Podróże

Hydrogen – First Hydrogen wypuszcza koncepcyjny samochód kempingowy o zerowej emisji

  • 17 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Hydrogen – First Hydrogen wypuszcza koncepcyjny samochód kempingowy o zerowej emisji


Pojazd został zaprojektowany z myślą o przestronnych pomieszczeniach mieszkalnych, dużej przedniej szybie i dużym prześwicie i został opracowany we współpracy z globalnymi ekspertami w dziedzinie mobilności EDAG Group. Wydanie następuje po ujawnieniu przez First Hydrogen koncepcji lekkiego samochodu dostawczego (LCV) generacji II. Spółka opracowuje również koncepcje pojazdów wyposażonych w wyciągarkę lub holownicę oraz wyposażonych w przyczepy lub skrzynie ładunkowe.

Pojazdy elektryczne napędzane ogniwami paliwowymi (FCEV) mogą pokonywać większe odległości i radzić sobie z cięższymi ładunkami niż równoważne pojazdy elektryczne zasilane akumulatorami (BEV), co jest atrybutem atrakcyjnym dla rynku pojazdów rekreacyjnych. Samochody kempingowe pokonują duże odległości, często w dziczy, z dala od infrastruktury do tankowania lub ładowania, co sprawia, że ​​duże odległości są szczególnie atrakcyjne. Tankowanie FCEV zajmuje zaledwie kilka minut, mniej więcej tyle samo czasu, co pojazd benzynowy lub wysokoprężny, podczas gdy ładowanie pojazdów elektrycznych może trwać wiele godzin, co ogranicza swobodę, której wymaga życie w samochodzie dostawczym. Dodatkowo, w ten sam sposób, w jaki samochody dostawcze mogą potrzebować do obsługi agregatów chłodniczych, a pojazdy ratownicze zasilają sprzęt medyczny; pojazdy rekreacyjne obsługują dodatkowe obciążenia, takie jak kuchenki i bojlery wodne, zastosowania odpowiednie dla pojazdów FCEV. Pojazdy typu BEV wymagają większej liczby ogniw akumulatorowych do zasilania tych obciążeń, co zwiększa całkowitą masę pojazdu i szybciej wyczerpuje energię pojazdu.

Warto przeczytać!  BC zostało właśnie uznane za jedno z najlepszych miejsc do podróży w 2023 roku

Rynek pojazdów rekreacyjnych znacznie się rozwinął w ciągu ostatnich kilku lat, rynek północnoamerykański został wyceniony na 56,29 mld USD w 2022 r. i przewiduje się, że do 2032 r. osiągnie wartość 107,6 mld USD1. Podobnie rośnie europejski rynek rekreacyjny, z rekordową sprzedażą 260 000 nowych pojazdów w 2021 r. i utrzymywał wysoki popyt w 2022 r., przy czym sprzedaż pojazdów nieznacznie spadła ze względu na dostępność i problemy w globalnym łańcuchu dostaw. Zazwyczaj kierowcy pojazdów rekreacyjnych są bardziej świadomi ekologicznie i już wybierają pojazdy hybrydowe lub bardziej ekologiczne paliwa alternatywne, takie jak biopaliwa, aby zmniejszyć swój ślad węglowy. First Hydrogen widzi szansę dla pojazdów napędzanych wodorem, aby wesprzeć ten rozwijający się rynek w dążeniu do zerowej emisji wraz z sektorami pojazdów użytkowych.

Wiadomość ta następuje po ogłoszeniu, że firma First Hydrogen pomyślnie rozpoczyna trwające od 12 do 18 miesięcy testy pojazdów użytkowych ze swoim lekkim dostawczym samochodem dostawczym I generacji na ogniwa paliwowe. We współpracy z brytyjskim konsorcjum Aggregated Hydrogen Freight Consortium (AHFC) rozpoczynają się próby drogowe z wielokrotnie nagradzaną firmą zarządzającą flotą, Rivus.

Warto przeczytać!  Firma Near odnawia umowę z jednym z największych detalistów w Europie

„Kamper Van First Hydrogen jest przykładem tego, jak postrzegamy wodorowe ogniwa paliwowe i inne technologie pojazdów elektrycznych mające szersze zastosowanie” — powiedział Steve Gill, dyrektor generalny Automotive for First Hydrogen. „Z powodzeniem demonstrujemy potencjał technologii ogniw paliwowych w klasie lekkich samochodów dostawczych, ale badamy, w jaki sposób technologia może przynieść korzyści innym sektorom, w tym pojazdom rekreacyjnym. Łączenie się z naturą jest niezwykle ważne dla właścicieli pojazdów rekreacyjnych, a ta koncepcja pokazuje, w jaki sposób pojazd napędzany wodorem może pomóc ludziom chronić środowisko, jednocześnie ciesząc się życiem vana”.

Bernat Costa, dyrektor projektowy w EDAG Hiszpania, dodał, że projekt kampera ma podobne zasady projektowe jak seria Generation II; jest to czysty, nowoczesny wygląd, który stawia na pierwszym miejscu funkcjonalność i jest wyrazem uznania dla ekologicznej technologii paliwowej furgonetki.

„Ma również wspólną konfigurację świateł do jazdy dziennej, co sprawia, że ​​kamper jest natychmiast rozpoznawalny jako pojazd First Hydrogen” – powiedział Costa. „Ostatecznie zawiera cechy pożądane w pojazdach rekreacyjnych, takie jak dobre oświetlenie pojazdu, które jest szczególnie przydatne do zapewnienia widoczności pojazdu zaparkowanego na poboczu drogi lub jako źródło światła podczas biwakowania z dala od cywilizacji”.

Warto przeczytać!  Wspaniałe miejsca w Stambule pomagają Türkiye wyjść z tragedii

Dodatkowe informacje:

Pierwszy wodór


Źródło