Motoryzacja

Indie chcą być światową fabryką samochodów. Plan jest w przygotowaniu

  • 20 marca, 2024
  • 8 min read
Indie chcą być światową fabryką samochodów.  Plan jest w przygotowaniu


Kształtuje się wielka wizja budowy globalnego centrum samochodowego w Indiach, potencjalnie wspierającego zarówno pojazdy elektryczne, jak i konwencjonalne, a także nowe technologie w zakresie mobilności i akumulatorów.

Kształtuje się wielka wizja budowy globalnego centrum samochodowego w Indiach, potencjalnie wspierającego zarówno pojazdy elektryczne, jak i konwencjonalne, a także nowe technologie w zakresie mobilności i akumulatorów.

Przez lata Centrum skupiało się na pojazdach elektrycznych o zerowej emisji; Jednakże w nadchodzących dyskusjach rozważone zostanie, czy pojazdy z konwencjonalnym silnikiem spalinowym (ICE) również potrzebują wsparcia, stwierdziły dwie osoby świadome tych planów. Na początek ministerstwo przemysłu ciężkiego chce wysłuchać producentów.

Korzyści premium



  • 35+ Premium artykuły każdego dnia



  • Specjalnie wyselekcjonowane Biuletyny codziennie



  • Dostęp do 15+ Wydanie drukowane artykuły każdego dnia



  • Webinarium tylko dla subskrybentów przez dziennikarzy specjalistycznych



  • E Papier, Archiwa, wybierz Artykuły w The Wall Street Journal i The Economist



  • Dostęp do ofert specjalnych tylko dla subskrybentów: Infografiki I Podcasty

Odblokuj 35+ dobrze zbadanych
artykuły premium każdego dnia

Dostęp do globalnych spostrzeżeń za pomocą
Ponad 100 ekskluzywnych artykułów z
publikacje międzynarodowe

Biuletyny tylko dla subskrybentów 5+
specjalnie opracowane przez ekspertów

Bezpłatny dostęp do e-papieru i
Aktualizacje WhatsAppa

Przez lata Centrum skupiało się na pojazdach elektrycznych o zerowej emisji; Jednakże w nadchodzących dyskusjach rozważone zostanie, czy pojazdy z konwencjonalnym silnikiem spalinowym (ICE) również potrzebują wsparcia, stwierdziły dwie osoby świadome tych planów. Na początek ministerstwo przemysłu ciężkiego chce wysłuchać producentów.

„Rozpoczniemy prace nad planem misji. Nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy uwzględnić silniki ICE, czy nie. Zdecydujemy w tej sprawie. Najpierw rząd zwróci się do wszystkich zainteresowanych stron, takich jak SIAM (Stowarzyszenie Indyjskich Producentów Samochodów) i ACMA (Przemysł Motoryzacyjny Stowarzyszenie Producentów Komponentów w Indiach) na potrzeby pojazdów i podzespołów” – powiedziała jedna z dwóch osób cytowanych powyżej, pod warunkiem zachowania anonimowości.

Warto przeczytać!  Subaru exec shuffle: Nowy dyrektor generalny mianowany; Tom Doll ustąpi ze stanowiska szefa USA

Nacisk na długoterminowy plan działania pojawia się w momencie, gdy dobiegają końca różne zachęty dla sektora motoryzacyjnego. Po zakończeniu konsultacji ministerstwo podejmie decyzję, jakie zachęty i wsparcie będą wymagane po zakończeniu tych programów.

„Programy motywacyjne mają ostateczny rok i zakończą się w określonym terminie. Następnie podejmiemy decyzję, co należy zrobić. Nie podjęliśmy jeszcze decyzji, czy przyznawać zachęty po tym okresie. Ale naturalnie, kiedy przygotowany jest plan misji motoryzacyjnej, uwzględnimy takie elementy, niezależnie od tego, czy będzie to potrzebne, czy nie, czy też sprawdzą się jedynie inicjatywy niefiskalne, wytyczne polityczne lub trzymanie się za ręce i współpraca” – dodała osoba.

Zapytania kierowane e-mailem do ministerstwa przemysłu ciężkiego pozostały bez odpowiedzi.

W zeszłym tygodniu rząd wprowadził także długo oczekiwaną politykę dotyczącą pojazdów elektrycznych, w ramach której obniżył cła importowe na pojazdy elektryczne i nakazał indywidualnym producentom samochodów inwestycje o wartości co najmniej 500 milionów dolarów, aby skorzystać z niższych podatków.

Otwartość rządu na technologie mobilności inne niż elektryczne pojawia się w tle rosnącej popularności samochodów hybrydowych. W 2023 r. sprzedaż pojazdów hybrydowych w Indiach wzrosła czterokrotnie, po raz pierwszy przewyższając sprzedaż samochodów elektrycznych. Dzieje się tak pomimo faktu, że pobierają one wysoki podatek GST wynoszący 43% w porównaniu z 5% w przypadku pojazdów elektrycznych. W środę unijny minister transportu Nitin Gadkari powiedział podczas wydarzenia, że ​​podatek GST od pojazdów hybrydowych powinien zostać obniżony do 12%, ponieważ są one w 60% napędzane elektrycznie i w niewielkim stopniu zanieczyszczają środowisko.

