„Hypnotic” oznacza najgorsze w karierze szerokie otwarcie dla Roberta Rodrigueza, Bena Afflecka
HipnotycznyKto?
To co najmniej niezwykłe, że film wyreżyserowany przez Roberta Rodrigueza, z Benem Affleckiem w roli głównej, jest ledwie punktem na radarze nowych filmów otwierających kasę.
Więcej z The Hollywood Reporter
Ten brak świadomości pomaga wyjaśnić, dlaczego Hipnotyczny został otwarty za skąpe 2,4 miliona dolarów w 2118 kinach w weekend 14-16 maja, co oznacza najgorsze ogólnokrajowe otwarcie dowolnego filmu wyreżyserowanego przez Rodrigueza lub z Affleckiem w roli głównej. Hipnotyczny może stracić dziesiątki milionów, po tym jak kosztowało to podobno 65 milionów dolarów, i potwierdza to, o czym wie każdy doświadczony kierownik hollywoodzkiego studia: wydatki na marketing są niezbędne.
Thriller akcji science-fiction poniósł kilka niepowodzeń na drodze do dużego ekranu, zwieńczone implozją Solstice Studios pod koniec 2021 roku, które miało wejść na rynek i wypuścić film.
Solstice, prowadzony przez niezależnego weterana Marka Gilla, liczył na to Hipnotyczny wykuwać swoją przyszłość. Jednak młoda firma została wykolejona przez pandemię, pomimo skromnego sukcesu z 2000 roku Wytrącony z równowagi. (Thriller z wściekłością Russella Crowe’a wypadł stosunkowo dobrze w kinach, biorąc pod uwagę trwający kryzys COVID-19).
Kilka miesięcy wcześniej Solstice nawiązało strategiczne partnerstwo ze Studios 8 Jeffa Robinova i Hipnotyczny był ich pierwszym wspólnym projektem (obaj pracowali razem, gdy Robinov był szefem produkcji w Warner Bros., a Gill kierował Warner Independent).
Solstice otrzymał zadanie marketingu filmu i obsługi dystrybucji w USA, a także sprzedaży międzynarodowej. Film wzbudził żywe zainteresowanie wśród zagranicznych nabywców, którzy wyłożyli znaczną część zgłoszonego budżetu filmu w wysokości 65 milionów dolarów po tym, jak byli pewni, że zostanie wydany w USA w ponad 2000 lokalizacjach.
Ale kiedy przywódcy Przesilenia zrezygnowali, Hipnotyczny pozornie zniknął z radaru aż do początku tego roku, kiedy zagraniczni nabywcy odwiedzający targi Festiwalu Filmowego w Berlinie zostali poinformowani, że butikowy strój Ketchup dołączył jako dystrybutor w USA.
Ketchup nie odpowiedział na prośby o komentarz.
Film był wyświetlany na South by Southwest na początku tego roku jako produkcja w toku i został otwarty w Stanach Zjednoczonych przed międzynarodową premierą w slocie Midnight na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2023 roku. (Finansiści filmu bez wątpienia mają nadzieję, że reklama w Cannes pomoże w sprzedaży w zagranicznych kasach).
W USA kampania marketingowa dla Hipnotyczny był w najlepszym razie minimalny, a sam Affleck nie robił żadnej prasy. Znawcy spekulują, że data premiery filmu próbowała zostać wykorzystana w kampanii marketingowej Powietrzeuznany dramat sportowy Nike Afflecka, który był wyświetlany w kinach na wyłączność przed debiutem w Prime Video w weekend.
W Hipnotyczny, Affleck gra detektywa Danny’ego Rourke’a, który rozmyśla nad nierozwiązanym porwaniem swojej 7-letniej córki i próbuje ustalić, jakie siły są za to odpowiedzialne. W rolach głównych występują także Alice Braga i William Fichtner.
Do teraz, 1998 r fantomy oznaczało najniższe szerokie otwarcie w karierze Affecka (3 miliony dolarów), a następnie w 2003 roku Gigli (3,8 mln USD), według Comscore i bez uwzględnienia inflacji. Wide jest w tym przypadku zdefiniowany jako 1500 lub więcej ekranów.
Najlepsze z The Hollywood Reporter
Kliknij tutaj, aby przeczytać cały artykuł.