Rozrywka

„Idol” w Cannes: Lily-Rose Depp, The Weeknd, nagość i kontrowersje

  • 24 maja, 2023
  • 9 min read
„Idol” w Cannes: Lily-Rose Depp, The Weeknd, nagość i kontrowersje


CANNES, Francja — Impreza z okazji światowej premiery „Idola”, długo opóźnianego i nękanego kontrowersjami dramatu branży muzycznej o ciemnej stronie sławy, którego premiera już wkrótce HBO HBO Maks Max, z udziałem Lily-Rose Depp i Abela „The Weeknd” Tesfaye, mógłby być sceną z samego miniserialu.

Wściekły poniedziałkowy wieczór miał wszystko: zatłoczony mega klub; ogłuszająco głośna muzyka; Napięty brzuch Deppa na pełnym ekranie; Tesfaye dowodzący stanowiskiem DJ-a, podczas gdy jego zachwyceni wierni patrzyli na niego; piętrzące się kopce kawioru, którego łyżkę nakładano na ręce gości, aby mogli go zlizać, a następnie ścigać go kieliszkiem wódki; a sławni ludzie obserwowani przez niesławnych, udając, że nie są świadomi, że każda kamera telefonu komórkowego w pokoju rejestruje każdy ich ruch.

Serial, stworzony przez Tesfaye, pomysłodawcę „Euphorii” Sama Levinsona i producenta Rezę Fahima, opowiada o niespokojnej gwieździe pop Deppa, Jocelyn (która wydaje się być nieco zainspirowana Britney Spears), gdy wpada w niewolę przywódcy sekty o śmiesznie nazwanej Tesfaye, Tedros Tedros, próbując ożywić swoją karierę. Jocelyn jest otoczona ludźmi, którzy traktują ją jak towar, a ona zmaga się ze swoim zdrowiem psychicznym. Chce być widziana i rozumiana, jednocześnie dobrowolnie decydując się na egzystencję przypominającą zoo, w której gra rolę gwiazdy popu — co zdawało się podsumowywać nieco niepokojącą atmosferę tuż pod powierzchnią imprezy.

Za kulisami dramat zdominował wszystko, co wiedzieliśmy o sześcioodcinkowej serii, która została ogłoszona w 2021 roku i przeszedł zmiany personalne i opóźnienia w datach premiery, aby stać się jednym z najbardziej bałaganiarskich i najbardziej intrygujących fiask produkcyjnych w niedawnej pamięci.

Jak to? Cóż, w kwietniu 2022 roku reżyserka Amy Seimetz (współtwórczyni „The Girlfriend Experience”) opuściła serial, podobno nakręcona w około 80 procentach, kosztem podobno 75 milionów dolarów. Tesfaye uważał, że serial był dobry, ale nie świetny. „HBO i producenci uważali, że chociaż wersja pierwsza miała potencjał, serial po prostu nie wylądował” – powiedział dyplomatycznie Tesfaye w notatkach prasowych. Na jego polecenie Levinson został nowym reżyserem, którego zadaniem było ponowne zebranie obsady, ekipy i scenariusza. Oprócz Deppa i Tesfaye, tylko trzech pozostałych członków obsady pozostaje takich samych jak w wersji 1. Następnie, w marcu, Rolling Stone opublikował wybuchowy raport, w którym wiele źródeł mówiło o „chaotycznym” planie Levinsona i o tym, jak wizja odwrócił się od satyry na sławę i opowieści o kobiecie, która znalazła się seksualnie, do „fantazji o gwałcie” i „pornografii z torturami”.

Warto przeczytać!  Pościgi samochodowe, miodowe pułapki KGB i wściekły Robert Maxwell... zadziwiająca opowieść o Tetris

Zapytany o zarzuty na wtorkowej popołudniowej konferencji prasowej, Levinson powiedział: „Wiemy, że robimy program, który jest prowokacyjny; to nie jest dla nas stracone. … Kiedy moja żona przeczytała mi ten artykuł, spojrzałem na nią i po prostu powiedziałem: „Myślę, że za chwilę będziemy mieli największy program lata”.

