Biznes

Hyundai Creta EV ponownie szpiegowany – rywal Maruti eVX – Car News

  • 29 maja, 2024
  • 4 min read
Hyundai Creta EV ponownie szpiegowany – rywal Maruti eVX – Car News


Oczekuje się, że Hyundai Creta EV trafi na indyjskie drogi na początku przyszłego roku i będzie rywalem MG ZS EV, Maruti Suzuki eVX i Tata Curvv EV.

Nie jest to żadną tajemnicą, Hyundai pracuje nad w pełni elektryczną wersją Crety. Muły testowe tego SUV-a były już widywane przy różnych okazjach w ciągu ostatniego roku. Kolejny prototyp w pełni elektrycznej Crety został niedawno uchwycony przez kamery. Creta to bardzo popularny samochód i bez wątpienia główny żywiciel koreańskiego producenta samochodów w Indiach.

Dlatego pojazd elektryczny o nazwie i stylu Creta z pewnością ma duży sens z marketingowego punktu widzenia. Najnowsze zdjęcia szpiegowskie pokazują, że muł testowy zasilanej akumulatorowo Crety jest całkowicie ukryty i najprawdopodobniej przechodzi próby strzelania w Pune lub w jego okolicach, biorąc pod uwagę rejestrację pojazdu.

Hyundai Creta EV: Oczekiwana stylizacja

Chociaż trudno jest rozszyfrować dokładny wygląd, spodziewamy się, że Creta EV będzie w dużej mierze podobna do swojego odpowiednika napędzanego paliwami kopalnymi. Pamiętajcie, że na początku tego roku Creta przeszła kompleksową metamorfozę z całkowicie odnowionym designem. Oznacza to, że w pełni elektryczna Creta będzie prawdopodobnie miała podobny układ dzielonego oświetlenia z przodu, obejmujący uszkodzone elementy DRL na górze i projektorowe reflektory LED na zderzaku.

Hyundai Creta EV
Hyundai Creta EV (Zdjęcie: YouTube/The Fat Biker)

Reflektory otaczają uszczelnioną przednią osłonę chłodnicy z parametrycznym motywem klejnotów. Najprawdopodobniej na kratce znajdzie się również port ładowania. Kolejnym znaczącym dodatkiem jest czujnik ADAS montowany w przednim zderzaku. Oczekujemy, że Hyundai zaoferuje funkcje ADAS poziomu 2 w modelu Creta EV. Profil boczny i tył pozostają mniej więcej identyczne z odpowiednikiem napędzanym silnikiem ICE.

Hyundai Creta EV: Oczekiwane wnętrza i funkcje

Wnętrza kabin Crety zasilanej akumulatorowo również prawdopodobnie zostaną przeniesione ze standardowej Crety z silnikiem benzynowym i wysokoprężnym. To powiedziawszy, najnowsze zdjęcia szpiegowskie sugerują, że Hyundai może zaoferować nową dwuramienną kierownicę do Creta Electric. z wieloma przyciskami sterującymi. Jedną z charakterystycznych cech jest selektor napędu zamontowany na kolumnie kierownicy, który uwalnia dużo miejsca na konsoli środkowej.

Warto przeczytać!  Osoby bezrobotne muszą uważać. Jest pułapka w przepisach
Hyundai Creta EV ADAS
Hyundai Creta EV z czujnikiem ADAS (Zdjęcie: YouTube/The Fat Biker)

Oczekuje się, że Creta EV otrzyma podobną konfigurację z dwoma ekranami – systemem informacyjno-rozrywkowym z ekranem dotykowym i cyfrową konsolą wskaźników. Inne udogodnienia, jakich możemy oczekiwać od zasilanej akumulatorowo Crety, to: automatycznie przyciemniający się IRVM z telematyką, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, nagłośnienie Bose, panoramiczny dach, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją automatycznego trzymania, wentylowane przednie siedzenia, bezprzewodowa podkładka ładująca, podwójny strefowa kontrola klimatu itp.

Hyundai Creta EV: Oczekiwane specyfikacje układu napędowego

Doniesiono, że oczekuje się, że Creta EV będzie zasilana akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 45 kWh. Biorąc pod uwagę potencjalnych rywali, rozmiar baterii wydaje się nieco mniejszy. Na przykład MG ZS EV otrzymuje akumulator o pojemności 50,3 kWh. Z drugiej strony oczekuje się, że Maruti Suzuki eVX będzie oferować dwie opcje akumulatorów – podstawowy wariant 48 kWh i najwyższej klasy jednostkę 60 kWh.

Jeśli chodzi o specyfikację silnika, Creta EV będzie dzielić silnik elektryczny z podstawową wersją Kona Electric najnowszej generacji, będącą w sprzedaży za granicą. Oznacza to, że będzie napędzany silnikiem jednosilnikowym napędzającym przednie koła i zapewniającym moc 136 KM i moment obrotowy 255 Nm. Oczekuje się, że w przeciwieństwie do eVX, Creta EV będzie oparta na tej samej platformie, co jej rodzeństwo napędzane silnikiem ICE.

Warto przeczytać!  Sprzedawcy detaliczni ropy podwyższają stawki ATF i obniżają komercyjne ceny butli LPG




Źródło