Biznes

Ile kosztują w Polsce modele chińskiej marki Nio? Nie uwierzysz

  • 28 września, 2023
  • 3 min read
Ile kosztują w Polsce modele chińskiej marki Nio? Nie uwierzysz


Nio to jedna z najbardziej znanych motoryzacyjnych marek premium z Chin. Ten status osiągnęła w bardzo krótkim czasie. Mająca siedzibę w Szanghaju spółka została założona niecałe 10 lat temu, w listopadzie 2014 r. Teraz trafia na polski rynek.

Importerem Nio w Polsce jest firma Pro EV. Dwa modele Nio przykuwają uwagę na Kongresie Nowej Mobilności 2023, będąc magnesem stoiska wypożyczalni samochodów elektrycznych No Smog Rent. Na razie polska gama składa się z trzech modeli. Znamy już ich ceny oraz warunki gwarancji. W zestawieniu z tym, co oferuje Nio, robi się naprawdę ciekawie.

Nio w Polsce — gama modeli

Polską ofertę Nio otwiera elektryczne ET5, będące autem klasy średniej i jednocześnie rywalem Tesli Model 3. Dalej mamy elektrycznego SUV-a klasy wyższej, czyli Nio EL7, zaś gamę wieńczy luksusowe elektryczne Nio ET7. Przyjrzymy się im nieco bliżej.

Warto przeczytać!  Akcje samochodowe do kupienia: Maruti Suzuki, Hero MotoCorp, Eicher Motors wśród 7 wybranych akcji samochodów po marcowej sprzedaży

Fantastycznie wyglądające Nio ET5 ma 479 cm długości, 196 cm szerokości i 149,9 cm wysokości. Wynoszący aż 288,8 cm rozstaw osi obiecuje mnóstwo miejsca wewnątrz. W środkowej konsoli znalazł się 12,8-calowy wyświetlacz.

Nio ET5 rozwija aż 490 KM, generuje 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 s. Samochód jest dostępny w dwóch wersjach akumulatora trakcyjnego: 75 i 100 kWh. W pierwszym przypadku zasięg według normy WLTP wynosi 456 km, w drugim – już 590 km.

SUV Nio EL7 podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Ma bowiem aż 653 KM i 850 Nm, a przyspieszenie 0-100 km/h jest o 0,1 s lepsze, zajmuje bowiem 3,9 s. I znowu mamy dwie wersje akumulatora: 75 kWh z zasięgiem 391 km oraz 100 kWh z 509-kilometrowym zasięgiem.

Bagażnik SUV-a Nio EL7 ma 570 l pojemności, zaś nadwozie mierzy 491,2 cm długości, 198,7 cm szerokości i 172 cm wysokości. Rozstaw osi to 296 cm.

Topowe Nio ET7 ma aż 510,1 cm długości, 198,7 cm szerokości i 150,9 cm wysokości. Rozstaw osi o 6 cm przekracza barierę trzech metrów. Nio ET7 jest przy tym jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów osobowych na Ziemi. Współczynnik Cx wynosi bowiem zaledwie 0,208.

Ten luksusowy model też rozwija 653 KM i również oferuje 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ale przyspieszenie 0-100 km/h tym razem zajmuje 3,8 s. Mniejszy akumulator trakcyjny (75 kWh) pozwala osiągnąć zasięg 445 km, większy (100 kWh) – 580 km. A jak jest z cenami i gwarancją?

Nio — ceny w Polsce ceny

Warto przeczytać!  Masz 61 lat i jeździsz Fiatem? Masz powody do zadowolenia

490-konne Nio ET5 z akumulatorem 75 kWh kosztuje od 299 tys. 900 zł. Samochód ma trzy lata podstawowej gwarancji z limitem 100 tys. km.

Dwa pozostałe modele – EL7 i ET7 – mają już pięć lat podstawowej gwarancji (limit 150 tys. km). 653-konny SUV Nio EL7 z mniejszą „baterią” kosztuje przy tym od 426 tys. 900 zł, zaś luksusowe Nio ET7 z tym samym akumulatorem – od 409 tys. 900 zł.


Źródło