Humane AI Pin: bardzo popularny gadżet, który wywołał złe recenzje
![Humane AI Pin: bardzo popularny gadżet, który wywołał złe recenzje](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/9bd42d30-fbff-11ee-8369-47dc4454b972-770x470.jpg)
Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego
- Autor, Zosia Kleinman
- Rola, Redaktor technologii
Nowe urządzenie do noszenia napędzane sztuczną inteligencją, zaprojektowane przez dwóch byłych dyrektorów Apple, spotkało się z pogardą recenzentów.
AI Pin to mała kwadratowa broszka, która może odpowiadać na pytania, robić zdjęcia i nagrywać filmy oraz wysyłać wiadomości.
Jej twórca, Humane, zasugerował, że mógłby „na nowo wyobrazić sobie relację człowiek-technologia”.
Recenzenci nie zgadzają się z tym: „to urządzenie jest złe prawie we wszystkim, co robi, w zasadzie przez cały czas” – napisał Marques Brownlee.
Jeden z najbardziej znanych na świecie recenzentów technologii, mający 18,5 miliona obserwujących na YouTube, w swojej 25-minutowej ocenie określił to jako dobry pomysł w teorii – ale w praktyce najgorszy produkt, jaki do tej pory recenzował.
Poprosiłem o możliwość samodzielnego zapoznania się z pinem AI, ale powiedziano mi, że jest on obecnie niedostępny w Wielkiej Brytanii.
Początkowo dostępny tylko w USA, kosztuje 700 dolarów plus 24,99 dolarów miesięcznej subskrypcji. Humane zebrało prawie 250 milionów dolarów na jego rozwój.
Nie ma ekranu, ale może wyświetlać obrazy na dłoni użytkownika i zapewnia podstawową kontrolę gestów.
Ma numer telefonu, ale nie można go zsynchronizować z istniejącym smartfonem i nie ma żadnych aplikacji na zamówienie.
Ci, którzy mieli to urządzenie w rękach, wyrażali się o nim wywołując krzywienie krytycznie.
David Pierce, piszący na stronie technicznej The Verge, powiedział: „Po wielu dniach testów jedyną rzeczą, w której naprawdę mogę polegać na AI Pin, jest pokazywanie mi godziny”.
Kilku recenzentów wspomniało o pozornie słabej żywotności baterii, wymagającej wielokrotnego ładowania w ciągu dnia.
Joanna Stern z „Wall Street Journal” znalazła się wśród osób, które stwierdziły, że podczas noszenia szpilki czuła, jak się nagrzewa.
Humane nie odpowiedziało na prośbę BBC o komentarz, ale Sam Sheffer, szef nowych mediów w Humane, przyznał na X (dawniej Twitterze), że oprogramowanie „nie było tam, gdzie powinno być”.
„Informacja zwrotna jest darem. zastanawiamy się, słuchamy, uczymy się i kontynuujemy budowanie” – on napisał w odpowiedzi na recenzję pana Brownlee.
Pin jest tak uważnie obserwowany, czy może dostarczyć odpowiedzi na dwa najbardziej palące pytania w technologii: czy jakiekolwiek urządzenie może naprawdę rzucić wyzwanie smartfonowi i czy rewolucja sztucznej inteligencji stworzy nową generację sprzętu?
Francisco Jeronimo, analityk w firmie badawczej IDC, powiedział BBC, że Pin to „bardzo interesujące urządzenie”, ale „nie ma sensu” z punktu widzenia użytkownika końcowego.
Stwierdził, że obawia się, że podobnie może być w przypadku podobnie modnych gadżetów AI, takich jak asystent Rabbit R1.
Powiedział, że choć urządzenia te sugerowały, jakie inteligentne produkty mogą nam zaoferować w przyszłości, jeszcze tego nie dostarczono.
Humane, które zwolniło pracowników na początku roku, twierdzi, że latem zostaną wprowadzone dalsze aktualizacje urządzenia.
Piszę na X, współzałożyciel Humane – przyznała Bethany Bongiorno że czeka ją mnóstwo ciężkiej pracy, ale stanowczo stwierdziła, że jej firma nie zrazi się nieprzychylną prasą.
„Jeśli jesteś budowniczym – nie przestawaj, nie poddawaj się – idź dalej” – napisała.