Biznes

Hyundai pod presją Tata i Mahindry w obliczu zbliżającej się oferty publicznej w Indiach o wartości 3,5 mld USD

  • 9 lipca, 2024
  • 3 min read
Hyundai pod presją Tata i Mahindry w obliczu zbliżającej się oferty publicznej w Indiach o wartości 3,5 mld USD


Tata Motors Ltd. i Mahindra & Mahindra Ltd. zbliżają się do drugiej pozycji Hyundai Motor Co. w Indiach, wywierając presję na południowokoreańskiego producenta samochodów w momencie, gdy ten przygotowuje się do notowania swojej lokalnej jednostki na giełdzie za rekordową kwotę 3,5 miliarda dolarów.

Podczas gdy Hyundai od dawna rywalizuje z Tata Motors o drugie miejsce, Mahindra — słynąca z dużych, efektownych pojazdów typu SUV — systematycznie wspina się w rankingach, ponieważ indyjscy konsumenci wybierają coraz większe samochody osobowe.

Walka — w liczbach

Hyundai sprzedał 13,5% wszystkich samochodów osobowych w Indiach w zeszłym miesiącu, podczas gdy właściciel Jaguar Land Rover Tata Motors sprzedał 13,2% w porównaniu do 12,4% Mahindry, jak pokazują dane z Federation of Automobile Dealers Associations. Maruti Suzuki Ltd. jest zdecydowanie największym producentem samochodów w Indiach, z 40% udziałem.

Walka o sprzedaż w Indiach, jednym z najszybciej rozwijających się rynków motoryzacyjnych na świecie, ma miejsce tuż przed planowanym przez Hyundai Motor India Ltd. rozpoczęciem oceny zainteresowania inwestorów przed spodziewaną pierwszą ofertą publiczną we wrześniu lub październiku. IPO tej wielkości byłoby również jedną z największych ofert publicznych w Azji w ostatnich latach.

Warto przeczytać!  Cena akcji Paytm osiąga górny poziom po osiągnięciu najniższego poziomu od 52 tygodni. Kupować czy czekać?

Hyundai jest „prawdziwym liderem w porównaniu z konkurencją, zajmując pierwsze i drugie miejsce w wielu kategoriach”, powiedział Unsoo Kim, dyrektor generalny Hyundai India podczas prezentacji dla inwestorów w zeszłym tygodniu. Jednak dyrektor operacyjny Tarun Garg przyznał, że biorąc pod uwagę wielu zagranicznych producentów samochodów, którzy opuścili kraj, „Indie nie są łatwym rynkiem do przebicia”.

Hyundai zamierza przeznaczyć w Indiach około 200 miliardów rupii (2,4 miliarda dolarów) na rozwój pojazdów elektrycznych — sektora, który wciąż dopiero się rozwija w kraju, którego przemysł transportu drogowego charakteryzuje się starszymi, paliwożernymi ciężarówkami i samochodami — oraz 70 miliardów rupii na uruchomienie drugiej fabryki do końca 2025 roku.

Plany dotyczące pojazdów elektrycznych

Aby zachęcić konsumentów do zakupu samochodów przyjaznych dla środowiska, firma planuje wprowadzić na rynek w pierwszym kwartale 2025 roku elektryczną wersję swojego najpopularniejszego średniej wielkości SUV-a, Creta, zgodnie z prezentacją dla inwestorów.

Tata Motors tymczasem rozszerza swoje portfolio EV, dodając 10 modeli do roku fiskalnego 2026. Mahindra planuje zainwestować 270 miliardów rupii w ciągu najbliższych trzech lat, aby zwiększyć moce produkcyjne SUV-ów, a także pojazdów elektrycznych. Ma nadzieję wprowadzić na rynek dziewięć SUV-ów z silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi oraz siedem pojazdów elektrycznych do 2030 roku. Maruti Suzuki, mimo że jest liderem na indyjskim rynku samochodowym, obecnie nie sprzedaje żadnych samochodów zasilanych bateriami.

Warto przeczytać!  Kierowca Mercedesa specjalnie zahamował. Finał sprawy

„Jeśli Hyundai straci część udziałów w rynku, będzie to w dużej mierze zasługą asortymentu produktów” — powiedział Deven Choksey, dyrektor zarządzający KR Choksey Shares & Securities Pvt.

Tata Motors i Mahindra, ze swoimi atrakcyjnymi projektami i konkurencyjnymi cenami, są „niezwykle wymagającymi markami dla wszystkich producentów samochodów w dzisiejszych Indiach” – powiedział Choksey.

3,6 Crore Hindusów odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do ogłaszania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!

Niniejszy artykuł został opublikowany za pośrednictwem agencji prasowej, bez modyfikacji tekstu.


Źródło