Biznes

Hyundai Motor India planuje zebrać 2,5 miliarda dolarów w ramach potencjalnie największej oferty publicznej w Indiach

  • 15 czerwca, 2024
  • 5 min read
Hyundai Motor India planuje zebrać 2,5 miliarda dolarów w ramach potencjalnie największej oferty publicznej w Indiach


Hyundai Motor India Ltd. (HMIL) przygotowuje się do masowej pierwszej oferty publicznej (IPO), która może ustanowić nowy rekord na indyjskiej giełdzie. Zgodnie z projektem prospektu emisyjnego Red Herring, HMIL zaoferuje do 142,2 mln akcji własnych, co stanowi 17,5% kapitału zakładowego opłaconego po ofercie.

Chociaż dokładna kwota, jaką należy zebrać, nie została określona, ​​bankierzy znający szczegóły IPO sugerują, że producent samochodów zamierza zebrać około 2,5–3 miliardów dolarów, wyceniając spółkę na 25–30 miliardów dolarów.

Proponowana oferta publiczna może przekroczyć rekord ustanowiony przez indyjską emisję ubezpieczeń na życie o wartości 2,46 miliarda dolarów w maju 2022 r., co czyni ją największą w historii kraju. Ponadto spółka zamierza zaoferować 35% całkowitego kapitału oferowanego do sprzedaży w ramach pierwszej oferty publicznej inwestorom indywidualnym, jak podano w DRHP.

„Ta oferta publiczna ma kluczowe znaczenie zarówno dla inwestorów, jak i spółki, ponieważ Indie są trzecim co do wielkości źródłem przychodów Hyundaia po Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. SUV-y w dalszym ciągu są motorem wzrostu Hyundaia w Indiach i stanowią ponad 62% sprzedaży krajowej w roku 9MFY24.” , Aditya Kondawar, partner w Complete Circle Capital, powiedziała.

Kotak Mahindra Capital Co Ltd, Citigroup Global Markets India Pvt. Ltd., HSBC Securities and Capital Markets (Indie) Pvt. Ltd., JP Morgan India Pvt. Ltd. i Morgan Stanley India Co. Pvt. Ltd. są wiodącymi menadżerami proponowanej emisji.

Warto przeczytać!  Skandal z pociągami firmy Newag. "Zostaliście złapani na gorącym uczynku"

Mennica w kwietniu poinformowało, że indyjski oddział południowokoreańskiego producenta samochodów Hyundai Motor Co. złoży projekt prospektu emisyjnego w ramach pierwszej oferty publicznej o wartości 3–3,5 miliarda dolarów w czerwcu, mając na celu zakończenie notowań na giełdzie przed świętem Diwali.

Rzecznik Hyundaia odmówił komentarza w tej sprawie.

HMIL, drugi co do wielkości indyjski producent samochodów po Maruti Suzuki, zaprosił w zeszłym miesiącu analityków do swojego zakładu produkcyjnego w Chennai, aby rozpocząć proces IPO.

W pewnym momencie konkurencyjna firma Tata Motors przewidywała wzrost swojego udziału w rynku do 6% do 2030 r., co będzie stanowić 20% całkowitej sprzedaży pojazdów osobowych do końca dekady. Inwestorzy i analitycy ocenią, jak HMIL, producent samochodów, który przeżyje 60% sprzedaży pojazdów typu SUV jest umiejscowione w konkurencyjnym krajobrazie rynku.

„Indie przechodzą radykalną zmianę w preferencjach dotyczących SUV-ów — 23,1% wszystkich pojazdów osobowych sprzedanych w Indiach w roku finansowym 2019 to SUV-y, co stanowi 50,3% w lutym 2024 r. (według DRHP). Udział w rynku pod względem OEM w segmencie SUV-ów dla Wartość Hyundaia wzrosła z 16,3% w roku budżetowym 2019 do 18,8% w lutym 2024 r.”, powiedział Kondawar z Complete Circle.

Warto przeczytać!  Ile kosztuje euro 31.05.2023? Kurs euro do złotego (EUR/PLN) w środę

Pierwsza oferta publiczna HMIL to kluczowy moment dla producenta samochodów, ponieważ jego celem jest notowanie na giełdzie przeciwko uznanym gigantom motoryzacyjnym w kraju. Pierwsza oferta publiczna na jednym z najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych na świecie umożliwi także spółce zwiększenie jej wartości rynkowej w odpowiedzi na program „podwyższania wartości przedsiębiorstwa” rządu Korei Południowej. Program zachęca spółki do notowania na zagranicznych giełdach, aby podnieść swoje wyceny i zwrócić akcjonariuszom więcej środków pieniężnych.

„Umieszczenie spółki zależnej w Indiach w tym kraju wskazuje na znaczny potencjał realizacji wartości z trzeciego co do wielkości rynku pojazdów osobowych na świecie, który nie został jeszcze w pełni odzwierciedlony w ogólnej wycenie rynkowej Hyundaia” – powiedział przedstawiciel branży, który nie chce pozostać anonimowy. „Przewiduje się, że wejście na giełdę w Indiach umożliwi ponowną ocenę pozostałej działalności (firmy) oraz znaczenia Indii w biznesie, potencjalnie zwiększając ogólną kapitalizację rynkową Hyundaia”.

Podczas gdy Hyundai ma zasoby gotówki na poziomie spółki dominującej, pierwsza oferta publiczna w Indiach ma również na celu wygenerowanie dodatkowego kapitału, który będzie można wykorzystać do zwiększenia zysków dla akcjonariuszy poprzez wypłatę dywidend i wykup akcji własnych.

Warto przeczytać!  Duże zmiany w kredytach. Skutki mogą być opłakane

Wejście Hyundaia na giełdę w Indiach nie tylko potwierdza decyzję o podwojeniu działalności w tym kraju – co obejmuje utworzenie fabryki montażu akumulatorów i zwiększenie mocy produkcyjnych poprzez wykup fabryki General Motors w Talegaon w Pune – ale także ustanawia precedens dla innych koreańskich firm pragnących poszerzyć bazę inwestorów i poprawić wyceny poprzez notowania międzynarodowe.

Producenci pojazdów osobowych cieszą się w Indiach wysokimi wycenami ze względu na rosnący popyt na rynku krajowym, zwłaszcza na modele premium. Notowane na giełdzie indyjskie firmy motoryzacyjne obejmują Maruti Suzuki India (kapitalizacja rynkowa ponad 4 biliony), Tata Motors ( 3,3 biliona) oraz Mahindra i Mahindra ( 3,6 biliona).

Hyundai Motor India wykorzystał te preferencje konsumentów w przypadku pojazdów użytkowych, takich jak Creta, Venue i Exter, które stanowiły około 60% jego całkowitej sprzedaży krajowej w roku finansowym 2024.

3,6 crore Indian odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do udostępniania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!

Śledź wszystkie wiadomości korporacyjne i aktualizacje na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe i wiadomości biznesowe na żywo.

Mniej więcej

Opublikowano: 14 czerwca 2024, 12:18 czasu wschodniego


Źródło