Jako facet stojący za megahitem „Euphoria” z udziałem Zendayi, opowiadającym o kalifornijskich nastolatkach walczących z uzależnieniem od narkotyków i nadużywaniem, Levinson zyskał prawo do pewnej swobody od HBO, eee, Max, aby zobaczyć, czy uda mu się dwukrotnie uderzyć w kulturę młodzieżową. Podczas gdy „Euphoria” jest uwielbiana, Levinson jest mniej, krytykowany przez niektórych jako dziecko nepo (jego ojcem jest reżyser „Rain Man” Barry Levinson), a przez innych jako ktoś, kto prowokuje dla samej prowokacji.

Jeśli chodzi o przewidywania Levinsona, że ​​serial będzie ogromny, może mieć rację.

Dotarł do Cannes, co mówi coś, pochodzący z festiwalu, który rzadko pokazuje premiery programów telewizyjnych, chyba że pochodzą one od autorskich reżyserów, takich jak David Lynch (odrodzenie „Twin Peaks” w 2017 r.) lub Jane Campion („Top of the Lake, ” w tym samym roku).

To, czy Levinson zasługuje na to, by być w ich towarzystwie, nie wspominając o innych filmowcach biorących udział w oficjalnej selekcji w tym roku, takich jak Martin Scorsese, Wes Anderson i Hirokazu Kore-eda, jest czymś, nad czym możesz debatować w swoich grupach WhatsApp w ciągu dwóch tygodni . Sam Levinson był tak wstrząśnięty podczas owacji na stojąco na premierze, że ledwie mógł wydobyć z siebie słowa. „Bycie na Festiwalu Filmowym w Cannes było największym marzeniem mojego życia. …Kocham was – powiedział, kiedy Tesfaye i Depp pochylili się, by go uściskać.

Depp również wydaje się być gotowy do wskoczenia do nowej stratosfery sławy. Ma szalone kości policzkowe i charyzmę, która jest nieskończenie hipnotyzująca, a Levinson wydaje się wiedzieć, co ma na rękach. Rozpoczyna serię zbliżeniem Jocelyn, która udaje, że jest „bezbronna” i „niewinna” dla fotografa (szczerze mówiąc, wyglądali na tę samą twarz), a następnie cofa aparat, by pokazać, że ma na sobie czerwony satynowy szlafrok , otwarta na klatce piersiowej i ledwo zakrywająca jej sutki, z wyjątkiem cudu jakiejś dwustronnej taśmy. Jocelyn okazuje się być bardzo #freethenipple; Otoczki Deppa — lub ich zarysy w ubraniu — wydają się pojawiać w 50 procentach scen w pierwszych dwóch odcinkach.

Warto przeczytać!  Lorde dzieli się wiadomością od Taylor Swift, która świętuje szóstą rocznicę wydania swojego drugiego albumu „Melodrama”.

Chce się popisać jej ciało za jej teledysku, ale okazuje się, że podpisała klauzulę intymności, która miała ją chronić. Następuje szybka i zabawna wymiana zdań, w której współmenedżerowie Jocelyn, Chaim (Hank Azaria, z izraelskim akcentem w 2023 roku) i Destiny (Da’Vine Joy Randolph), debatują z jej dyrektorem kreatywnym, Xanderem (Troye Sivan), publicystą Levy) i dyrektor wytwórni muzycznej Nikki (Jane Adams) zastanawiają się, czy powinna mieć autonomię cielesną, czy też jest to zbyt duża odpowiedzialność – a wszystko to podczas próby odciągnięcia reportera Vanity Fair (Hari Nef) od różnych katastrof.

W końcu Chaim zamyka koordynatora ds. intymności w łazience.

Jeśli te pierwsze 30 minut, z ich cierpkimi, szybkimi, jednokierunkowymi „West Wing” o tym, czy choroba psychiczna jest seksowna i czy internet może po prostu przestać pilnować kobiecych ciał, przeciągnięte przez całą serię, mogą równie dobrze być ostrą satyrą na sławę wydaje się, że chce być. Ale wejdź w postać Tesfaye, Tedrosa, w połowie pierwszego odcinka. Ma grzechotkę i najgorszą perukę na świecie, i to jest trochę zaskakujące, jak jakakolwiek kobieta może uważać to za atrakcyjne. Postać grana przez Rachel Sennott, Leia, niespokojna asystentka Jocelyn i jej najlepsza przyjaciółka, nazywa go „gwałcicielem”, a Jocelyn odpowiada: „Dlatego go lubię”.

Czy serial jest torturą pornograficzną? Tak. Bardzo.

