Rozrywka

Iger „Byczy” w Disney Plus, ale „Nie było nas” w strategii cenowej – Różnorodność

  • 9 marca, 2023
  • 5 min read
Iger „Byczy” w Disney Plus, ale „Nie było nas” w strategii cenowej – Różnorodność


Dyrektor generalny powtarza, że ​​firma rozważa decyzję dotyczącą Hulu w „bardzo, bardzo trudnym środowisku”

Bob Iger, nieco ponad trzy miesiące temu jako dyrektor generalny Disneya, omówił główne zmiany organizacyjne, które wprowadził w firmie – i swój optymizm co do uczynienia transmisji strumieniowej, zwłaszcza Disney+, dochodową częścią imperium.

„Ogólnie jestem optymistycznie nastawiony do przesyłania strumieniowego jako świetnej propozycji dla konsumentów, jako naprawdę solidnej platformy do dostarczania treści wysokiej jakości”, powiedział Iger, przemawiając w czwartek na konferencji technologii, mediów i telekomunikacji Morgan Stanley 2023 w San Francisco. Później powiedział: „Ostatecznie myślę, że wszystko zostanie przeniesione do transmisji strumieniowej”, w tym (jak powiedział wcześniej) ESPN jako oferta skierowana bezpośrednio do konsumenta.

Ale, jak powiedział Iger, „musimy lepiej zracjonalizować nasze koszty” i „oczywiście musimy przyciągnąć więcej subskrybentów”. Ponadto powiedział, że Disney+ potrzebuje „strategii cenowej, która ma sens”.

„Myślę, że w naszym zapale do rozwijania globalnej liczby subskrybentów nie udało nam się zrealizować naszej strategii cenowej, a teraz zaczynamy się więcej o tym uczyć i odpowiednio dostosowywać”. Iger powiedział również, że Disney ogólnie miał „rozdźwięk” między wydatkami na treści a tym, jak na tym zarabiał – i że firma musi „bardziej rozsądnie” podchodzić do inwestycji w treści, ponieważ koszty produkcji gwałtownie wzrosły.

Warto przeczytać!  „Dyplomata” zdetronizowany na liście 10 najlepszych Netflix przez nowy program

Jeśli chodzi o los Hulu, Iger powtórzył, że firma nadal bada, czy Disney będzie chciał wykupić 33% udziałów Comcast w Hulu, czy też będzie chciał wyjść ze streamera. „Naprawdę bardzo, bardzo dokładnie badamy ten biznes” – powiedział. Nazwał Hulu „solidną platformą” z silnym oryginalnym oprogramowaniem i zawartością biblioteczną, która jest również bardzo atrakcyjną platformą dla reklamodawców. „Ale środowisko jest teraz bardzo, bardzo trudne i zanim podejmiemy jakiekolwiek ważne decyzje dotyczące naszego poziomu inwestycji, naszego zaangażowania w ten biznes, chcemy zrozumieć, dokąd może pójść” – powiedział Iger.

Iger, wcześniej dyrektor generalny Disneya w latach 2005-20, powrócił jako tymczasowy dyrektor naczelny Mouse House po usunięciu Boba Chapka w listopadzie ubiegłego roku. Na konferencji Morgan Stanley Iger powiedział, że „sukcesja jest prawie na szczycie listy między mną a zarządem”.

„Moim celem jest zasadniczo odejście stąd za dwa lata z trajektorią… to jest bardzo optymistyczne i pozytywne” – powiedział Iger.

W jednym z największych posunięć Igera od czasu powrotu, w zeszłym miesiącu Disney powiedział, że wyeliminuje 7 000 miejsc pracy w ramach masowych zwolnień w ramach wysiłków zmierzających do obniżenia kosztów o 5,5 miliarda dolarów. Disney dąży do rocznej redukcji kosztów treści niezwiązanych ze sportem o 3 miliardy dolarów. Iger powiedział, że cel jest „osiągalny”, choć „nie od razu” oraz że „wsparcie merytoryczne naszego biznesu jest realne i je dostarczymy”.

Warto przeczytać!  Najlepsze wydarzenia kulinarne w Filadelfii w ten weekend: 4-7 maja

Również w zeszłym miesiącu Iger zreorganizował firmę na trzy podstawowe segmenty biznesowe — Disney Entertainment, kierowany przez współprzewodniczących Danę Walden i Alana Bergmana; ESPN, kierowany przez Jimmy’ego Pitaro; Disney Parks, Experiences and Products, kierowany przez Josha D’Amaro — demontaż dawnego oddziału Disney Media & Entertainment Distribution (DMED). Celem reorganizacji, jak powiedział Iger w oświadczeniu, było „przywrócenie kreatywności w centrum firmy”.

„Firma została zrestrukturyzowana po tym, jak ustąpiłem ze stanowiska dyrektora generalnego, aby stworzyć zasadniczo gigantyczny oddział generujący przychody… [and] był całkowicie oddzielony od strony treści, na którą wydawane były wszystkie pieniądze” – powiedział Iger w czwartek. „Tak się składa, że ​​wierzę, że musi istnieć bezpośredni związek między tym, co się wydaje, a tym, co się zarabia. Chodzi o odpowiedzialność”.

Według Igera poprzednia struktura organizacyjna Disneya spowodowała również rozłączenie po stronie marketingowej. „Wydaliśmy zbyt dużo na platformy marketingowe, a za mało na marketing programów, które były na platformach, i myślę, że mogło to mieć negatywny wpływ na nasz wzrost subsydiarny” – powiedział. Iger powiedział również, że Disney miał rozdźwięk między tym, jakie programy produkował na rynki międzynarodowe, a na Stany Zjednoczone; w ramach reorganizacji firma opuściła Rebeccę Campbell, prezes ds. treści i operacji międzynarodowych.

Warto przeczytać!  Gwiazdy biorą udział w corocznej imprezie Halloween Casamigos zorganizowanej przez Rande'a Gerbera i Cindy Crawford w Los Angeles

Iger wcześniej podkreślał, że konglomerat medialny koncentruje się na rentowności transmisji strumieniowej – sygnalizując wycofanie się z dużych inwestycji Chapka w treści i jego dążenia do zgromadzenia abonentów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy 2022 r. Disney+ stracił 2,4 mln subskrybentów, co było pierwszym spadkiem od czasu uruchomienia pod koniec 2019 r., spowodowanym spadkiem o 3,8 mln w przypadku Disney+ Hotstar, wersji usługi oferowanej w Indiach i niektórych częściach Azji Południowo-Wschodniej. Na koniec 2022 roku Disney+ miał 161,8 miliona subskrybentów.

Pod przywództwem Igera Disney dokonuje ponownej oceny strategii okienkowania i wyłączności. „Myślę, że jest już dla nas jasne, że wyłączność, o której myśleliśmy, będzie tak cenna w rozwoju [streaming] subskrypcje, choć mają pewną wartość, nie były tak cenne, jak myśleliśmy” — powiedział Iger. „Treść może całkiem dobrze istnieć na tradycyjnej platformie i na platformie streamingowej, nie wyrządzając żadnej szkody żadnej z nich, ponieważ w rzeczywistości bardzo, bardzo konsumuje publiczność [on] te platformy”. Zauważył, że mediana wieku widzów „Abbott Elementary” w ABC jest o około 30 lat wyższa niż w Hulu, „dlaczego więc nie pozwolić im na żywo na obu?”


Źródło