Rozrywka

Hotel Disneya „Gwiezdne wojny”, Galactic Starcruiser, do zamknięcia

  • 20 maja, 2023
  • 4 min read
Hotel Disneya „Gwiezdne wojny”, Galactic Starcruiser, do zamknięcia


Po wydaniu setek milionów dolarów na budowę wciągającego hotelu o tematyce „Gwiezdnych Wojen” w Walt Disney World, Disney powiedział w czwartek, że w związku z szeroko zakrojonymi cięciami kosztów korporacyjnych, zamknie słabą atrakcję we wrześniu, zaledwie około 18 miesięcy po otwarte.

Atrakcja, zwana Galactic Starcruiser, była reklamowana jako część luksusowego hotelu, częściowo przejażdżka po parku rozrywki, a częściowo gra fabularna.

Goście są witani na pokładzie 275-letniego statku kosmicznego i odbywają niebiańską podróż, podczas której mogą zostać poproszeni o dostarczenie tajnej wiadomości, udanie się do maszynowni, aby pomóc w naprawie zaworu paliwowego lub udział w szkoleniu z miecza świetlnego.

Disney powiedział, że „ostatnia podróż” hotelu odbędzie się w dniach 28-30 września. Goście, którzy zarezerwowali już hotel po wrześniu, zostaną skontaktowani w celu omówienia możliwości modyfikacji ich planów, podała firma, a nowe rezerwacje były wstrzymywane, aby nadać priorytet tym goście.

Ogłoszenie pojawiło się, gdy Disney wyciągnął wtyczkę z planów budowy kompleksu biurowego o wartości 1 miliarda dolarów w Orlando, na decyzję, o której mówi się, że miał wpływ spór firmy z gubernatorem Ronem DeSantisem z Florydy. Niedługo potem Robert A. Iger, po powrocie jako dyrektor generalny firmy, ujawnił restrukturyzację firmy mającą na celu obniżenie kosztów o 5,5 miliarda dolarów.

Oczekiwania wobec hotelu były wysokie po jego otwarciu w marcu 2022 r. Dwa miesiące później Bob Chapek, ówczesny dyrektor generalny Disneya, opisał popyt na pobyty jako duży i powiedział, że firma oczekuje „100-procentowego wykorzystania” do końca trzeciego kwartału .

„Reakcja na narrację nowej generacji, taką jak Star Wars: Galactic Starcruiser, była fenomenalna” – powiedział wówczas.

Część fanów nie była zszokowana planami zamknięcia Galactic Starcruiser, w tym Dylan Dickson, który prowadzi kanał YouTube Theme Park Obsession.

W filmie będącym odpowiedzią na zamknięcie hotelu nazwał krótką metę hotelu „rozczarowującą” i „wstydliwą” i zasugerował, że firma próbowała subtelnie ukryć tę wiadomość.

Ale historia miała miejsce na Twitterze, gdzie jeden użytkownik lamentował że nigdy nie miał okazji spróbować niebieskich krewetek oferowanych w hotelu. Inny, nabijający się z futurystycznego betonowego budynku z kilkoma oknami, żartował że hotel zostanie przekształcony w więzienie.

Warto przeczytać!  Pete Davidson i Chase Sui Wonders cieszą się błogą przerwą w bikini na Hawajach... przed wypadkiem samochodowym

Pan Dickson powiedział, że jego zdaniem wygórowana cena doprowadziła hotel do „upadku” i argumentował, że fani Disneya powinni zamiast tego odwiedzić park za granicą za tę samą cenę. On sam nigdy nie zatrzymał się w hotelu, pisząc w e-mailu, że „cena nie uzasadnia tego doświadczenia”.

Myślał, że kolejnym „wielkim problemem” związanym z Galactic Starcruiser było to, że oferował tylko jeden scenariusz: goście są rekrutowani do pomocy złego Najwyższego Porządku lub odważnego Ruchu Oporu. Powiedział, że ogranicza to jakąkolwiek motywację do powrotu.

„To po prostu dziwne, że Disney nie chce znaleźć sposobu na zdyskontowanie tego doświadczenia, aby uczynić je bardziej dostępnym dla przeciętnej rodziny” — powiedział Dickson.

W swoim filmie na YouTube powiedział: „Wszystkie te zmarnowane pieniądze, pieniądze firmy, czas, krew, pot i łzy, które się w to poszły. Dla mnie to obraźliwe dla Imagineers. To policzek w twarz”.

„Imagineers” to zespół Disneya, który opracowuje atrakcje w parkach rozrywki. Firma planowała przenieść znaczną część tego działu do obecnie odwołanego kampusu w Orlando.

Warto przeczytać!  Torby z prezentami Oscara zawierają przekąski i kupony o wartości 126 000 USD

W oświadczeniu z tego tygodnia Disney powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni ze wszystkich członków obsady i Imagineers, którzy ożywili Star Wars: Galactic Starcruiser i nie możemy się doczekać, aby zapewnić gościom doskonałe wrażenia podczas pozostałych podróży w nadchodzących miesiącach. ”

Josh D’Amaro, dyrektor ds. parku rozrywki i produktów konsumenckich Disneya, poinformował pracowników w czwartkowym e-mailu, że na budowę Disney World przeznaczono 17 miliardów dolarów w ciągu następnej dekady, co, jak szacuje, stworzy 13 000 miejsc pracy.

„Pozostaję optymistą co do kierunku naszej działalności w Walt Disney World” – napisał.




Źródło