Jocelyn i Tedros spotykają się na klatce schodowej klubu, który prowadzi (który w ciągu dnia jest siedzibą jego kultu seksualnego), a on zaczyna ją dusić, zanim zmartwiona Leia przychodzi szukać Jocelyn i przeszkadza im. Między innymi zawija jej szlafrok na twarz, zawiązuje jej pasek na szyi, prawie ją dusi, a następnie wycina dziurę w tkaninie i każe jej śpiewać. Następnego dnia entuzjastycznie debiutuje swoim „nowym dźwiękiem”, wypełnionym nagranymi utworami z jej orgazmu. Następnie, gdy Tedros ją widzi, musi spróbować odtworzyć niebezpieczeństwo ich spotkań, dusząc się podczas masturbacji w sposób, który pozostawia jej wewnętrzne rany.

Jako twórca serii, Tesfaye powiedział na konferencji prasowej, że chce stworzyć „mroczną, pokręconą bajkę o przemyśle muzycznym i wszystkim, co o nim wiem, i wzmocnić ją oraz czerpać inspirację z filmów, które kochamy zarówno ja, jak i Sam”. ”. Zapytany, kto zainspirował tę postać, Tesfaye odpowiedział: „To znaczy, pierwszą rzeczą, o której myślę, jest Dracula”.

Nie krępuj się śmiać z dramatycznych chwil, gdy niewyraźna postać Tesfaye pojawia się przy bramie posiadłości Jocelyn. „Kiedy brama się otworzyła, nie mogłem stwierdzić, czy wszyscy w teatrze się śmiali, ponieważ ja, Sam i Lily śmialiśmy się z tego naprawdę mocno”, powiedział Tesfaye na konferencji prasowej. Levinson powiedział, że chce, aby Tedros był kimś, kto ma takie same ambicje bycia świetnym muzykiem jak Tesfaye, ale bez talentu. „Nie mogę sobie wyobrazić, jak frustrujące byłoby to i ciemność, jaką by to w nim stworzyło”, powiedział Levinson, „ponieważ nie może tego sam zrozumieć, więc zmusza go to do znalezienia marionetki, więc mówić.”

Warto przeczytać!  Finał American Idol 2023 NA ŻYWO — Fani „szlochają”, ale są podzieleni po emocjonalnej chwili z Megan Danielle i Iamem Tongi

Na konferencji prasowej Depp powiedziała, że ​​była głęboko zaangażowana w tworzenie tej postaci i że cała nagość była celowa. „Jest urodzoną artystką i myślę, że dotyczy to każdego aspektu jej życia, nie tylko jej życia zawodowego” — powiedział Depp. „Myślę, że na przykład sposób, w jaki się ubiera, polega na tym, że cały czas próbuje ci coś powiedzieć”. Levinson powiedział, że widzi Jocelyn noszącą na przykład bikini, które jest tylko małym paskiem materiału zakrywającym jej sutki, jako jej sposób na sprawdzenie, jak ludzie jej nie doceniają. „To właśnie przyciąga publiczność. To właśnie przyciąga wyobraźnię” – powiedział. „Myślę, że jest to bardzo zgodne z tym, co robi obecnie prawie każda gwiazda muzyki pop”.

A także być może to, co Levinson robi jako reżyser. Czy zestaw był gorączkowy? Tak, powiedział Azaria na konferencji prasowej. Czasami nie wiedzieli, czyje kostiumy są gdzie i co się wydarzy w danej scenie. Czasami wydawało mi się, że serial był pisany w locie, ale było to częścią „niewiarygodnie kreatywnego” procesu, do którego trzeba było się przyzwyczaić, ale który „ożywił moją radość z procesu tworzenia filmu” — powiedział.

„To trochę smutne i przygnębiające, gdy słyszy się fałszywe rzeczy o kimś, na kim naprawdę ci zależy, a wiesz, że tak nie jest” — dodał Depp. „To wcale nie odzwierciedlało moich doświadczeń związanych z kręceniem serialu”.

Jeśli chodzi o Levinsona, powiedział, że czytanie oskarżeń pod jego adresem wydawało mi się „całkowicie obce”. Ale mógł albo próbować zarządzać swoją osobowością i projektować wizerunek, który zaakceptowała opinia publiczna, albo mógł wziąć lekcję od Jocelyn i powoli nauczyć się mniej przejmować. „Zarządzanie osobą nie jest dla mnie interesujące, ponieważ zabiera mi czas i energię, które poświęciłbym na pracę” – powiedział. „I tak, wiesz, mogą pisać, co chcą”.


Źródło