Motoryzacja

Ile samochodów elektrycznych jest w USA?

  • 8 sierpnia, 2022
  • 6 min read
Ile samochodów elektrycznych jest w USA?


  • Pojazdy elektryczne na rynku masowym są dostępne w USA od ponad dziesięciu lat, ale przez większość tego czasu w sprzedaży samochodów elektrycznych zaobserwowano jedynie niewielkie, stopniowe zmiany.
  • Jednak według raportu przygotowanego przez firmę EV w pierwszych trzech miesiącach 2022 r. liczba rejestracji pojazdów elektrycznych wzrosła aż o 60 procent, mimo że cały rynek spadł o 18 procent. Wiadomości motoryzacyjne.
  • Wraz ze świetną sprzedażą pojazdów elektrycznych w USA wiąże się duża odpowiedzialność za stacje ładowania, a znalezienie sposobu zaoferowania opcji ładowania publicznego wszystkim tym pierwszym użytkownikom jest ciągłym problemem.

Aktualizacja (8.08.22): Ten artykuł zawiera teraz dodatkowe informacje związane ze sprzedażą samochodów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.

Wygląda na to, że amerykańscy kupujący samochody odkryli pojazdy elektryczne. Jak wynika z raportu „Po dekadzie powolnego, ale stałego wzrostu sprzedaży, liczba rejestracji pojazdów elektrycznych w USA wzrosła w pierwszym kwartale 2022 r. o 60%, podczas gdy ogólna liczba rejestracji nowych samochodów spadła o 18%. Wiadomości motoryzacyjne które wykorzystywały dane zebrane przez firmę Experian zajmującą się danymi finansowymi. To najnowszy sygnał, że akceptacja pojazdów elektrycznych w kraju mogła ostatnio zmienić się w ważny, ale niewidoczny punkt.

Jaki procent sprzedaży nowych samochodów to samochody elektryczne?

Gwałtowny wzrost liczby rejestracji pojazdów elektrycznych na początku 2022 r. oznaczał, że udział pojazdów elektrycznych w całym rynku w USA osiągnął historyczny poziom 4,6%. Podczas gdy miejsca takie jak Norwegia – gdzie w marcu ponad 86 procent całej sprzedaży nowych pojazdów elektrycznych – mogą śmiać się z tej liczby, zwolennicy pojazdów elektrycznych wiedzą, że zmiany zachodzą powoli, a potem wszystkie na raz lub coś w tym rodzaju.

Obecnie szacuje się, że około 1 procent z 250 milionów samochodów osobowych, SUV-ów i lekkich ciężarówek poruszających się po amerykańskich drogach to pojazdy elektryczne. Chociaż jednak trudno oszacować przyszłą sprzedaż, z analizy przeprowadzonej przez IHS Markit wynika, że ​​do 2030 r. 25–30% sprzedaży nowych samochodów elektrycznych może stanowić 25–30%, a do 2035 r. 40–45%. Korzystając ze wskaźników tych prognoz, Reuters szacuje, że do 2030 r. Do 2050 r. ponad połowa pojazdów na amerykańskich drogach mogłaby być pojazdami elektrycznymi.

Warto przeczytać!  Chiński sektor akumulatorów EV przygotowuje się do nowego przełomu

Ten producent samochodów ma najwięcej sprzedaży samochodów elektrycznych (na razie)

Jednym z głównych powodów, dla których widzimy więcej pojazdów elektrycznych na podjazdach ludzi, jest eksplozja nowych, ekscytujących modeli, od Forda F-150 Lightning, przez Kia EV6, aż po Hyundai Ioniq 5. Experian obliczył, że w pierwszych trzech przypadkach zarejestrowano 158 689 nowych pojazdów elektrycznych. miesięcy 2022.

Największymi zwycięzcami zostały pojazdy elektryczne Tesli (wzrost o 59 procent do 113 882 nowych rejestracji), Kia (wzrost ponad ośmiokrotny do 8450), Ford (wzrost o 91 procent do 7407) i Hyundai (wzrost o ponad 300 procent do 6964). , według Wiadomości motoryzacyjne. Te oraz inne wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych (Nissan Leaf i Volkswagen ID.4 znalazły się w pierwszej dziesiątce) pomogły segmentowi w rozwoju do rekordowego poziomu 4,6%.

Wiadomości motoryzacyjne zauważa, że ​​ona i Experian wykorzystały dane rejestracyjne, aby uzyskać jaśniejszy obraz sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA, ponieważ na przykład Tesla nie publikuje danych liczbowych dotyczących sprzedaży. Inni analitycy branżowi podają nieco inne dane dotyczące sprzedaży pojazdów elektrycznych na początku 2022 r., ale wszystkie wykazują znaczny wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na przykład szacunki Cox Automotive dotyczące udziału w rynku pojazdów elektrycznych w pierwszym kwartale 2022 r. wyniosły 5,2% w porównaniu z 2,5% w 2021 r. Niezależnie od dokładnych liczb, na pewno coś się dzieje.

