarni gotowych

Najważniejsze dane finansowe za cały rok 2022 w porównaniu z okresem poprzedniego roku:

  • Przychody netto w wysokości 1 358,2 mln USD wzrosły o 18,9% w porównaniu z ubiegłym rokiem dzięki dodatniemu wzrostowi wolumenu o 2,6% i 16,3% udziałowi ceny/miksu.
  • Zysk brutto wzrósł o 13,6% w stosunku do poprzedniego okresu do 465,7 mln USD, czyli 34,3% przychodów netto, podczas gdy zysk brutto wzrósł o 13,9% do 467,7 mln USD, czyli 34,4% przychodów netto. Roczna marża brutto spadła o 161 punktów bazowych, 152 punkty bazowe po skorygowaniu.
  • Zysk netto w wysokości 164,2 mln USD, czyli 1,19 USD na rozwodnioną akcję, wzrósł z 119,3 mln USD, czyli 0,86 USD na rozwodnioną akcję w tym samym okresie ubiegłego roku. Skorygowany dochód netto i skorygowany EPS, które nie obejmują wpływów z ubezpieczenia Voortman, wzrosły dwucyfrowo do odpowiednio 134,6 mln USD i 0,98 USD.
  • Skorygowana EBITDA wzrosła o 9,4% do 294,1 mln USD. Skorygowana marża EBITDA w wysokości 21,7% spadła z 23,5% w okresie poprzedniego roku z powodu niższych marż brutto i wyższych kosztów operacyjnych.
  • Środki pieniężne i ich ekwiwalenty oraz inwestycje krótkoterminowe wyniosły 116,5 mln USD na dzień 31 grudnia 2022 r. Wskaźnik dźwigni netto poprawił się z 3,1x do 2,9x.
  • Nakłady inwestycyjne wzrosły do ​​130,5 mln USD z 65,4 mln USD w okresie poprzedniego roku w wyniku trwających inwestycji, w tym dodania nowej piekarni w Arkadelfii, w celu wsparcia wzrostu.

Inne najważniejsze informacje:

  • Punkty sprzedaży Sweet Baked Goods firmy Hostess Brands („POS”) wzrosły o 9,2% i 16,4% odpowiednio w kwartale i roku. Jego udział w kategorii Słodkie wypieki spadł o 150 punktów bazowych do 20,1% w ciągu kwartału i pozostał względnie stabilny na poziomie 21,2% w całym roku.
  • POS marki Voortman® odnotował wzrost o 28,2% w kwartale, prawie 1,5 razy szybciej niż w całej kategorii ciasteczek io 27,7% w całym roku, częściowo napędzany przez trwającą dynamikę w szybciej rozwijającym się podsegmencie produktów bezcukrowych.
  • Odkupił akcje o wartości 130,1 mln USD w 2022 r.
  • Przedpłata pożyczki terminowej w wysokości 100,0 mln USD.
Warto przeczytać!  Coca-Cola pokonuje oczekiwania dzięki wyższym cenom, innowacjom, które przemawiają do pokolenia Z

Wytyczne finansowe na 2023 r

Wytyczne Spółki na cały rok 2023 przedstawiają się następująco:

  • Skorygowany wzrost przychodów netto z 4% do 6%
  • Skorygowana EBITDA od 315 mln USD do 325 mln USD, wzrost o 7% do 10% w stosunku do 2022 r.
  • Skorygowany EPS z 1,08 USD do 1,13 USD, wzrost o 10% do 15% od 2022 r.
  • Średnia ważona rozwodnione akcje pozostające w obrocie wynoszą około ~ 135 milionów
  • Nakłady inwestycyjne od około 150 do 170 milionów USD
  • Stawka podatku dochodowego około ~27%

Czwarty kwartał 2022 r. w porównaniu do czwartego kwartału 2021 r

Przychody netto wyniosły 339,5 mln USD, co oznacza wzrost o 42,3 mln USD, czyli 14,2%, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Udział wcześniej podjętych działań cenowych i korzystnej mieszanki zapewnił 20,5% wzrostu, skompensowany przez 6,3% spadek wolumenu. Przychody netto ze słodkich wypieków wzrosły o 36,8 mln USD, czyli o 13,8%, podczas gdy przychody netto z ciastek wzrosły o 5,5 mln USD, czyli o 18,0%.

Zysk brutto wzrósł o 10,4% i wyniósł 35,9% przychodów netto za kwartał zakończony 31 grudnia 2022 r., co oznacza spadek o 124 punkty bazowe w stosunku do marży brutto na poziomie 37,1% w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadek marży brutto był głównie spowodowany inflacją, częściowo skompensowaną korzystnymi cenami/miksami, w tym inicjatywami zarządzania wzrostem przychodów.

Warto przeczytać!  Co wyborcy hrabstwa Lane cenią w radach szkolnych?

Dochód operacyjny wyniósł 56,6 mln USD. Skorygowany dochód operacyjny w wysokości 57,8 mln USD wzrósł o 1,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, ponieważ wyższy zysk brutto został częściowo skompensowany wyższymi wydatkami na reklamę i marketing, a także wyższymi inwestycjami w naszą siłę roboczą.

Skorygowana EBITDA w wysokości 75,1 mln USD, czyli 22,1% przychodów netto, wzrosła o 2,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Poprawa skorygowanej EBITDA była spowodowana wyższym zyskiem brutto, częściowo skompensowanym planowanym wzrostem kosztów operacyjnych, w szczególności wydatków na reklamę i marketing, a także wyższymi inwestycjami w naszą siłę roboczą.

Efektywna stopa podatkowa Spółki wyniosła 27,3% w porównaniu do 19,6% rok wcześniej. Na efektywne stawki podatkowe miały wpływ niepodlegające opodatkowaniu zmiany wartości godziwej zobowiązań z tytułu warrantów w poprzednim roku, a także korzyść podatkowa związana z przeszacowaniem naszych zobowiązań z tytułu odroczonego podatku dochodowego w związku ze zmianą szacunkowej stawki podatku państwowego. Efektywne stawki podatkowe, z wyłączeniem pozycji odrębnych, wyniosły odpowiednio 27,3% i 27,7% w roku bieżącym iw okresie roku poprzedniego.

Dochód netto wyniósł 32,9 mln USD. Skorygowany dochód netto w wysokości 33,9 mln USD pozostał względnie stały w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Rozwodniony EPS wyniósł 0,24 USD w porównaniu do 0,25 USD w poprzednim okresie. Skorygowany EPS wyniósł 0,25 USD w obu okresach.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej za dwanaście miesięcy zakończonych 31 grudnia 2022 r. wyniosły 248,8 mln USD w porównaniu do 203,0 mln USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Operacyjne przepływy pieniężne skorzystały z poprawy rentowności w bieżącym roku, w tym wpływów z ubezpieczenia w wysokości 33,0 mln USD, częściowo skompensowanych wzrostem płatności podatkowych i wzrostem kapitału obrotowego.


Źródło