Marketing

IDC przewiduje, że do 2026 r. 60% dyrektorów ds. informatyki w regionie Azji i Pacyfiku* będzie kwestionować swoje role ze strony partnerów biznesowych (LOB).

  • 6 marca, 2023
  • 6 min read
IDC przewiduje, że do 2026 r. 60% dyrektorów ds. informatyki w regionie Azji i Pacyfiku* będzie kwestionować swoje role ze strony partnerów biznesowych (LOB).


IDC Asia/Pacific publikuje najważniejsze prognozy CIO na rok 2023 i kolejne lata

SINGAPUR, 3 marca 2023 r. – IDC przewiduje, że do 2026 r. 60% CIO będzie miało problemy ze swoimi odpowiednikami z linii biznesowej (LOB), którzy będą w stanie lepiej wykazać się zdolnością dostosowania technologii do misji organizacji i klientów. To tylko jedna z prognoz IDC ujawnionych w najnowszym raporcie, IDC FutureScape: Ogólnoświatowe prognozy CIO Agenda 2023 — implikacje dla regionu Azji i Pacyfiku (z wyłączeniem Japonii) .

W ciągu ostatnich dwóch lat udowodniono, że stale rosnąca rola CIO ma kluczowe znaczenie dla zachowania odporności przedsiębiorstw i realizacji ich strategii transformacji cyfrowej. CIO, którzy wykazują połączenie umiejętności ukierunkowanych na cel i ludzi, teraz współpracują ze swoimi odpowiednikami biznesowymi, aby zademonstrować i dostosować technologie do zrównoważonych wyników biznesowych. Jednak obecnie wielu CIO często słyszy głosy zagłuszane przez menedżerów LOB, którzy są mocno zaangażowani w podejmowanie decyzji technologicznych. Ta niewygodna prawda postawiła wielu CIO na rozdrożu ich karier. Jeśli CIO mają pełnić rolę w zakresie orkiestracji technologii/biznesu w zespole kierowniczym, część ich wysiłków będzie polegać na budowaniu lub wzmacnianiu relacji z partnerami biznesowymi.

„CIO budują cyfrowe platformy biznesowe, które mogą obsługiwać rozległe ekosystemy w celu bezproblemowego tworzenia i dostarczania produktów, usług i doświadczeń oraz ciągłego ich ulepszania. W tym nowym świecie rola CIO ewoluowała i polega na wspieraniu cyfrowego biznesu przy użyciu technologii do konkurowania” — mówi Linus Lai, główny analityk i lider ds. badań nad biznesem cyfrowym w IDC A/NZ.

Najważniejsze prognozy IDC CIO Agenda zapewniają liderom wskazówki dotyczące przygotowania i reagowania na największe burze zakłóceń, duże zmiany technologiczne i następstwa pandemii.

Warto przeczytać!  Ile pieniędzy powinieneś mieć na giełdzie, jeśli masz 50 lat?

Nr 1: Dyrektor ds. technologii biznesowych: Do 2026 r. 60% CIO będzie musiało zmierzyć się ze swoimi odpowiednikami z LOB, którzy będą w stanie lepiej wykazać się zdolnością dostosowania technologii do misji organizacji i klientów.

#2: Drużyna marzeń: Do 2025 roku 50% CIO zwiększy swój zasięg i wpływ, skutecznie zarządzając wszechobecnym IT, obejmującym LOB i partnerów ekosystemu oraz optymalizując usługi od najlepszych współpracowników.

#3: Model operacyjny: Aby sprostać rosnącej zmienności potrzeb rynkowych i klientów, do 2026 roku 50% dyrektorów ds. informatyki będzie wykorzystywać projekt modelu operacyjnego w celu optymalizacji strumienia wartości, zwinnej architektury i zarządzania ryzykiem.

#4: Odporność: Do 2024 roku 40% CIO będzie aktywnie wykorzystywać zdolności odpornościowe jako przewagę konkurencyjną w celu zapewnienia zróżnicowania finansowego, łańcucha dostaw, ekosystemu i zrównoważonego rozwoju.

#5: Głęboka automatyzacja: Do 2025 roku tylko 30% CIO zbuduje prawdziwie inteligentne przedsiębiorstwo, które łączy AI/ML i głęboką automatyzację, z szybkością i skalą, aby zarabiać na zmieniających się środowiskach biznesowych.

#6: Człowiek-maszyna: TAby poradzić sobie z niedoborem umiejętności, zapotrzebowaniem na siłę roboczą i pracą przekraczającą ludzkie możliwości, do 2026 r. 50% dyrektorów ds. informatyki znacznie rozszerzy krytyczne systemy o wbudowaną inteligencję i zautomatyzowane technologie.

