Rozrywka

IAC Barry’ego Dillera bada ofertę Paramount (raport)

  • 2 lipca, 2024
  • 4 min read
IAC Barry’ego Dillera bada ofertę Paramount (raport)


Barry Diller najwyraźniej przygląda się Paramount Global.

Jak podają liczne źródła, firma medialna IAC należąca do potentata w dziedzinie mediów cyfrowych jest najnowszą, która zgłosiła chęć zawarcia umowy z National Amusements należącą do Shari Redstone New York Times w raporcie opublikowanym w poniedziałek. Przedstawiciel Paramount nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz. Przedstawiciel IAC odpowiedział: „IAC nie komentuje plotek ani spekulacji”.

Diller, jeden z najbardziej cytowanych hollywoodzkich potentatów, kiedyś kierował Paramount Pictures jako szef studia przez ponad dekadę, zanim przeszedł na media cyfrowe. Jeśli IAC poważnie myśli o starcie w Paramount, firma dołączy do stale rosnącej listy potencjalnych zalotników do historycznego studia, które jest również domem dla CBS, Showtime, Nickelodeon, Comedy Central, MTV, BET i innych marek telewizji linearnej.

W czerwcu Redstone zakończył rozmowy na temat oferty Skydance Media kierowanej przez Davida Ellisona, która miałaby skutecznie przejąć Paramount. Skydance Ellisona, RedBird Capital i firma inwestycyjna KKR dążyły do ​​potencjalnej umowy, w ramach której grupa ta przejęłaby National Amusements Redstone, kontrolujące Paramount, i połączyłaby firmę ze Skydance, która jest współproducentem Najlepszy pistolet: Maverick I Niewykonalna misja cechy.

Warto przeczytać!  Była „na podłodze szlochając”

IAC jest właścicielem Dotdash Meredith, siedziby marek magazynów takich jak Ludzie I W styluoraz Ask Media Group, do której należy wiele marek treści cyfrowych, a także platforma usług domowych Angi.

Ostatnią megatransakcją dla dużego studia było przejęcie przez Disneya w 2019 r. za 71 mld dolarów większości aktywów 21st Century Fox Ruperta Murdocha, co uczyniło 20th Century Studios i Searchlight częścią imperium Disneya. Zakup historycznego studia MGM przez Amazon w 2022 r. za 8,5 mld dolarów jeszcze bardziej ograniczył pole niezależnych średnich studiów, do których zalicza się również Lionsgate, a także początkujących, takich jak A24.

Przygotowując się do sfinalizowania umowy, Paramount rozstał się 29 kwietnia z dyrektorem generalnym Bobem Bakishem, który zarządzał firmą od czasu połączenia Viacom i CBS w grudniu 2019 r. W międzyczasie trójka doświadczonych dyrektorów pod nazwą „Biuro dyrektora generalnego” — Brian Robbins, George Cheeks i Chris McCarthy — kieruje działalnością Paramount i jej markami do czasu ujawnienia nowego długoterminowego planu.

Podczas dziewięciominutowej telekonferencji na temat wyników finansowych 29 kwietnia, w której nie zadawano żadnych pytań analitykom, trójka dyrektorów nie poruszyła żadnych kwestii związanych ze sprzedażą Paramount i przedstawiła jedynie elastyczne ramy przedstawione przez McCarthy’ego na temat przyszłości firmy: „Po pierwsze, maksymalnie wykorzystać nasze popularne treści. Po drugie, wzmocnić nasz bilans. I po trzecie, zoptymalizować naszą strategię przesyłania strumieniowego”.

Warto przeczytać!  3 znaki zodiaku utrudniają zmianę 18 stycznia 2024 r

Podczas spotkania z pracownikami 25 czerwca w Los Angeles współdyrektorzy generalni przedstawili plan obniżenia kosztów Paramount o 500 milionów dolarów, a także rozważenia sprzedaży niektórych nieruchomości. Cheeks powiedział pracownikom: „Rozważamy sprzedaż niektórych aktywów należących do Paramount — w rzeczywistości zatrudniliśmy już bankierów, którzy pomogą nam w tym procesie — a uzyskane środki wykorzystamy na spłatę długów i wzmocnienie naszego bilansu”.

McCarthy był jeszcze bardziej bezpośredni w kwestii konieczności zapewnienia, że ​​Paramount będzie rentowny w krótkim okresie. (Na przykład, podczas gdy jego sztandarowa usługa przesyłania strumieniowego, Paramount+, osiągnęła 71 milionów abonentów w ostatnim kwartale, straty w przesyłaniu strumieniowym wyniosły 286 milionów dolarów). „Powiem jasno”, zauważył dyrektor na zebraniu miejskim. „61-procentowy spadek zysków jest po prostu nie do przyjęcia… musimy działać teraz, aby odwrócić ten trend”.

Od początku roku akcje Paramount spadły o 29 procent do 10,14 dolarów, chociaż analityk Guggenheim Securities Michael Morris 1 lipca utrzymał ocenę „Kupuj” przy cenie docelowej 19 dolarów za akcję.


Źródło