Biznes

Hyundai N Line w Indiach: początki, sprzedaż i przyszłość

  • 19 marca, 2024
  • 5 min read
Hyundai N Line w Indiach: początki, sprzedaż i przyszłość


Oferowanie sportowych modeli na rynek masowy to trudny biznes, ale wygląda na to, że Hyundai India znalazł przepis, który się sprawdza

Hyundai założył swój dział Performance już w 2012 roku i nazwał go Hyundai N. Jednak dopiero w 2016 roku koreański producent samochodów zaprezentował swój pierwszy produkt Hyundai N, i30 N. Dopiero w 2021 roku Hyundai wprowadził złagodzoną wersję wersję swojego oddziału N do Indii, znaną jako N Line, wraz z wprowadzeniem na rynek Hyundaia i20 N Line. Teraz firma poddała swojemu bestsellerowi w kraju zabieg N Line, wprowadzając na rynek SUV-a Hyundai Creta N Line.

Podczas prezentacji premierowej sportowego SUV-a Hyundai ujawnił niektóre statystyki dotyczące dotychczasowych wyników gamy modeli N Line w Indiach. Oto krótkie podsumowanie historii marki Hyundai N Line w tym kraju:

Jakie są modele Hyundaia N Line?

Dział N Hyundaia produkuje na światowych rynkach odpowiednie, naładowane osiągami modele z różnymi układami napędowymi i znaczącymi modyfikacjami. Jednak dla typowego nabywcy Hyundaia są one nieco drogie, dlatego producent samochodów wprowadził serię N Line. Modele z brandingiem N Line charakteryzują się niewielkimi kosmetycznymi zmianami zapewniającymi bardziej sportowy wygląd i są oferowane z najmocniejszym silnikiem dostępnym w standardowym modelu Hyundai.

Warto przeczytać!  Ostrzegają przed likwidacją niedziel wolnych w handlu. List otwarty do pracowników

W Indiach gama Hyundaia N Line obejmuje obecnie trzy modele – hatchback premium i20 N Line, SUV Venue N Line o długości poniżej 4 m i niedawno wprowadzony na rynek SUV Creta N Line. Modele te oferowane są wyłącznie z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i możliwością wyboru manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. W przypadku i20 N Line i Venue N Line Hyundai wyposażył je nawet w sztywniejsze zawieszenie i bardziej owocowo brzmiące układy wydechowe dla entuzjastów jazdy.

1 na 5 sprzedaży Hyundaia z turbodoładowaniem w modelu z linii N

Od czasu wprowadzenia gamy Hyundaia N Line firma ujawniła, że ​​20 procent sprzedaży jej turbodoładowanych jednostek napędowych pochodzi wyłącznie z tych sportowych wariantów. Obejmuje to popyt wyłącznie na i20 i Venue.

Warto zauważyć, że od czasu liftingu w 2023 r. w zwykłym Hyundaiu i20 po liftingu nie można już wybierać silnika benzynowego z turbodoładowaniem, ale w zwykłym modelu Venue tak. Obydwa modele mają ten sam 1-litrowy silnik T-GDi, który wytwarza 120 KM i 172 Nm w połączeniu z 6-biegową manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną.

Sprzedano ponad 22 000 modeli linii N

Biorąc pod uwagę, że ceny modeli N Line są wyższe w porównaniu z odpowiadającymi im modelami standardowymi, jest to przyzwoity wynik w porównaniu do oferty Hyundaia na rynku masowym. Dodatkowa statystyka podaje, że 13 procent nabywców N Line stanowiły kobiety, co wskazuje, że sportowe produkty Hyundaia cieszą się szerszą atrakcyjnością niż stereotypowi entuzjaści samochodów.

Warto przeczytać!  Polska gospodarka jedną z najmocniejszych na świecie. Kiedy w TOP20?

Na indyjskim rynku samochodowym wiele marek próbowało stworzyć niszę dla zorientowanych na osiągi wariantów modeli przeznaczonych na rynek masowy, ale trudno byłoby uznać którąkolwiek z nich za sukces. Na przykład modele JTP firmy Tata czy produkty Fiata Abarth. Volkswagen oferował warianty „GT” od czasów Polo i Vento, ale były to po prostu warianty z mocniejszymi silnikami i nie różniące się zbytnio od zwykłych modeli, w przeciwieństwie do samochodów Hyundai N Line.

Lojalna baza fanów

Hyundai ujawnił, że 40 procent nabywców Hyundaia N Line to stali klienci Hyundaia. Można to interpretować w ten sposób, że wielu właścicieli samochodów Hyundai, którzy mieli już okazję poznać turbodoładowane silniki benzynowe koreańskiej marki, chętnie kupiło coś, co łączyłoby te osiągi z dodatkowym sportowym charakterem i prezencją wizualną.

Co więcej, 82 procent nabywców N Line wybiera w pełni wyposażony, topowy wariant. Sugeruje to, że Hyundai znalazł idealny moment, w którym jego ogólny wygląd, osiągi i funkcje cieszyły się dużym zainteresowaniem nawet przy wyższych cenach.

Co dalej z linią N w Indiach?

Cóż, Hyundai przeszedł już na napęd elektryczny w swojej gamie N w modelu Ioniq 5. Niezwykle imponujący Ioniq 5 N może nie pojedzie do Indii z wygórowaną ceną, ale odnowiony elektryczny crossover otrzyma teraz także wariant N Line, czego się spodziewamy do zaoferowania również tutaj. Kilka lat temu Hyundai próbował przetestować podstawową gamę modeli z linii N z wariantami z turbodoładowaniem dla Grand i10 Nios, ale zdecydował się pozwolić temu segmentowi skupić się na przystępności cenowej i komforcie. Ostatnimi dwoma kandydatami gotowymi do leczenia N Line są sedan Verna i średniej wielkości SUV Tucson i mamy nadzieję, że Hyundai ma już plany dotyczące obu.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

Co sądzisz o marce Hyundai N Line w Indiach? Który nowy model N Line chcielibyście zobaczyć jako następny? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Przeczytaj więcej na temat: Ceny drogowe Creta N Line


Źródło