Motoryzacja

Hyundai, Kia wciąż pod presją prawną po rozstrzygnięciu sprawy

  • 25 maja, 2023
  • 3 min read
Hyundai, Kia wciąż pod presją prawną po rozstrzygnięciu sprawy


Firmy ubezpieczeniowe, które pozwały producentów, to Liberty Mutual, Nationwide i American Family. Szacują, że decyzja Hyundaia i Kia o rezygnacji z immobilizerów kosztowała ubezpieczycieli już 190 milionów dolarów. Grupa szacuje, że cała branża ubezpieczeniowa w USA może wypłacić nawet 600 milionów dolarów roszczeń.

Gminy, w tym San Diego w Kalifornii; St. Louis, Missouri; i Rochester w stanie Nowy Jork twierdzą, że kradzieże samochodów Hyundai i Kia oraz związane z nimi przestępstwa pochłonęły organy ścigania i inne zasoby kryzysowe oraz zagroziły bezpieczeństwu publicznemu.

Kalifornijski prokurator generalny Rob Bonta wraz z 17 innymi stanowymi prokuratorami generalnymi wywierają presję na NHTSA, aby wycofała pojazdy, których to dotyczy.

Sean Kane, założyciel i prezes Safety Research and Strategies, think tanku i orędownika bezpieczeństwa pojazdów silnikowych, złożył w zeszłym miesiącu petycję do NHTSA, aby zmusić agencję ds. kradzieże samochodów”.

W liście wskazano, że głównym powodem wprowadzenia FMVSS 114 było wielokrotne stwierdzenie przez samą agencję, że „kradzieże samochodów stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa”.

Kane powiedział Wiadomości motoryzacyjne że intencja reguły jest „bezpośrednio związana” z tym, co dzieje się z szaleństwem kradzieży pojazdów Hyundai i Kia, ale brak szczegółowości daje NHTSA „przewagę”.

Warto przeczytać!  Umowa CATL Forda w Michigan zakwestionowana przez przedstawiciela stanu Missouri, Jasona Smitha

„Fakt, że dali [Hyundai and Kia] przepustka do wycofania jest naprawdę niepokojąca” – powiedział Kane. „Jak to nie jest nieuzasadnione ryzyko dla bezpieczeństwa pojazdów silnikowych, biorąc pod uwagę jego zakres i wielkość?”

Kane powiedział, że NHTSA jest prawnie zobowiązana do udzielenia odpowiedzi w ciągu 120 dni.

Ofiary śmiertelne i urazy

NHTSA przyznała, że ​​kradzieże samochodów Hyundai i Kia spowodowały 14 wypadków i osiem ofiar śmiertelnych, ale prawdopodobnie jest ich znacznie więcej.

Zgodnie z petycją Safety Research & Strategies, „tylko w marcu i kwietniu media informowały o kolejnych 24 takich wypadkach, w wyniku których zginęły cztery osoby (w tym sześciomiesięczny chłopiec), 28 zostało rannych, z których dziewięć zostało rannych. poważne obrażenia i jeden pożar domu, oprócz uszkodzeń konstrukcji i innych uszkodzeń pojazdów, w tym dwóch radiowozów, spowodowanych przez kierowców skradzionych pojazdów marki Hyundai/Kia”.

Dwie ofiary śmiertelne to nastoletni chłopcy w Buffalo w stanie Nowy Jork, którzy zginęli po radosnej przejażdżce skradzioną Kią.

MLG Attorneys at Law of Costa Mesa w Kalifornii, firma reprezentująca klientów w wielookręgowym pozwie zbiorowym, który właśnie osiągnął proponowaną ugodę, reprezentuje matki chłopców w pozwie o bezprawną śmierć przeciwko producentowi samochodów, który twierdzi również, że immobilizery mogły pomóc ich powstrzymać od kradzieży samochodów.

Warto przeczytać!  Sprzedaż samochodów w USA w grudniu: SAAR góruje nad prognozami; GM odzyskuje koronę sprzedaży; Toyota, Ford ostro w górę; Hyundai i Kia odnotowują dwucyfrowe zyski do końca 2022 r

MLG reprezentuje również 25-letnią Morgan Kornfeind z Portland w stanie Oregon, która została potrącona przez mężczyznę w skradzionej Kii jadącej pod prąd na autostradzie międzystanowej, gdy ten uciekał przed policją.

Według Randy’ego Shrewsberry’ego, dyrektora ds. strategii MLG, to tylko dwa z kilku pozwów o bezprawne spowodowanie śmierci i obrażeń, na które producenci samochodów będą musieli odpowiedzieć, zauważając, że firma zajmuje się tylko tymi dwoma.


Źródło