Biznes

HUL może przejąć swój niezbyt waniliowy biznes lodów

  • 5 kwietnia, 2024
  • 4 min read
HUL może przejąć swój niezbyt waniliowy biznes lodów


Hindustan Unilever Ltd (HUL) bada możliwość przekształcenia swojej działalności związanej z lodami w oddzielną jednostkę w ramach ewentualnych przygotowań do ewentualnej sprzedaży, twierdzą osoby posiadające wiedzę w tej sprawie.

Nastąpiło to w następstwie decyzji macierzystego Unilever o wydzieleniu jednostki produkującej lody, aby skoncentrować się na segmentach o podobnym modelu operacyjnym i łańcuchu dostaw.

Branża lodowa wymaga odrębnego podejścia do produkcji i dystrybucji.

W przypadku największej indyjskiej firmy produkującej towary konsumpcyjne kategoria lodów stanowi 2000 crore funtów, czyli około 3% jej całkowitej sprzedaży, a w jej koszyku znajdują się takie marki jak Magnum i Kwality Wall’s. W przeciwieństwie do kategorii artykułów gospodarstwa domowego i higieny osobistej, w których HUL jest dominującym liderem, na indyjskim rynku lodów firma dorównuje Amulowi.

HUL konkuruje także z wieloma lokalnymi i globalnymi markami w swoim segmencie, takimi jak Mother Dairy, Vadilal, CreamBell, Naturals, Havmor i Baskin Robbins.

Zrzut ekranu 2024-04-05 005541

„Ponieważ lody są skalowalne zarówno w segmencie masowym, jak i premium, jest to atrakcyjny biznes w Indiach” – powiedział jeden z cytowanych powyżej dyrektorów. „Jeśli HUL otrzyma premię wielokrotną, rozważy potencjalną wyprzedaż. W przeciwnym razie wewnętrzna koncepcja zakłada szybkie zwiększenie skali działalności jako odrębnego podmiotu przez 12–15 miesięcy, zanim podejmie decyzję o kolejnym ruchu”. największa na świecie wytwórnia lodów z takimi markami jak Ben & Jerry i Magnum. Biznes wart 7,9 miliarda euro generuje 16% jego światowych przychodów. Jest także liderem rynku w kilku krajach.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Dyrektorzy branży stwierdzili, że jest mało prawdopodobne, aby istniejący gracz w Indiach kupił dział lodów HUL, a jakakolwiek sprzedaż może nastąpić na rzecz międzynarodowego koncernu lub firm private equity. Ponadto strategia będzie całkowicie zdeterminowana przez to, co Unilever zdecyduje się zrobić ze swoim biznesem lodowym – stwierdzili.

W następstwie decyzji Unilever indyjski oddział stwierdził, że rozważa dalsze działania.

„Jeśli chodzi o indyjski biznes lodowy, oceniamy różne opcje w świetle tego ogłoszenia” – powiedział rzecznik HUL. „W nadchodzących miesiącach omówimy tę kwestię z zarządem HUL i zarządem Unilever. Po sfinalizowaniu podejścia przekażemy dalsze informacje”.

Branża lodowa różni się od innych produktów tym, że obejmuje łańcuch chłodniczy, model operacyjny polegający na wejściu na rynek, sezonowość i własny rytm innowacji.

HUL zbudował biznes poprzez przejęcia – Kwanity w 1994 r. i Adityaa Milk w 2018 r.

W Indiach HUL połączył markę Kwality z marką swojej globalnej marki Wall’s, która została wprowadzona na rynek w 1922 roku i sprzedawana w ponad 50 krajach pod wieloma różnymi nazwami lokalnymi. Marka sprzedawana jest pod nazwą Algida we Włoszech i Turcji, Langnese w Niemczech, Kibon w Brazylii, Streets w Australii i Ola w Holandii. W rezultacie wszystkie te znaki towarowe, w tym Kwality Wall’s, są własnością firmy Unilever.

Warto przeczytać!  Dolar amerykański rośnie po danych o CPI w USA; USD/JPY etapy byczego wybicia. Co teraz?

„Jeśli pojawi się oferta wykupu działu lodziarskiego HUL, z pewnością się jej przyjrzymy. Kategoria ta jest atrakcyjna w Indiach i ma znaczną przewagę. Ale wyceny muszą być rozsądne” – powiedział dyrektor wyższego szczebla w firmie duża firma zajmująca się pakowaną żywnością.

W październiku ubiegłego roku Unilever ogłosił, że skoncentruje się na 30 kluczowych markach, które odpowiadają za 70% sprzedaży i chcą poprawić marże brutto.

Raport firmy konsultingowej Wazir Advisors zajmującej się sprzedażą detaliczną szacuje, że do roku budżetowego 25 indyjski rynek lodów przekroczy 5 miliardów dolarów, w porównaniu z obecnymi 3,4 miliardami dolarów.


Źródło