Podróże

Hotel butikowy należący do Portugalii, marka AlmaLusa, ma na celu zwabienie podróżnych z dużych sieci

  • 20 stycznia, 2023
  • 5 min read
Hotel butikowy należący do Portugalii, marka AlmaLusa, ma na celu zwabienie podróżnych z dużych sieci


Gdy zagraniczni podróżnicy odwiedzają Portugalię, niektórzy mogą szukać dużej sieci, w której można znaleźć, na przykład Phoenix. Ale AlmaLusa, marka hoteli butikowych założona w 2016 roku, stawia na podróżnych szukających czegoś bardziej autentycznego.

„Dla marki celem jest zaprezentowanie kultury portugalskiej” – powiedziała Sofia Brandao, dyrektor sprzedaży i marketingu AlmaLusa. Znajduje to odzwierciedlenie we wszystkim, od sztuki na ścianach po przedmioty sprzedawane w ich butiku. Nawet woda dostarczana do pokoi jest filtrowana i butelkowana przez lokalnego dostawcę.

Na razie formuła wydaje się działać. Marka luksusowych hoteli butikowych ma 92-procentowy wskaźnik rezerwacji w swoim pierwszym hotelu, AlmaLusa Baixa/Chiado w sercu Lizbony (znajdującym się w dawnym arsenale), powiedział Brandao.

Pod koniec ubiegłego roku uruchomiła swój najnowszy hotel w Comporta. Teraz pracuje nad kolejnym otwarciem hotelu w Lizbonie tego lata. AlmaLusa Sé z 25 pokojami będzie kilka przecznic od nieruchomości AlmaLusa Baixa/Chiado.

„Chodzi o złożenie czegoś, co mogłoby dostarczyć historię” — powiedział Brandao.

Hamptons Europy

Nieco ponad godzinę na południe od Lizbony znajduje się mała rybacko-rolnicza wioska Comporta, położona na długim odcinku piaszczystej plaży, często nazywanej jedną z najpiękniejszych w Portugalii. Ma dobre lokalne restauracje, plaże z białym piaskiem i okoliczne paszteciki ryżowe.

To jedno z tych miejsc, które wszyscy miejscowi znają, ale pojawia się dopiero teraz na mapach podróżników — niektóre publikacje nazywają je „Hamptons of Europe” ze względu na podobną ekskluzywność wybrzeża.

Warto przeczytać!  Dlaczego Europa potrzebuje strategii rozproszenia podróży, aby poradzić sobie z nadmierną turystyką – POLITICO

Otwarty w listopadzie AlmaLusa Comporta jest jedynym hotelem w samym mieście. Podczas gdy inne hotele twierdzą, że są w Comporta, tak naprawdę są w pobliskich miastach lub na obrzeżach, podczas gdy AlmaLusa znajduje się w centrum, z 15-minutowym spacerem do plaży. Wiele innych opcji zakwaterowania to wynajem willi.

„Comporta to wioska, której historia sięga dwóch stuleci, dlatego chcieliśmy stworzyć miejsce harmonizujące ze społecznością i naturą” — powiedział Brandao. „Budynek musiał szanować ludzi, którzy byli tam przed nami”.

AlmaLusa, podobnie jak wiele hoteli butikowych w tej chwili, szczyci się swoimi wysiłkami na rzecz zrównoważonego rozwoju — skupiając się na wszystkich typowych punktach związanych z mniejszym zużyciem energii i unikaniem plastiku, jeśli to możliwe. Jednak marka twierdzi, że idzie o krok dalej niż tylko oszczędzanie wody.

„Zrównoważony rozwój to dla nas także troska o społeczność” — powiedział Brandao. „Dajemy pierwszeństwo partnerom, którzy są lokalni”.

To wsparcie społeczności znajduje odzwierciedlenie w takich rzeczach, jak szkolenie i zatrudnianie miejscowych, promowanie doświadczeń prowadzonych przez lokalnych przewodników oraz zachęcanie gości do spróbowania lokalnych lokali gastronomicznych, a nie tylko do pozostania w obiekcie.

