Indie mają wystarczającą zdolność produkcyjną opon na rynku krajowym; importu nie można liberalizować poprzez pakty o wolnym handlu: ATMA
New Delhi w Indiach ma wystarczające moce produkcyjne opon i import nie powinien być liberalizowany w drodze umów o wolnym handlu w drodze ulg celnych, stwierdziło w poniedziałek organizacja branżowa Stowarzyszenie Producentów Opon Samochodowych.
Opony samochodowe znajdują się w czołówce sektorów, w których krajowe możliwości produkcyjne mogą sprawić, że import stanie się niepotrzebny, poinformowało Centrum Stowarzyszenie Producentów Opon Samochodowych.
Była to odpowiedź na prośbę rządu o uzyskanie informacji zwrotnej na temat sektorów, w których Indie posiadają zdolność do usamodzielnienia się, tak aby można było opracować przyszłe umowy o wolnym handlu, chroniąc jednocześnie interesy krajowego przemysłu, stwierdziła ATMA w oświadczeniu.
Organ branżowy zwrócił uwagę, że nie należy liberalizować przywozu w drodze umów o wolnym handlu w drodze ulg celnych.
Krajowy przemysł oponiarski w Indiach, jeden z największych na świecie, generuje roczną produkcję przekraczającą 200 milionów sztuk różnych kategorii, w tym pojazdów dwukołowych, pojazdów osobowych, pojazdów użytkowych i pojazdów terenowych – dodał.
Pomimo odpowiednich mocy produkcyjnych, ponad ₹ATMA podała, że w pierwszych trzech kwartałach roku budżetowego 24 do kraju sprowadzono opony o wartości 2000 crore, co oznacza wzrost o 27 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
„W ciągu ostatnich kilku lat sektor oponiarski był świadkiem znacznych inwestycji, których wiodący producenci przekazali ponad ₹35 000 crore na zwiększenie mocy produkcyjnych, unowocześnienie technologii oraz badania i rozwój. W miarę uruchamiania nowych mocy produkcyjnych ważne jest zaspokojenie popytu ze strony krajowej produkcji, a nie import opon” – powiedział prezes ATMA Arnab Banerjee.
Następnie stwierdził, że krajowy przemysł oponiarski jest obecnie nastawiony na spełnianie wszystkich wymagań krajowych i międzynarodowych producentów OEM samochodów poprzez projektowanie, rozwój i zapewnianie regularnych dostaw opon do wszystkich kategorii i typów pojazdów produkowanych w kraju.
„Branża wyprzedza krzywą popytu w produkcji wszystkich typów opon. Gdy tylko pojazd zostanie opracowany, firmy oponiarskie są gotowe do montażu. W rezultacie producenci OEM samochodów nie importują opon, a krajowy przemysł oponiarski spełnia wymagania wymagań” – dodał Banerjee.
ATMA stwierdziła, że krajowy przemysł oponiarski jest znaczącym pracodawcą, zapewniającym środki do życia ponad 5 lakh osobom bezpośrednio i pośrednio zatrudnionym w produkcji, dystrybucji i usługach pokrewnych.
„Nadanie priorytetu krajowej produkcji opon jest również istotne, ponieważ źródła utrzymania ponad 10 lakh plantatorów kauczuku w kraju zależą od przemysłu oponiarskiego, który zużywa ponad 70 procent krajowego kauczuku naturalnego” – stwierdzono.
Wspierając produkcję krajową i wykorzystując postęp technologiczny, Indie mogą wzmocnić swoją pozycję światowego lidera w branży oponiarskiej, generując jednocześnie miejsca pracy, promując zrównoważony rozwój i napędzając wzrost gospodarczy. – zapewniła ATMA.
Ten artykuł został wygenerowany na podstawie automatycznego źródła informacji agencji informacyjnej, bez modyfikacji tekstu.
Otrzymuj aktualne aktualizacje wiadomości z Indii, wyborów 2024, daty wyborów 2024 wraz z najnowszymi wiadomościami i najważniejszymi nagłówkami z Indii i całego świata.