#7: Skuteczność sztucznej inteligencji: Do 2025 r. 60% dyrektorów ds. informatyki będzie bardziej polegać na danych operacyjnych i informacjach gromadzonych na urządzeniach brzegowych, ponieważ firmy chcą działać na danych w czasie rzeczywistym pochodzących z wielu źródeł w celu szybszego podejmowania decyzji.

#8: Media społecznościowe: Do 2026 roku 40% CIO będzie miało za zadanie etyczne korzystanie z technologii w celu uzyskania wglądu w doświadczenia pracowników i ich postrzeganie oferty firmy oraz umożliwienie im wzmocnienia marki.

Warto przeczytać!  Ulubiona przez fanów kanapka typu fast food powraca na stałe

#9: Zrównoważony rozwój: Do 2027 roku 80% dyrektorów ds. informatyki będzie nadzorować wybór czystych technologii informatycznych, rozliczać partnerów i zarządzać systemami za pomocą wskaźników zrównoważonego rozwoju.

#10: Budżet IT: Do 2026 r., gdy 40% lub więcej wydatków na IT przypada na usługi, stosowanie krótkoterminowych taktyk ograniczania nakładów inwestycyjnych będzie ograniczone, zamiast tego wymagać będzie trwałego resetowania kosztów operacyjnych o 10% do 30% w oprogramowaniu i zasobach.

Prognozy te zostały omówione bardziej szczegółowo w nowym raporcie IDC FutureScape, IDC FutureScape: Worldwide CIO Agenda 2023 Predictions — Asia/Pacific (Excluding Japan) Implications (IDC #AP49998523). Każdego roku IDC publikuje swoje najlepsze prognozy w swoich raportach IDC FutureScape, aby dać obraz kryształowej kuli tego, co czeka szybko zmieniającą się branżę ICT. Prognozy te zostały wykorzystane do kształtowania strategii i celów biznesowych liderów technologicznych i kadry kierowniczej w ciągu najbliższych 1-5 lat. Aby dowiedzieć się więcej o raportach IDC FutureScape, kliknij TUTAJ.

Po raz pierwszy raporty FutureScape dla regionu Azji i Pacyfiku w Japonii będą zawierały bezpłatny raport zawierający konkretne zalecenia dla liderów sprzedaży i marketingu dostawców technologii. Wykorzystaj spostrzeżenia IDC, aby lepiej zrozumieć priorytety klientów i udoskonalić swoje opowiadanie historii oraz plany wejścia na rynek, uzyskaj dostęp do rynku IDC FutureScape: Worldwide CIO Agenda 2023 — APEJ Implications: Positioning for Success — Opportunities for Tech Sales and Marketing Leaders (Doc # AP49998623) prezentacja TUTAJ. Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych wskazówek opartych na rolach, odwiedź stronę Raporty biznesowe dotyczące wpływu technologii | IDC FutureScape 2023.

Warto przeczytać!  Sztuczna inteligencja jako rynek usług rozkwitnie z imponującym CAGR na poziomie 33% do 2030 r.

Jeśli przegapiłeś wydarzenia IDC FutureScape Asia/Pacific 2023, możesz odwiedzić IDC Arena. IDC Arena to zintegrowane centrum treści IDC, w którym odbywają się online wydarzenia związane z przywództwem myśli IDC, a także dostępne na żądanie ekskluzywne filmy z podstawowymi wskazówkami dla analityków.

Aby uzyskać więcej informacji na temat tego dokumentu IDC FutureScape, skontaktuj się z Linusem Lai pod adresem llai@idc.com. W przypadku pytań ze strony mediów prosimy o kontakt z Miguelem Carreonem pod adresem mcarreon@idc.com lub z Michaelem de la Cruz pod adresem mdelacruz@idc.com.

*Azja/Pacyfik z wyłączeniem Japonii

-Kończy się-

O IDC

International Data Corporation (IDC) to wiodący globalny dostawca informacji rynkowych, usług doradczych i wydarzeń dla rynków technologii informacyjnej, telekomunikacji i technologii konsumenckich. Zatrudniając ponad 1300 analityków na całym świecie, IDC oferuje globalną, regionalną i lokalną wiedzę na temat możliwości i trendów technologicznych i branżowych w ponad 110 krajach. Analizy i spostrzeżenia IDC pomagają specjalistom IT, dyrektorom biznesowym i społeczności inwestorów w podejmowaniu decyzji technologicznych opartych na faktach i osiąganiu kluczowych celów biznesowych. Założona w 1964 roku firma IDC jest spółką zależną należącą w całości do International Data Group (IDG), wiodącej na świecie firmy z branży mediów technologicznych, danych i usług marketingowych. Aby dowiedzieć się więcej o IDC, odwiedź stronę www.idc.com. Śledź IDC na Twitterze pod adresem @IDCAP i LinkedInie. Subskrybuj blog IDC, aby otrzymywać wiadomości i spostrzeżenia branżowe.

Zasięg




Źródło