Biznes

Hybrydy stają przed trudnym zadaniem dotarcia do klientów w Uttar Pradesh; Tylko pojazdy z certyfikatem FAME II skorzystają z państwowego programu

  • 14 lipca, 2024
  • 4 min read
Hybrydy stają przed trudnym zadaniem dotarcia do klientów w Uttar Pradesh; Tylko pojazdy z certyfikatem FAME II skorzystają z państwowego programu


NEW DELHI: Producenci samochodów sprzedający pojazdy hybrydowe w Uttar Pradesh mogą nie być w stanie natychmiast skorzystać ze świadczeń w ramach programu promocyjnego ogłoszonego 5 lipca. Państwowy urząd transportu poinformował producentów w piśmie z 9 lipca, że ​​świadczenia w ramach programu państwowego będą dotyczyć pojazdów certyfikowanych w ramach flagowego programu rządowego o nazwie Faster Adoption and Manufacturing of Electric Vehicles (FAME II).

ET widziało list. Starsi dyrektorzy branży powiedzieli, że stan rozważa powiązanie zachęt dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych (EV) z wytycznymi określonymi w FAME II. Niektórzy producenci samochodów zgłosili sprzeciw wobec zachęt dla pojazdów hybrydowych ogłoszonych przez Uttar Pradesh, ponieważ uważają, że wszelkie polityki stanowe, które nie są zgodne z polityką Centrum, będą doraźne i spowodują zamieszanie.

„Prawdopodobnie państwowy urząd transportu nie przyzna całkowitego zwolnienia i rozważa określenie pułapu cenowego, który zachęci tylko niektóre kategorie mocnych hybryd” – powiedziała ET osoba zaznajomiona z dyskusjami. „Kryteria kwalifikowalności dla tych pojazdów i wytyczne dotyczące wdrożenia prawdopodobnie będą powiązane z FAME II”.

Ostateczne wytyczne zostaną wkrótce opublikowane
Program FAME II rozszerzył zachęty na 55 000 samochodów elektrycznych i hybrydowych o cenie do 15 lakh rupii i wykorzystywanych wyłącznie w celach komercyjnych, takich jak usługi taksówkarskie.

Warto przeczytać!  Tona węgla kosztuje już tylko 500 złotych PLN! Kurs gazu ostro w dół. Sprawdzamy ceny paliw, gazu, węgla i pelletu w piątek (01.09.2023)

Departament Przemysłu Uttar Pradesh ogłosił 5 lipca, że ​​zniesie opłaty rejestracyjne za pojazdy hybrydowe i hybrydowe typu plug-in, ze skutkiem od 1 lipca. Obecnie pojazdy elektryczne (EV) w Indiach są opodatkowane stawką 5%, podczas gdy hybrydy są opodatkowane stawką aż 43%, niewiele poniżej 48% podatku nałożonego na samochody napędzane benzyną. Toyota, Maruti Suzuki i Honda sprzedają hybrydy w Indiach, gdzie obecnie nie ma żadnych hybryd typu plug-in. Nawiasem mówiąc, najtańsza hybryda, Toyota Urban Cruiser Hyryder, kosztuje 16,66 lakh rupii (exshowroom).

List z 9 lipca również zaprosił producentów samochodów do dyskusji na temat polityki. 11 lipca odbyła się pierwsza runda konsultacji z interesariuszami branży, a producenci samochodów zostali poproszeni o przedstawienie pisemnych rekomendacji. Ostateczne wytyczne określające pułapy cenowe i kategorie wdrażania polityki państwa w zakresie zachęcania do pojazdów elektrycznych i hybrydowych prawdopodobnie zostaną wkrótce ogłoszone, powiedzieli ludzie znający sprawę.

11

Producenci samochodów wyłącznie elektrycznych sprzeciwiają się zachętom do produkcji pojazdów hybrydowych.

„Producenci pojazdów elektrycznych dokonują ogromnych inwestycji w technologię” — powiedział dyrektor wykonawczy producenta pojazdów elektrycznych. „Obawiają się, że wszelkie zachęty dla hybryd spowolnią przejście na całkowicie elektryczne, zwłaszcza w czasach, gdy sprzedaż samochodów elektrycznych jest pod presją z powodu wysokich kosztów i braku infrastruktury ładowania”.

Warto przeczytać!  Odważna decyzja. Węgry idą za ciosem

PODEJŚCIE WIELOTECHNICZNE
Podczas gdy producenci pojazdów elektrycznych, tacy jak Tata Motors i Mahindra & Mahindra, opowiadają się za przeznaczeniem środków na przejście na pojazdy bezemisyjne, producenci pojazdów hybrydowych, tacy jak Toyota, Maruti Suzuki i Honda, twierdzą, że podejście obejmujące wiele technologii, obejmujące zachęcanie do stosowania pojazdów zasilanych etanolem, paliwem elastycznym, biogazem, hybrydowych i elektrycznych z akumulatorem, lepiej nadaje się do redukcji emisji w tak zróżnicowanym kraju jak Indie.

ET poinformował 12 lipca, że ​​sprzedaż krajowych pojazdów elektrycznych spadła zgodnie ze światowymi trendami, co było spowodowane m.in. wysokimi cenami i brakiem infrastruktury ładowania.

Uttar Pradesh jest drugim co do wielkości rynkiem samochodowym po Maharasztrze i odpowiada za 11% całkowitej sprzedaży. Udział hybryd w stanie wynosi obecnie mniej niż 1%. W przypadku samochodów o cenie powyżej 10 lakh rupii Uttar Pradesh pobiera opłatę rejestracyjną równą 10% ceny ex-showroom. Szacuje się, że zwolnienie ogłoszone 5 lipca spowoduje efektywną obniżkę ceny o 1,5 lakh do 3 lakh rupii w zależności od modelu i wariantu. Zmniejszyłoby to różnicę cenową między porównywalnymi modelami benzynowymi a hybrydami, czyniąc te drugie bardziej atrakcyjnymi.

Warto przeczytać!  Jak IPO Hyundai India może wpłynąć na akcje Maruti Suzuki, Tata Motors i M&M?


Źródło