Warto przeczytać!  Podsumowanie wiadomości motoryzacyjnych, 9 lipca: Najważniejsze wiadomości, które mogłeś przegapić

Zgadniesz, w którym stanie sprzedaje się najwięcej samochodów elektrycznych

Nic dziwnego, że według raportu dotyczącego rynku pojazdów elektrycznych opracowanego przez firmę Veloz, Kalifornia ma największą sprzedaż pojazdów elektrycznych ze wszystkich 50 stanów, co stanowi łącznie 1 135 387 sztuk w kwietniu 2022 r. To prawie 43 procent całej sprzedaży nowych samochodów elektrycznych w Ameryce w latach 2011–2022. Departament Energii USA opublikował również dane dotyczące rejestracji pojazdów elektrycznych w 2021 r. Po Kalifornii, w której było 563 070, stanami z największą liczbą rejestracji pojazdów elektrycznych są Floryda ( Odpowiednio 96 640), Teksas (80 900), Waszyngton (66 810) i Nowy Jork (51 870). Tymczasem w dolnej piątce znalazły się takie stany, jak Dakota Północna (380), Wyoming (510), Dakota Południowa (680), Wirginia Zachodnia (1010) i Alaska (1290).

rejestracje pojazdów elektrycznych według stanu

Departament Energii USA

Publiczne oskarżenie o ciągły problem

Większa liczba pojazdów elektrycznych na drogach może wydawać się dobrą wiadomością, ale niektórzy widzą nadchodzące niebezpieczeństwo, szczególnie jeśli chodzi o ładowanie w miejscach publicznych. Pomimo faktu, że większość ładowania pojazdów elektrycznych odbywa się w domu, nie jest to rozwiązanie dla wszystkich, co oznacza, że ​​ładowanie w miejscach publicznych musi być łatwo dostępne dla niektórych, aby liczba sprzedawanych pojazdów elektrycznych była stale zwiększana.

Odwieczna historia kury kontra jajka pozostaje żywa w świecie infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych, a jej historia znajduje się w: Los Angeles Times w kwietniu, mówiąc, że operatorzy stacji szybkiego ładowania prądu stałego potrzebują od ośmiu do 10 sesji ładowania dziennie, aby uzyskać „przyzwoity zwrot”, ale muszą także mieć dostęp do wystarczającej liczby szybkich ładowarek, aby kierowcy nie musieli czekać zbyt długo. Znalezienie równowagi, zwłaszcza w obliczu rosnącej sprzedaży pojazdów elektrycznych, może okazać się trudne.

Warto przeczytać!  VW: Pomimo inwentaryzacji, kontrowersji, rok 2022 był dobrym rokiem

Czy producenci samochodów będą priorytetowo traktować sprzedaż pojazdów elektrycznych?

Problemy w łańcuchu dostaw nękające przemysł motoryzacyjny mogą mieć wpływ na sprzedaż samochodów, biorąc pod uwagę, że niektórzy producenci samochodów muszą podejmować decyzje produkcyjne dotyczące tego, które modele produkować, a które nie, w oparciu o podaż chipów półprzewodnikowych lub innych brakujących komponentów.

Jeśli pozwolisz na odrobinę spekulacji, fakt, że pojazdy elektryczne cieszą się większym zainteresowaniem opinii publicznej oraz wyższe ceny początkowe wielu pojazdów elektrycznych, mogą być dwoma potencjalnymi powodami, dla których producenci samochodów przedkładają pojazdy elektryczne nad pojazdy z silnikiem spalinowym.

To jest obraz

Samochód i kierowca

Strzał w głowę Sebastiana Blanco

Sebastian Blanco pisze o pojazdach elektrycznych, hybrydach i samochodach wodorowych od 2006 roku. Jego artykuły i recenzje samochodów ukazywały się w miesięczniku New York Times, Wiadomości motoryzacyjne, Reuters, SAE, Autoblog, InsideEVs, Trucks.com, Car Talk i inne punkty sprzedaży. Jego pierwszym wydarzeniem medialnym poświęconym ekologicznym samochodom była premiera Tesli Roadster i od tego czasu śledzi odchodzenie od pojazdów napędzanych benzyną i odkrywa znaczenie nowej technologii nie tylko dla przemysłu samochodowego, ale dla całego świata . Dodaj do tego niedawne przejście na pojazdy autonomiczne, a zobaczysz, że dzieje się teraz więcej interesujących zmian, niż większość ludzi jest w stanie sobie wyobrazić. Można go znaleźć na Twitterze lub, w dobre dni, za kierownicą nowego pojazdu elektrycznego.


Źródło