Hyundai India twierdzi, że czuje się komfortowo przy obecnym stanie zapasów przy zmniejszonej sprzedaży
![Hyundai India twierdzi, że czuje się komfortowo przy obecnym stanie zapasów przy zmniejszonej sprzedaży](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/5vfr5eig_2024-hyundai-creta-facelift-sales_625x300_01_June_24-770x470.jpg)
![Hyundai India twierdzi, że czuje się komfortowo przy obecnym stanie zapasów przy zmniejszonej sprzedaży Hyundai India twierdzi, że czuje się komfortowo przy obecnym stanie zapasów przy zmniejszonej sprzedaży](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/06/Hyundai-India-twierdzi-ze-czuje-sie-komfortowo-przy-obecnym-stanie.jpg)
Bombaj:
Firma Hyundai Motor India Ltd. jest zadowolona ze swojego obecnego poziomu zapasów, stwierdził jej dyrektor naczelny, nawet gdy cała branża zmaga się z zapasami, które rosną szybciej niż sprzedaż w salonach.
„Poziom naszych zapasów nadal wynosi mniej niż miesiąc” – powiedział NDTV Profit Tarun Garg, dyrektor operacyjny Hyundai Motor India w sobotę podczas wirtualnej konferencji prasowej. Według niego firma dysponuje zapasami 44 774 samochodów, co odpowiada trzyipółtygodniowemu buforowi.
Dlatego też kwestia rabatów – jak ogłosił większy rywal Maruti Suzuki India Ltd. na niektóre modele z automatyczną skrzynią biegów – w ogóle nie pojawia się, stwierdził Garg.
„Nasze samochody z automatyczną skrzynią biegów cieszą się wystarczającym popytem. W rzeczywistości udział samochodów z automatyką w naszej całkowitej sprzedaży wzrósł z 18% rok temu do 25% obecnie” – Garg. „Nie ma mowy o rabatach, na pewno nie w najbliższej przyszłości”.
W sobotę Maruti Suzuki – największy pod względem wielkości producent samochodów w Indiach – obniżył ceny aż o 5000 rupii automatycznych wariantów modeli Alto K10, S-Presso, Celerio, Wagon-R, Swift, DZire, Baleno, Fronx i Ignis. Kontrole kanałów przeprowadzone przez NDTV Profit wykazały wcześniej, że niektóre z tych modeli są gromadzone u dealerów.
Miesięczna sprzedaż
Kwestie wzrostu zapasów lub ich braku pojawiają się w momencie, gdy Hyundai India od jakiegoś czasu niezmiennie osiąga 60 000 sztuk miesięcznie, choć dynamika ta obecnie osłabła.
W maju 2024 r. sprzedaż krajowa Hyundai India wzrosła o 1,13% rok do roku, do 49 151 sztuk w porównaniu z 48 601 sztuk w analogicznym okresie rok wcześniej. Eksport wzrósł o 31% do 14 000 jednostek ze względu na niską bazę. Całkowita sprzedaż wzrosła o 6,63% rok do roku, do 63 551 sztuk w porównaniu z 59 601 sztuk w tym samym miesiącu ubiegłego roku.
„Utrzymaliśmy zdrowy łączny wolumen sprzedaży w maju 2024 r. pomimo tygodniowego, rutynowego przestoju konserwacyjnego w naszej fabryce w Sriperumbudur dwa razy w roku” – powiedział Garg. „SUVy w dalszym ciągu są motorem wzrostu, stanowiąc w zeszłym miesiącu ponad 67% sprzedaży krajowej. W maju penetracja obszarów wiejskich wyniosła 20,1%.
Zapas buforowy
Indyjscy dealerzy samochodowi przyglądają się zapasom sięgającym 5 lakh jednostek w maju, w związku ze spadkiem popytu po trzech latach świetnej sprzedaży. Czerwiec też nie wygląda kolorowo.
„To, co donoszą, jest w rzeczywistości konserwatywne. Dealerzy tak naprawdę sprzedają jednostki o wartości 4,5–5 lakh” – powiedział NDTV Profit w rozmowie telefonicznej 30 maja Vinkesh Gulati, przewodniczący (badania i akademia) Federacji Stowarzyszeń Dealerów Samochodów.
Sam rynek wzrósł do 3,5 lakh jednostek miesięcznie, ale więcej niż jeden lakh jednostek leżących na składowiskach jest niezrównoważony.
„Gdyby poziom zapasów wynosił do 4 lakh, czulibyśmy się komfortowo. Ale jest ich co najmniej o jeden lakh więcej” – powiedział Gulati. „To nie jest dobre zarówno dla kupujących, jak i dealerów, ponieważ koszty utrzymywania zapasów narastają z biegiem miesięcy”.
Gulati wezwał do podziału produkcji producentów oryginalnego sprzętu w celu dostosowania dynamiki popytu i podaży. „Miesięczna produkcja wynosi około 3,85 lakh. Wysyłki w maju przekraczają 3,5 lakh. To tylko jeszcze bardziej zatka rurociąg”.