Obecnie funkcjonuje kilka programów wsparcia branży motoryzacyjnej. Drugi etap programu szybszego wdrażania i produkcji pojazdów elektrycznych w Indiach (FAME-II), rozpoczęty w 2019 r. Nakłady o wartości 10 000 crore kończą się 31 marca. W zeszłym tygodniu ministerstwo przemysłu ciężkiego uruchomiło program promocji mobilności elektrycznej (EMPS) 2024, którego nakład wynosi 500 crore na zachętę do zakupu elektrycznych pojazdów dwu- i trzykołowych do lipca.

Odrębnie na lata 2016–2026 obowiązuje już wspólny plan misji motoryzacyjnej rządu i branży, którego celem jest zwiększenie eksportu i podnoszenie kwalifikacji siły roboczej. Jednak najnowszy plan skupiałby się głównie na pojazdach alternatywnych, w tym pojazdach elektrycznych, i obejmowałby perspektywę długoterminową do 2047 r.

Podobnie zachęty związane z produkcją (PLI) w odniesieniu do samochodów, komponentów i zaawansowanych ogniw chemicznych do akumulatorów pojazdów elektrycznych obowiązują już od pięciu lat.

Podobnie zachęty związane z produkcją (PLI) w odniesieniu do samochodów, komponentów i zaawansowanych ogniw chemicznych do akumulatorów pojazdów elektrycznych obowiązują już od pięciu lat. Harmonogram programu PLI dla samochodów i komponentów został w styczniu tego roku przedłużony o kolejny rok. Beneficjenci programu będą uprawnieni do świadczeń przez pięć kolejnych lat budżetowych, ale nie dłużej niż rok budżetowy 28. Ogólne zachęty w ramach PLI dotyczące samochodów i komponentów samochodowych wynosiłyby 25 938 crore.

„Wiele programów, takich jak PLI i FAME, które do tej pory wspierały branżę, zakończy się w najbliższej przyszłości” – powiedział Rajat Mahajan, partner w firmie konsultingowej Deloitte India. „Tak więc dokument misji powinien uwzględniać kilka aspektów, przy czym FAME będzie kontynuowany przez krótki okres dwóch lat, a z perspektywy długoterminowej głównymi tematami będą lokalizacja i infrastruktura. Niższe opłaty i łatwiejsze nabywanie gruntów wraz z możliwością podłączenia do sieci na potrzeby zakładania Zwiększenie infrastruktury ładowania byłoby kluczem do zwiększenia upowszechnienia pojazdów elektrycznych. Należy kontynuować dalsze zachęty dla akumulatorów w formie dotacji lub PLI, aby osiągnąć docelową moc GWH, ponieważ misja może uwzględniać perspektywę długoterminową, najprawdopodobniej wykraczającą poza rok 2030 powinna również skupiać się na mobilności opartej na wodorze” – powiedział Mahajan.

Warto przeczytać!  Aktualności Gasgoo Auto - Gasgoo

Jednak jeden z wyżej wymienionych urzędników powiedział, że wstępne rozmowy mogą nie dotyczyć pojazdów napędzanych wodorem, ponieważ komercyjne wykorzystanie tej technologii nie upowszechniło się jeszcze na całym świecie. Można jednak rozważyć pojazdy z silnikiem spalinowym, w związku z trwającymi działaniami rządu w zakresie biopaliw. Obecnie we wszystkich stacjach benzynowych w całym kraju w ramach programu mieszania etanolu sprzedawana jest benzyna z domieszką 10% etanolu. Celem jest osiągnięcie 20% do 2025 r.

Rząd rozważa także żądanie obniżenia podatków od pojazdów typu flex-fuel. Pojazdy typu Flex-fuel są wyposażone w silniki spalinowe, ale są zaprojektowane do zasilania więcej niż jednym paliwem. Są one przeznaczone przede wszystkim do zasilania biopaliwami, takimi jak etanol i metanol, lub mieszanką biopaliw i paliw konwencjonalnych.

Indie są już dużym graczem na światowym rynku motoryzacyjnym. Według raportu India Brand Equity Foundation roczna produkcja samochodów w Indiach w roku finansowym 22 wyniosła 22,93 miliona pojazdów. W roku finansowym 23 całkowity eksport samochodów z Indii wyniósł 47 61 487. Udział sektora w PKB wzrósł z 2,77% w latach 1992-1993 do około 7,1% obecnie, a bezpośrednio i pośrednio zatrudnia około 19 milionów osób.

Chociaż Indie są główną siłą na rynku pojazdów napędzanych konwencjonalnymi paliwami, podobnego wzrostu nie można jeszcze zaobserwować w przypadku paliw alternatywnych lub pojazdów elektrycznych, w czasie gdy Chiny objęły wiodącą pozycję na świecie zarówno pod względem produkcji, jak i stosowania pojazdów elektrycznych, a także staje się głównym eksporterem pojazdów nowej ery.

Śledź wszystkie wiadomości i aktualizacje motoryzacyjne na Live Mint. Pobierz aplikację Mint News, aby otrzymywać codzienne aktualizacje rynkowe i wiadomości biznesowe na żywo.


Źródło