Motoryzacja

Hyundai stosuje wielopłaszczyznowe podejście do ożywienia działalności w Chinach

  • 8 czerwca, 2023
  • 4 min read
Hyundai stosuje wielopłaszczyznowe podejście do ożywienia działalności w Chinach


SZANGHAJ – Przez lata wydawało się, że Hyundai Motor Group nie wie, jak naprawić swoją umierającą działalność w Chinach, gdzie łączna sprzedaż marek Hyundai i Kia skurczyła się z 1,8 miliona w 2016 roku do poniżej 360 000 w 2022 roku.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy koreański gigant samochodowy opracował wielowymiarowy plan działania na rynku w przyszłości.

produkty EV
Hyundai Motor Group buduje samochody osobowe ze znaczkiem Hyundai wraz z państwowym chińskim producentem samochodów BAIC Motor Co. Produkuje również samochody dla Kia z Yueda Group Co., państwowym chińskim konglomeratem biznesowym.

Po zmniejszeniu produkcji z powodu ograniczonej sprzedaży w ostatnich latach, dwie spółki joint venture – Beijing Hyundai i Yueda Kia – zachowują po dwa główne zakłady montażowe.

Obie spółki będą nadal montować nowe i ulepszone modele benzynowe. Aby zwiększyć sprzedaż, obaj rozszerzą swoje linie produktów o bardziej czysto elektryczne pojazdy.

Zgodnie z planem opublikowanym w grudniu, pekiński Hyundai w latach 2023-2025 wprowadzi na rynek od 4 do 5 lokalnie produkowanych modeli pojazdów elektrycznych, opracowanych na nowej platformie pojazdów elektrycznych firmy Hyundai, znanej jako E-GMP.

Warto przeczytać!  Tesla wysyła szefa z Szanghaju, pomocników do przyspieszenia produkcji w USA

Yueda Kia planuje wprowadzić na rynek chiński sześć modeli pojazdów elektrycznych opartych na E-GMP w latach 2023-2027, zgodnie z „nową strategią pojazdów energetycznych” opracowaną w marcu.

Zgodnie z planem, wersja GT crossovera EV6 będzie sprzedawana jako import w Chinach od sierpnia.

Po EV6 pojawią się dwa produkowane lokalnie modele EV – crossover EV5 trafi na rynek w listopadzie, a crossover EV9 trafi do sprzedaży w 2024 roku.

Yueda Kia nie zidentyfikowała pozostałych trzech modeli Kia EV, które wprowadzi na rynek w ciągu najbliższych kilku lat.

Hyundai i Kia mają teraz tylko po jednym produkcie elektrycznym do sprzedaży w Chinach: wersję akumulatorową sedana Hyundai Mistra i wersję akumulatorową sedana Kia K3.

Wprowadzając więcej modeli EV, Beijing Hyundai spodziewa się, że do 2025 roku jego roczna sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach wyniesie 200 000. Yueda Kia ma nadzieję zwiększyć swoje roczne dostawy pojazdów elektrycznych do 180 000 do 2027 roku.

Eksport
Aby odwrócić swoją nierentowną działalność, Hyundai Motor Group planuje również zwiększyć eksport pojazdów z dwóch wspólnych przedsięwzięć.

Warto przeczytać!  Grudzień Sprzedaż samochodów w USA: spadek rynku o 8% w 2022 r.; SAAR góruje nad prognozami; GM odzyskuje koronę sprzedaży.

Beijing Hyundai planuje zwiększyć roczny eksport do ponad 100 000 sztuk w 2025 roku.

Yueda Kia planuje przekształcić jedną ze swoich dwóch fabryk w „globalne centrum eksportu”, które ma zwiększyć roczny eksport do 200 000 sztuk w 2026 roku.

Według China Passenger Car Association od 2016 do 2022 roku roczna sprzedaż pekińskich Hyundai i Yueda Kia spadła odpowiednio z 1,14 miliona i 650 000 do około 260 000 i poniżej 100 000.

Zwiększając eksport i sprzedaż pojazdów elektrycznych w Chinach, Beijing Hyundai zamierza zwiększyć roczne dostawy do 500 000 w 2025 r., podczas gdy Yueda Kia spodziewa się zwiększyć roczny wolumen do 450 000 pojazdów.

Import
Aby odbudować udział w chińskim rynku, Hyundai Motor Group zwiększyła również import.

Luksusowa marka Hyundaia, Genesis, weszła do Chin w 2021 roku z dwoma modelami benzynowymi, sportowym sedanem G70 oraz sedanem i SUV-em G80 w Chinach.

Do końca 2022 roku Genesis otworzył centra doświadczeń i sklepy z pełnym zakresem usług w dziesięciu głównych chińskich miastach.

Pełna oferta Genesis, modele benzynowe lub elektryczne, jest dostępna w Chinach od kwietnia.

Warto przeczytać!  Stellantis, LGES wdraża „plany awaryjne” dla fabryki akumulatorów pojazdów elektrycznych w Ontario

Aby przyciągnąć młodych chińskich kupujących samochody, Hyundai ogłosił na kwietniowym salonie samochodowym w Szanghaju, że będzie importował do Chin samochody marki Hyundai z serii N o wysokich osiągach, zaczynając od Elantry N.

Ponieważ chiński rynek szybko przechodzi w kierunku pojazdów zelektryfikowanych i nasila się konkurencja ze strony lokalnych marek, kilka globalnych marek, w tym Suzuki, Jeep i Acura, zakończyło lokalną produkcję.

Ford Motor Co. niedawno wykluł plany ograniczenia inwestycji w Chinach, aby skoncentrować się na dochodowych operacjach, takich jak Lincoln i pojazdy użytkowe.

Wydaje się, że Hyundai Motor Group robi coś przeciwnego, choć okaże się, jak skuteczne będą strategie ożywienia chińskich biznesów.


Źródło