Warto przeczytać!  100 lat podróży, historii i kultury

Zachęcanie gości do opuszczenia obiektu działa z punktu widzenia wspierania społeczności. Mimo to może okazać się odważnym posunięciem finansowym, ponieważ w okolicy pojawia się więcej projektów nieruchomości, które prawdopodobnie nie będą miały tej samej misji.

Basen w AlmaLusa Comporta w Portugalii. źródło: AlmaLusa.

Zmiana turystyczna

To logiczne, że podkreślanie kultury portugalskiej byłoby jednym z głównych atutów AlmaLusa. Już sama nazwa jest wskazówką. Alma oznacza po portugalsku „dusza”, a Lusa to skrót od Lusitańczyków, którzy, jak wskazuje Brandao, byli jednymi z pierwszych mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego.

„Za każdym razem, gdy chcemy odnieść się do naszej kultury, używamy słowa „Lusa” i to odróżnia nas od Hiszpanów” — powiedział Brandao, ponieważ Lusitańczycy mieszkali bardziej na terenach dzisiejszej Portugalii.

W 2012 roku założyciel i dyrektor generalny AlmaLusa, Miguel Simões De Almeida, dostrzegł w Portugalii brak małych butikowych hoteli, które oferowałyby wyjątkową obsługę, dzięki której gość czułby się jak członek, wyjaśnił Brandao.

Przed uruchomieniem AlmaLusa Simões De Almeida otworzył Aquapura, luksusowy hotel i spa w dolinie rzeki Duero, który Six Senses nabył w 2013 roku.

„Zaobserwowaliśmy dużą zmianę wśród podróżujących do Portugalii, którzy chcą czegoś pomiędzy dużymi sieciami a mniejszymi opcjami z brakiem obsługi” – powiedział Brandao. Kładąc nacisk na pełne charakteru hotele butikowe i dążąc do zaktualizowanej, kompleksowej obsługi, AlmaLusa chce być marką hotelową, która wypełnia tę lukę.

Warto przeczytać!  Najpiękniejsze miejsca do odwiedzenia w Azerbejdżanie: malownicze atrakcje turystyczne 2024

„Opisujemy AlmaLusa jako dostarczającą nowoczesny, inteligentny luksus” – powiedział Brandao. Dla nich oznacza to darmową wodę, darmowe Wi-Fi i bezpłatne korzystanie z telefonów komórkowych w pokoju do wykonywania lokalnych i międzynarodowych połączeń (cóż, w każdym razie darmowe 30 minut połączeń międzynarodowych dziennie).

Podczas gdy obsługa jest priorytetem – w końcu jest uważana za markę luksusową – pracownicy firmy starają się unikać wrażenia, że ​​są duszni, czy to w Comporta, czy w Lizbonie. Nie spodziewaj się, że zobaczysz boyów hotelowych w garniturach.

„Nasi goście noszą dżinsy i nie chcą wchodzić do miejsca, które wydaje się tak oficjalne” — powiedział Brandao.

Ponadto AlmaLusa opiera się na innym trendzie turystycznym, który Brandao zauważył w Portugalii — coraz więcej podróżnych samodzielnie podróżuje po kraju.

„Dwadzieścia lat temu nie do pomyślenia było dla podróżnych odwiedzanie takiego miejsca jak Porto czy Lizbona, a następnie podróżowanie do innego” – powiedział Brandao.

Jeśli podróżni będą nadal odkrywać więcej miejsc „poza utartymi szlakami” podczas podróży, Portugalia ma o wiele większy potencjał wzrostu. AlmaLusa nawiązała współpracę z Comporta i pozostaje pytanie, czy uda im się utrzymać tempo i otworzyć więcej obiektów w całym kraju, które podróżni chętnie odwiedzają.


Źródło