Biznes

Ile kosztuje najtańszy Peugeot 5008 i co nowego w ofercie silnikowej? | Francuskie.pl

  • 19 sierpnia, 2023
  • 3 min read
Ile kosztuje najtańszy Peugeot 5008 i co nowego w ofercie silnikowej? | Francuskie.pl


Na tle 3008 oferta silnikowa Peugeot 5008 wypada skromnie, ale od lipca tego roku, francuska marka daje klientom możliwość wyboru nowego hybrydowego układu napędowego. Ile kosztuje 7-miejscowy SUV z systemem Hybrid 136?

Peugeot 5008 to taki mały wyjątek w gamie Stellantis. Duży SUV nie ma swojego odpowiednika ani w ofercie Citroena, ani Opla, ani nawet wersji premium w marce DS Automobiles, jak jego mniejszy brat 3008. Jeśli ktoś szuka samochodu z dużym bagażnikiem, który potrafi przewieźć 7 osób, propozycja Peugeota może być zatem bardzo ciekawa. Wystarczy mieć w zapasie kwotę 159.900 zł, bo na tyle importer wycenił SUV-a w podstawowym poziomie wyposażenia Active Pack. Najtańsza wersja jest napędzana silnikiem 1.2 PureTech o mocy 130 KM, który współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną.

W odróżnieniu od 3008, Peugeot 5008 nie jest dostępny z układem hybrydowym typu plug-in ze względu na obecność dwóch fotelików w bagażniku. Odkąd francuska marka zrezygnowała z diesla 2.0, w katalogu pozostał tylko jeden silnik benzynowy i jeden diesel. W obu przypadkach moc wynosi 130 KM. Jeśli weźmiemy pod uwagę wymiary i przeznaczenie pojazdu, oferta wydawała się skromna, ale pod koniec lipca Peugeot dodał trzeci układ napędowy. Chodzi o miękką hybrydę o mocy 136 KM, która napędza również 3008 oraz C5 Aircrossa.

Warto przeczytać!  Trio z GPW na historycznych szczytach. Jednak trzy wiedźmy namieszały w wynikach sesji

Zobacz także: Nowy Peugeot 3008 Hybrid 136 – kolejny test. Jak sprawuje się nowy napęd?Peugeot 5008 - skrzynia manualna

Moc nie jest wprawdzie dużo wyższa od podstawy, ale mamy nadzieję, że samochód nadrobi komfortem jazdy i większą dynamiką przy ruszaniu z miejsca. Aby zamówić Peugeot 5008 w wersji Hybrid 136 potrzeba 177.700 zł, czyli ok. 7 tys. zł więcej niż samochód z podstawową jednostką napędową i automatem. W hybrydowej wersji, Stellantis zastosował jednostkę 1.2 z łańcuszkiem rozrządu, który ma wyleczyć bolączki PureTecha z paskiem oraz zelektryfikowaną skrzynię e-DCS6. Najwięcej zapłacimy za Peugeot 5008 z dieslem Blue HDi 1.5 130, który został wyceniony na 182.400 zł.

Peugeot 5008 Active Pack – wyposażenie:

  • ESP + ASR + ABS + EBFD + EBA
  • Reflektory Eco-Led
  • 6 poduszek powietrznych (przednie/boczne/kurtynowe)
  • System monitorowania pasa ruchu (LDW)
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Kamera cofania 180
  • System monitorowania ograniczeń prędkości
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • 17″ felgi aluminiowe Chicago
  • Tylne światła LED bazowe
  • Osłona chłodnicy z chromowanym wzorem szachownicy
  • Lusterka boczne w kolorze Nera Black, klamki w kolorze nadwozia
  • Listwy dachowe ze stali nierdzewnej
  • Chromowana listwa przedniego zderzaka
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe z wykończeniem typu Carbon
  • Skórzana kierownica
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • System bezkluczykowego uruchamiania auta
  • Elektrycznie składane lusterka z oświetleniem powitalnym
  • Szyby przednie i tylne sterowane elektrycznie
  • Visibility Pack (Czujnik zmierzchu, automatyczne wycieraczki. funkcja 'follow-me home’, elektrochromatyczne lusterko wsteczne)
  • Elektryczne i podgrzewane lusterka
  • Tapicerka z tkaniny Meco
  • Regulacja fotela kierowcy na wysokość
  • Peugeot i-Cockpit® z panelem wirtualnych zegarów
  • 8″ ekran dotykowy i przełączniki typu 'Toggle Switch’
  • Mirror Screen
  • Cyfrowe radio DAB (Digital Audio Broadcasting), 6 głośników, MP3, Bluetooth, gniazdo USB

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


Źródło